- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.241
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Kişisel Satış Ne tür bir iletişim türüdür?
Kişisel satış, alıcı taraf ile satıcı tarafın yüz yüze geldikleri, karşılıklı görüştükleri bir satış türüdür. Kişisel olmayan satışta ise alıcı ile satışçı fiziksel olarak karşı karşıya gelmezler.Kişisel satış yöntemi nedir?
Kişisel satış yöntemi nedir?Kişisel satışın tanımını kısaca; bir satış elemanının bir müşteriyi spesifik bir ürünü satın alma noktasında ikna etmek üzere iletişim becerilerini kullandığı, yüz yüze bir satış tekniği olarak yapabiliriz.
Kişisel satış özellikleri nelerdir?
Kişisel Satış Özellikleri Kişisel satış birebir iletişime dayanan oldukça realist bir satış şeklidir. Kişisel satışta başarının temeli müşteriyi ikna etmeye dayanmaktadır. Müşteri ile güzel bir diyalog kurmak, müşteriyi ikna etmenin temelini oluşturur.Kişisel Satış sürecindeki aşamalar nelerdir?
Kişisel Satış sürecindeki aşamalar nelerdir?Satış sürecinin en önemli 7 aşaması:
- Potansiyel oluşturma.
- Hazırlık ve soruşturma.
- İhtiyaç değerlendirmesi (keşif)
- Sunum.
- İtirazların yönetimi.
- kapatma.
- Takip, tekrarlanan işler ve referanslar.
Satış Sözleşmesi Türleri Nelerdir?
Bunlar; satılanın niteliğine göre satış sözleşmeleri, örnek üzerine satış sözleşmeleri, beğenme koşuluyla satış sözleşmeleri, mülkiyeti saklı tutma kaydıyla satış sözleşmeleri, kısmi ödemeli satış sözleşmeleri, artırma yoluyla satış sözleşmeleri olarak ifade edilebilir.Kişisel satışın dezavantajı nedir?
Kişisel satışın dezavantajı nedir?Kişisel satışın dezavantajları: Yüksek maliyetli olması Bazı müşterilerin gözünde zayıf imaja sahip olması Yüz yüze görüşmelerde bazı müşterilerin ön yargılı davranması
Kişisel Satışın temel özellikleri nelerdir?
Kişisel satışı reklamdan farklı kılan en önemli özellik, reklamın statik bir yapıya sahip olmasına karşın kişisel satışın dinamik oluşudur. Satış elemanı, tüketiciye mesaj iletirken tüketicinin özelliklerine göre sunuşta uygun gördüğü değişiklikleri yapma esnekliğine sahiptir. Firmayı temsil etme bakımından oradaki elçisidir.Kişisel satış tutundurma bileşenleri?
Kişisel satış tutundurma bileşenleri?Kişisel satış tutundurma bileşenleri içinde en pahalı yöntemdir.2 Çünkü satış elemanının her bir tüketiciyle ilişkisinde mesaj yalnızca bir kişiye ulaşmaktadır. Kişisel satışı reklamdan farklı kılan en önemli özellik, reklamın statik bir yapıya sahip olmasına karşın kişisel satışın dinamik oluşudur.
Kişisel satışla ilgili bir şey yoktur.?
Tutundurma karmasının reklamla birlikte en çok kullanılanı kişisel satıştır. Kişisel satış günlük hayatın içine o kadar girmiştir. ki bir çok insan için sıradan bir iş olarak görülmektedir. Mal yada hizmetlerin tüketiciler tarafından tercih edilmesini sağlamak üzere satış işinde çalışan çok sayıda insan vardır.Kişisel satış sürecindeki aşamalar; satış sürecinin başarılı bir şekilde sonuçlanması, satış sonrasında müşteri tatmininin sağlanması, olumlu ilişkilerin sürdürülmesi ve geliştirilmesi destek verdikleri için işletmeler ve satış elemanları açısından son derece önemlidir. [2] Aşağıda sırasıyla bu aşamalar ele alınacaktır: