Kizdirma isigi neden yanip soner?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kızdırma ışığı neden yanıp söner?​

Özellikle yaşanabilecek olası sorunlar kızdırma bujisi ikaz ışığı yanıp sönmesi ile anlaşılır. Böyle durumlarda birtakım nedenlerden dolayı ısıtma bujisinde sorun olduğu ve çalışmadığı görülür. Böyle zamanlarda çok vakit kaybetmeden hemen bir servise gitmek büyük bir öneme sahiptir.

Kızdırma bujisi arıza yaparsa ne olur?​

Kızdırma Bujisi Bozulursa Ne Olur? Araç, motor soğukken ilk çalıştırmada çalışmaz, zor ya da sarsıntılı çalışır. Uzun süre marş yapılarak zor çalışır, bazen hiç çalışmaz. Bu uzun marşlı çalıştırmalar, aküyü bitirebilir, marş motorunu aşırı zorlar ve marş motoru arızasına sebep olabilir.
Isıtma buji arızası nasıl anlaşılır?
Isıtma / kızdırma bujisinde arıza olduğunu anlayabilmenizin bir diğer belirtisi de egzozdan siyah renkte duman geliyor olmasıdır. Isıtma / kızdırma bujisi arızalandığında aracınızın yakıtının yanma ve motorun ateşleme süresi değişebileceğinden egzoz borusundan siyah duman çıkabilmektedir.

Kızdırma bujisi motor arıza lambasını yakar mı?​

fakat kızdırma bujisi sökümü = kırılma riski büyük kırılırsa üst kapağı sökmeleri gerekir işi iyi bilen sabırlı usta kesinlikle şart !!! kızdırma bujisi çalışmaz ise motor arıza lambasını yakar motor arıza lambasının bir sürü yanma nedeni var bu sadece bir tanesi ecuya dtc hata kodu atmıştır zaten araç …

Kızdırma bujisi işareti neden yanıp söner?​

kontağı ilk açtığınızda bu işaretin yanması lazım, yanmıyorsa bujiler ölmüştür. Değişim yapın. Şimdi sorun olmaz ama kışın problem olur büyük ihtimal. kontağı ilk açtığınızda bu işaretin yanması lazım, yanmıyorsa bujiler ölmüştür.
Isıtma bujileri neden bozulur?
Kızdırma Bujisi Neden Bozulur Kızdırma bujisinin bozulmasında ki en önemli sebep aracın marşına soğukken ve zayıf akü ile uzun süre basılması ve aracın kontağı çevrilip ışıkların sönmesi beklenmeden çalışıtırılmasıdır.
Çünkü bir buji bozulduğunda veya yetersiz kıvılcım ürettiğinde aracınızın bir silindiri güç kaybedecektir. Mantıken düşünürseniz eğer 1 silindirli bir motorda buji bozulursa motor hiç çalışmaz yada yetersiz şekilde buji ateşleme yaparsa tekleme yapar.
Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır. Zira, 30 bin km’yi aştığı halde işlevini sorunsuz yerine getiren bir kızdırma bujisi de olabilir.
Dizel araçlarda kızdırma bujisi arızası nasıl anlaşılır?
Dizel Kızdırma Bujisi Bozulma Belirtileri
- 1) Motoru Çalıştırmada Zorluk. Bozuk durumdaki dizel kızdırma bujileri, aracınızın motorunun çalıştırılmasını zorlaştıracaktır.
- 2) Motor Teklemesi. Yakıt silindirde düzgün ateşlenmediğinde, motorun teklemesine neden olur.
- 3) Siyah Duman.
- 4) Motor Arıza Işığı

Dizel motor arıza lambası neden yanar?​

Aracınızdaki ikaz lambaları yanıyorsa motor bileşenleri birbiriyle uyumlu bir şekilde çalışamıyor demektir. Motoru oluşturan yakıt, ateşleme, hava emiş ve egzoz sistemlerden biri bile hasar görse motor ikaz lambaları yanmaya başlar.

Kızdırma bujisi neden sürekli yanar?​

Satın almış olduğunuz ısıtma bujisinin kalitesiz olması bu duruma sebebiyet verebileceği gibi; ısıtma modülünde problem olması da ısıtma bujisinin sürekli arızalanmasına neden olabilir. Böyle bir durumda iyi bir elektronikçiye aracınızın ısıtma buji sistemini kontrol ettirmeniz gerekir.
Isıtma bujisi neden kaynar?
Kızdırma Bujisi Kaynaması Dizel motor ön ısıtma bujileri motor yanma odasına çok yakın olmaları sebebi ile sürekli yüksek sıcaklığa maruz kalırlar. Bu sebeple özellikle de uzun yıllar değişmeyen bujiler motor üst kapağına kaynama yapabilir.

Kızdırma bujisi arızası nasıl giderilir?​

Arızanın giderilmesi için ısıtma bujileri sökülür. dışarı alınan ısıtma bujilerine ayrı ayrı 12 volt elektrik verilir. Bir süre beklenir. Olması gereken durum ısıtma bujilerinin uç kısımlarının ısınıp kızmasıdır.

Kızdırma bujisi önemli mi?​

Motorinin patlama yapabilmesi için gereken 700+ derecelere çıkması için çalışan kızdırma bujileri çok yüksek ısılar üretir ve piston içini çalışma için hazırlar. Özellikle soğuk iklimde kullanılan dizel araçlar için çok önemli bir motor donanımıdır.
 
Geri
Üst