AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kizdirma bujisi calismazsa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kızdırma bujisi çalışmazsa ne olur?​

Kızdırma Bujisi Bozulursa Ne Olur? Araç, motor soğukken ilk çalıştırmada çalışmaz, zor ya da sarsıntılı çalışır. Uzun süre marş yapılarak zor çalışır, bazen hiç çalışmaz. Bu uzun marşlı çalıştırmalar, aküyü bitirebilir, marş motorunu aşırı zorlar ve marş motoru arızasına sebep olabilir.

Motor kızdırma bujileri neden ısınır?​

Motor kızdırma bujileri neden ısınır?
Kızdırma bujilerine verilen elektrik akımıyla, iç yapısında bulunan rezistans teller ısınır, kızdırma bujisinin yanma odasına bakan ucu kızarır ve yaklaşık 700-1000 santigrat dereceye kadar ısınır.

Kızdırma bujisi değişimi ne kadar?​

Kızdırma bujisi değişimi ne kadar?
Isıtma bujisi değişimi için vereceğiniz işçilik gittiğiniz servise göre değişiklik gösterebilir. Ortalama alınan işçilik; 50-200 ₺ arasındadır. Türkiye’de en çok tercih edilen otomobillerin bazılarının ısıtma bujisi fiyatları aşağıdaki gibidir.

Kızdırma buji ömrü ne kadar?​

Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır. Zira, 30 bin km’yi aştığı halde işlevini sorunsuz yerine getiren bir kızdırma bujisi de olabilir.

Kızdırma bujisi önemli mi?​

Kızdırma bujisi önemli mi?
Motorinin patlama yapabilmesi için gereken 700+ derecelere çıkması için çalışan kızdırma bujileri çok yüksek ısılar üretir ve piston içini çalışma için hazırlar. Özellikle soğuk iklimde kullanılan dizel araçlar için çok önemli bir motor donanımıdır.

Dizel araç ısıtma bujileri ne zaman değişir?​

Dizel araç ısıtma bujileri ne zaman değişir?
Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır.
Buji ısınması neden olur?​
Buji neden aşırı ısınır: Ateşleme avansı ayarsızlığı, yetersiz soğutma gibi nedenlerden dolayı aşırı ısınma meydana gelir. Çözümü: Buji, doğru ve uygun bir model seçimiyle bir an önce değiştirilmelidir.

Dizel araç bujileri kaç km de değişir?​

Dizel araç bujileri kaç km de değişir?

Isıtma bujisi ne kadar?​

Isıtma bujisi ne kadar?
%11 indirimle FİAT LİNEA 1.3 MULTİJET EURO 4 KIZDIRMA BUJİSİ 4 ADET 2007–2014 Kızdırma Bujisi 204 TL’ye, %6 indirimle HYUNDAİ ACCENT ERA 1.5 CRDİ KIZDIRMA BUJİSİ 4 ADET 2006–2010 Kızdırma Bujisi 197 TL’ye sahip olabilirsiniz.

Kızdırma bujisi sürekli çalışır mı?​

Benzinli araç bujisi yakıtın yanması için gerekli ateşlemeyi sürekli olarak sağlarken dizel ısıtma bujileri sadece motor çalışmadan önce devreye girer ve piston içerisini yanmaya uygun şekilde ısıtır. Dizel araçlardaki bujiler sadece çalıştırma sırasında aktif çalışırlar ve bu sebeple ömürleri uzundur.

Motor kızdırma bujileri ısınırsa ne olur?​

Motor kızdırma bujileri ısınırsa ne olur?
Isıtma / kızdırma bujisi arızalandığında aracınızın yakıtının yanma ve motorun ateşleme süresi değişebileceğinden egzoz borusundan siyah duman çıkabilmektedir. Egzoz borusundan siyah duman gelmesi farklı arızaların da bir sonucu olabilmektedir.

Kızdırma bujisi ne zaman devreye girer?​

Kızdırma bujisi ne zaman devreye girer?
Dizel motorlu araçlarda silindir içerisini ilk çalıştırmada yeterli sıcaklığa ulaştırmak için kullanılan kızdırma bujileri kontak açıldığında devreye girer ve silindir yeterli sıcaklığa ulaşana kadar ısıtma yapmaya devam eder.

Kızdırma bujisi duman attırır mı?​

Araç çalıştıktan sonra devre dışı kalır. Eğer kızdırma bujileri tam çalışmıyorsa, motor soğukken araç marş yaptığında geç çalışır ve yakıt tam yanamadığından zengin karışım dumanı (kara duman) atar.

Kızdırma bujisi kaç saniyede ısınır?​

Kızdırma bujisi kaç saniyede ısınır?
Sıcaklık değerine göre kızdırma bujilerinin ısıtma süresi ecu tarafından belirlenir. Örneğin motor su sıcaklığı -5 dereceyken, kızdırma bujisi ikaz lambası 10 saniye sonra sönerken, daha düşük motor suyu sıcaklığında bu süre uzayabilir. Motor daha sıcaksa, bu süre sıcaklığa göre kısalacaktır.

Isıtma bujileri ne zaman çalışır?​

Isıtma bujileri ne zaman çalışır?
Kontak açıldığında, motor soğuksa devreye girerler, gösterge panelinde sargı şeklindeki kızdırma bujisi ikaz lambası yanar. Yanma odalarını ısıtan kızdırma bujileri, dizel motoru soğukken ilk çalıştırmada çalışabilir hale getirirler. Böylece motor tek marşla çalışır.
Isıtma bujisi değişimi ne kadar?​
 
Kızdırma bujisi arızalandığında aracınızın performansı etkilenebilir ve çalıştırmada sorunlar yaşayabilirsiniz. Motor soğukken ilk çalıştırmada zorlanma, sarsıntılı çalışma, uzun marşlar ve akünün bitmesi gibi durumlar kızdırma bujisinin arızalandığını gösterebilir. Bu durumda marş motorunu aşırı zorlamanın yanı sıra aracınızın performansında düşüş yaşanabilir.

Kızdırma bujilerinin neden ısındığını merak ediyorsanız, bujilere verilen elektrik akımıyla içlerinde bulunan rezistans teller ısınarak bujilerin ucu kızarır ve yaklaşık 700-1000 santigrat dereceye kadar ısınır. Bu ısı sayesinde yakıt uygun şekilde yanar ve motorun çalışmasını sağlar.

Kızdırma bujisi değişimi işçilik dahil ortalama 50-200 ₺ arasında değişebilir. Bu fiyatlar servislere göre farklılık gösterebilir. Özellikle dizel araçlarda bulunan kızdırma bujileri genellikle her 30 bin km'de bir değiştirilir, ancak bujilerin kullanım sıklığı da değişime etki edebilir. Bu sebeple, bujiler kontrol edildikten sonra değişim yapılması daha doğru olacaktır.

Kızdırma bujileri motorun patlama yapabilmesi için gereken yüksek sıcaklık derecelerine ulaşmasında önemli rol oynar. Özellikle soğuk havalarda dizel araçların daha kolay çalışmasını sağlayan bujiler, motorun daha verimli ve etkin çalışmasına yardımcı olurlar.

Dizel araçlardaki kızdırma bujileri sadece motor çalıştırılırken devreye girer ve piston içerisini yanmaya hazır hale getirirler. Bu nedenle bujilerin sürekli olmadan çalışması, ömürlerini uzatır.

Kızdırma bujileri araç çalıştırıldıktan sonra devre dışı kalır. Eğer bujiler tam olarak çalışmazsa ve motor soğukken marş yapıldığında geç çalışırsa, yanmamış yakıt nedeniyle kara duman atabilir ve performans düşüklüğü yaşanabilir. Bu durumda bujilerin kontrol edilip gerekli müdahalenin yapılması önemlidir.

Kızdırma bujilerinin ısınma süresi, motor su sıcaklığına ve dış etkenlere bağlı olarak değişebilir. Örneğin, motor suyu sıcaklığına göre bujiler belirli bir süre ısınır ve motorun daha hızlı çalışmasını sağlar.

Son olarak, kızdırma bujileri genellikle motor soğukken ilk çalıştırmada devreye girerler ve motorun sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlarlar. Ancak bujilerde herhangi bir sorun olduğunda aracınızın performansı ve yakıt tüketimi olumsuz etkilenebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve gerekli kontrollerin yapılması önemlidir.
 
Geri
Üst