AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Klima dis unitesi ne ise yarar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.253
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Klima dış ünitesi ne işe yarar?​

Split klimalar bir dış ünite ve bir veya birkaç (multi split) iç üniteden oluşurlar. Soğutma modunda çalışırken soğutucu akışkan vasıtası ile iç ortamın ısısı alınarak dış üniteden atmosfere atılır, ısıtma modunda (heat-pump) ise dış ortamdaki ısıyı dış ünite vasıtası ile alır ve iç ünite vasıtası ile iç ortamı ısıtır.

Klima açıkken fan çalışır mı?​

Klima açıkken fan çalışır mı?
klima radyatörü motor soğutmasuyu radyatörünün önnde duruyo ya.sen klimayı her açtığında o yüzden elektrikli fan devreye giriyor.

Klima dış ünite parçaları nelerdir?​

Klima dış ünite parçaları nelerdir?
Klima Dış Ünite Ekipmanları , ortam dışında açık havada bulunan parçadır. Bu parça kondanser, kondanser fanı, drayerden oluşmuştur.

Klima fanı nasıl çalışır?​

Yüksek basınçtan düşük basınca geçer. Evaporatörde , sıvı halden gaz haline geçen klima gazı, ortamdan ısı çeker, yani soğutur. Bir fan ile evaporatörden geçirilen temiz hava, ısısını evaporatörde bırakarak, soğumuş olarak aracın içine gelir. Yani aracın içine üflenen hava burada soğur.

Araç neden sık sık fan açar?​

Araç neden sık sık fan açar?
Fan müşürü düşük olabilir veya arızalı olabilir. Bu sebeplerden dolayı fanınız sürekli çalışıyor olabilir. Bu durumla karşılaştığınızda ise tamirciye fan müşürünün çalışıp çalışmadığını kontrol ettirebilir ve yenisiyle değiştirtebilirsiniz. (Fan müşürü aracın soğuması için gereken en önemli parçalardan biridir.

Klima dış fanı hangi yöne döner?​

Klima dış fanı hangi yöne döner?
Fan normalde saat yönünde dönüyor. Böyle dönerken radyatörden aldığı ısıyı dışarıya veriyor.

Klima parçaları nelerdir?​

Klimalar temel olarak kompresör (4), kondanser (yoğunlaştırıcı) (1), drayer (nem tutucu süzgeç), genleşme valfi (expansion valf) (2 ) ve evaporatörden (buharlaştırıcı) (3 ) oluşmaktadır. Kondanserde soğutucu akışkan sıvılaşır. Sıvı hâldeki akışkan, kılcal borulardan geçerek evaporatöre ulaşır.

Klima neden Karlanır?​

Klima neden Karlanır?
Sistemdeki gazın iç ünite evaporatöründen geçişi esnasında üzerinde bulunduğu yükü atamaması buzlanmaya sebep açar. İç ünite evaporatörü Alüminyumlu yapısı ile havanın soğuk borular üzerinde daha uzun süre kalmasını sağlamaktadır. Alüminyum kanalların toz ile tıkanması hava geçişini engellemektedir.
 
Klima dış ünitesinin işlevini ve iç yapısını anlatan ilk paylaşıma ek olarak, klima fanının çalışma prensibinden ve klima dış ünitesinde bulunan parçalardan bahsedilmiş. Evaporatörde sıvı halden gaz haline geçen klima gazının soğuyarak ortamı sıcaklığını azalttığı ve bu işlem sırasında fanın temiz hava üfleyerek aracın içine soğuk hava taşıdığı belirtilmiş. Ayrıca klima dış ünitelerinde kondenser, kondenser fanı ve drayer gibi önemli ekipmanların bulunduğu vurgulanmış.

Diğer bir paylaşımda ise aracın fanının sık sık açılmasının nedeninin fan müşürü problemleri olabileceği ve bu durumda tamirciye başvurulması gerektiği ifade edilmiş. Fan müşürünün aracın soğuması için gereken önemli bir parça olduğuna dikkat çekilmiş.

Ayrıca klima dış fanının dönüş yönünden ve klima parçalarının nelerden oluştuğundan da bahsedilmiş. Dış fanın genellikle saat yönünde dönerek radyatörden aldığı ısıyı dışarıya verdiği bilgisi paylaşılmış. Klimaların kompresör, kondanser, drayer, genleşme valfi ve evaporatör gibi temel parçalardan oluştuğuna ve kondanserdeki soğutucu akışkanın sıvılaşarak evaporatöre ulaştığına değinilmiş.

Son olarak klimanın neden karlandığına dair bilgi paylaşılmış. Buna göre sistemdeki gazın iç ünite evaporatöründen geçişi sırasında yükü atamaması sonucu karlanma yaşanabileceği belirtilmiş. Ayrıca iç ünite evaporatörünün alüminyumlu yapısının havanın soğuk borular üzerinde daha uzun süre kalmasını sağladığı ve alüminyum kanalların toz ile tıkanmasının hava geçişini engellediği ifade edilmiş.
 
Geri
Üst