AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kişinin Namazda Bir Şeyler Düşünmesi

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Kişinin Namazda Bir Şeyler Düşünmesi


151- Yahya b Bükeyr bize anlatarak dedi ki: el-Leys bize Cafer'den, o d-A'rac'dan, o Ebû Hüreyre'den (ra) şunu nakletti:
ALLAH Resulü (sav) buyurdu ki: Namaz için ezan okunduğu zaman evtan yellenerek ezanı duyamayacağı kadar uzağa çekilir Müezzin sustuğunda geri gelir Namaza kamet getirildiğinde tekrar dönüp çeki*lir Kamet bittiğinde tekrar gelir Sonunda kişi ile kendi arasına girer ve "Şunu hatırla, bunu hatırla" diyerek aklında olmayanları söyler Tâ ki adam, kaç rekat kıldığını bilemez olur
Ebû Seleme b Abdirrahman dedi ki: Sizden biri böyle yaptığında kâdede iken iki secde yapsın Ebû Seleme bunu Ebû Hüreyre'den (ra) din*lemiştir[55]

Şerh

Cafer" olarak zikredilen râvi, İbni Rebîa el-Mısrî'dir
Kaç rekat kıldığını bilemeyinceye kadar" ifadesi, namazda namaz dışı şeyler hakkında düşünmenin onun sıhhatini bozmadığı anlaşılmaktadır Bunun istisnası, namazın rükünlerinden her hangi birinin terk edilmesidir ki, namaz ancak bu durumda bozulur

Hüküm

Hanefî mezhebine göre sırf kalbî kuruntu ve evhamlar namazı bozmaz Örneğin bir kişi namazda diliyle terennüm etmeksizin bir şiir veya konuşma düzenlese namazın saygınlığını ihlâl etmiş olmakla beraber namazını boz*muş olmaz
Yeri gelmişken namazda huşûya ulaşabilmek hakkında bir şeyler söyle*mekte fayda görüyoruz:
Namazda huşûya erebilmek için kalbi diri tutmak, namaz kıldığını bütün varlığıyla hissetmek, okuduklarını ve tesbihatını mânâları ile özümsemek, Yüce ALLAH'ın makamı karşısında aczini ve basitliğini kavramak, O'nun rahmetinden ümitvâr olmak ve huzurunda edebe aykırı davranışlarda bu*lunmaktan haya etmek gerekir
Bunları yapmaya çalıştıkça kılınan namazın giderek daha huşûlu ve ve*rimli olduğu yakinen görülecektir

Ders

Bu hadis-i şeriften çıkarabileceğimiz en mühim ders, şeytanın namazda dahi Müslümanı rahat bırakmadığının bilincinde olmaktır O lânetli varlık, tâ Elest bezminde ileri sürdüğü iddiasını gerçekleştirmek için Müslümanın huşu ve huzura en fazla ihtiyaç duyduğu namazda bile kalbiyle arasına gir*mekten ve ona, namazla ilgisi olmayan şeyleri hatırlatmaya çalışmaktan geri durmaz Evham ve kuruntu adını verdiğimiz bu şeytanî hatırların namazı bozmasa da zevkini ve kıymetini ihlal edecekleri aşikârdır Bu nedenle na*maza başlarken niyeti sağlam tutmak, dünyevî kaygı ve endişelerden olabil*diğince sıyrılmak gerekir
 
Geri
Üst