AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kisisel satis yontemi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kişisel satış yontemi nedir?​

Kişisel satış, yüz yüze bir satış modelidir ve satış elemanının müşteriyi ürün almaya ikna ederek satış yapması anlamına gelir. Doğrudan olarak iletişim üzerine kurulmuş olan kişisel satış ikna kabiliyeti gerektiren bir satıştır.

Kişisel satış hangi ürünlerde kullanılır?​

Kişisel satış daha çok bilgisayar, hayat sigortası, makine gibi nispeten pahalı olan, yoğun olarak satın alma işlemi gerektiren siparişe bağlı ürünlerin pazarlanmasında kullanılan bir satış çabasıdır (Tek ve Özgül, 2005:636).

Kişisel satış faaliyetleri nelerdir?​

Kişisel satış faaliyetleri nelerdir?
Firmaların kendilerini ve ürünleri müşteriye daha detaylı anlatmak, rakipleri ile farklarını gözler önüne sermek, ürünün/hizmetin fiyatını veya ödeme koşullarını görüşmek gibi birçok detayı müşteriye sunmasıdır kişisel satış. “Reklamdan bahsediyorsunuz.” Derseniz yanılmış olursunuz.

Sosyal medyada kişisel satış aşamaları nelerdir?​

Kişisel Satış Sürecinin Aşamaları
- Potansiyel Alıcıların Belirlenmesine Yönelik Araştırma.
- Kişisel Satış Sürecinin Hazırlık Aşaması
- Kişisel Satış Sürecinde Sunuş ve Gösteri Aşaması
- Müşteri İtirazlarını Karşılama ve Satışı Kapatma Aşaması
- Kişisel Satış Sürecinde Geleceğe Yatırım Aşaması

Kişisel satış süreci hangi aşamalardan oluşur?​

Satış sürecinin en önemli 7 aşaması:
- Potansiyel oluşturma.
- Hazırlık ve soruşturma.
- İhtiyaç değerlendirmesi (keşif)
- Sunum.
- İtirazların yönetimi.
- kapatma.
- Takip, tekrarlanan işler ve referanslar.

Kişisel satış fonksiyonları nelerdir?​

Kişisel satış fonksiyonları nelerdir?
Kişisel Satış Süreci
- Müşteri Adaylarının Belirlenmesi.
- Örnek Olay: Müşteri Aday Profilinin Çıkarılması
- Müşteri Adayı Listesi Hazırlama.
- Müşteri Adaylarını Nitelendirme.
- Yaklaşma Öncesi Hazırlıkların Yapılması
- Müşteri Adayına Yaklaşılması; Müşteriye Yaklaşım Teknikleri.
- Satış Sunumunun Yapılması

Kişisel satış sürecinin aşamaları nelerdir?​

Kişisel satış süreci ne ile başlar?​

Kişisel satış sürecinde bilgi toplama ve hazırlık aşamasının tamamlanmasının ardından potansiyel alıcılarla iletişime geçilir ve randevu için uygun bir gün belirlenir. Kişisel satış sürecinin temel aşamalarından araştırma ve hazırlık safhalarının tamamlanmasının ardından, sıra sunuş ve gösteri aşamasına gelir.

Satış yönetiminin fonksiyonları nelerdir?​

Satış yönetiminin fonksiyonları nelerdir?
SATIŞ YÖNETİMİ FONKSİYONLARI Satışların tahmin edilmesi, satış ve Pazar potansiyelleri, satış bütçesinin hazırlanması, satış bölge ve kotalarının teslim edilmesi gibi görevleri içeren satış gücü hareket ve faaliyetlerinin planlanması.

Kişisel satış süreci hangisi ile başlar?​

Kişisel Satış Sürecinin Hazırlık Aşaması Potansiyel müşteriler belirlendikten ve raporlamalar oluşturulduktan sonra ürün, müşteri, rakip ve Pazar konusunda da araştırma ve hazırlık yapılmalıdır. Bu noktada satılmak istenen ürün ya da hizmetin rakiplere kıyasla ne gibi artıları ya da eksileri olduğu belirlenmelidir.
 
Kişisel satış yöntemi, satış elemanının bire bir iletişim kurarak müşteriyi ikna ederek ürün veya hizmet satın almaya yönlendirdiği bir satış modelidir. Bu yöntem, müşteriyle doğrudan etkileşim kurulmasını gerektirir ve kişisel satış elemanının ikna kabiliyetine dayanır.

Kişisel satış genellikle pahalı ve detaylı ürünlerin pazarlanmasında tercih edilir. Örneğin, bilgisayar, hayat sigortası, makine gibi ürünler kişisel satış yöntemiyle daha etkin bir şekilde pazarlanabilir.

Kişisel satış faaliyetleri, firmanın ürün veya hizmetini detaylı bir şekilde tanıtarak müşteriyi bilgilendirmeyi, rakiplerinden farklılıklarını vurgulamayı ve müşteriyle fiyat veya ödeme konularını görüşmeyi içerir. Bu aşamaların tamamı, müşteriyi satın almaya yönlendirmeyi hedefleyen bir süreçtir ve reklamdan farklıdır.

Kişisel satışın sosyal medyada da önemli bir yeri vardır. Satış sürecinin aşamaları genellikle potansiyel alıcıların belirlenmesi, hazırlık aşaması, sunum ve gösteri aşaması, müşteri itirazlarını karşılama aşaması ve satışın kapatılması aşaması şeklinde ilerler.

Satış yönetiminin fonksiyonları arasında satışların tahmin edilmesi, satış ve pazar potansiyellerinin belirlenmesi, satış bütçesinin hazırlanması, satış bölge ve kotalarının belirlenmesi gibi görevler yer alır. Bu fonksiyonlar, satış gücü hareket ve faaliyetlerinin planlanmasını içerir.

Kişisel satış süreci genellikle potansiyel alıcıların belirlenmesi, araştırma ve hazırlık aşamalarının tamamlanması ile başlar. Daha sonra müşterilerle iletişime geçilir, randevu planlanır ve satışın sunum aşamasına geçilir. Bu süreçte, tüm aşamaların titizlikle yönetilmesi ve müşteriye uygun bir şekilde yaklaşılması önemlidir.
 
Geri
Üst