Kirmizi antifiriz mi iyi mavi mi?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.120
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kırmızı antifiriz mi iyi mavi mi?​

Organik inhibitörler içeren kırmızı antifriz klasik inhibitörler içeren mavi antifirize göre 3 kat daha fazla ömürlüdür. Ancak bu her araçta mavi yerine kırmızı koyarsak ömrü uzatabiliriz demek değildir.

Antifiriz her sene değişir mi?​

Antifiriz her sene değişir mi?
Antifriz ne zaman değişir? Antifriz, yılda bir değiştirilmelidir. Antifriz raf ömrü ise yaklaşık 5 yıldır.

Radyatöre hazır su konur mu?​

Radyatöre hazır su konur mu?
Soğutma Suyu Ekleyin! İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Bu nedenle musluk suyun yerine damıtılmış su kullanılması gerekir. Çoğu radyatör yaklaşık 2 galon sıvı tutabilir.

Kırmızı Antifrize su eklenir mi?​

Ülkemiz iklim koşulları için 33/67 ile 50/50 arasında antifriz-su karışımı önerilmektedir. Burada önemli olan bir nokta ise karışım yapılırken antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltan sert musluk suyu kullanılması yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılmasıdır.

Mavi antifiriz ile kırmızı antifriz karışır mı?​

Mavi antifiriz ile kırmızı antifriz karışır mı?
Kırmızı ve mavi antifriz karışırsa çamurlaşma yapabiliyor.

Kırmızı mavi antifiriz karışırsa ne olur?​

Kırmızı mavi antifiriz karışırsa ne olur?
Aracınızda herhangi bir sıkıntı olmaz. Kırmızı antifiriz organik, mavi antifiriz ise klasik inhibitörler içerir. Yani reaksiyonları farklıdır. Kırmızı antifirizlerin ömrü ve temizleme gücü daha fazladır.
Antifriz bittiği nasıl anlaşılır?​
Antifriz kontrolü oldukça kolaydır. Radyatör kapağını çıkarmaya gerek yoktur. Sıvı seviyesinin, hazne üstündeki “dolu” işaretine ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmeniz yeterlidir. “Dolu” işaretine ulaşmamışsa, antifriz ile suyu %50 oranında karıştırıp ekleyin.

Antifriz özelliğini yitirir mi?​

Antifriz özelliğini yitirir mi?
Antifirizin içinde paslanmayı önleyici maddeler oluyor. Zamanla bu maddeler özelliğini kaybedecektir.

Arabaya normal su konur mu?​

Arabaya normal su konur mu?
Soğutma Suyu Ekleyin! İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Bu nedenle musluk suyun yerine damıtılmış su kullanılması gerekir.

Radyatöre nasıl su konur?​

Motor Soğutma Suyu Ekleme Öncelikle radyatör kapağı açık tutulmalı ve bu süreçte 10 dakika boyunca araç çalıştırılmalıdır. Ardından kaloriferi sıcak konumuna getirmek ve açmak gerek. Bu bağlamda devir dayım ile beraber sıkışan hava çıkacaktır. Daha sonra özel olarak hazırlanmış motor soğutma suyu eklenmelidir.

Antifiriz ne kadar su eklenir?​

Antifiriz ne kadar su eklenir?
Tüm suyun boşaldığından emin olduktan sonra tahliye tıpasını sıkıca kapatın. Bu aşamadan sonra 3 litrelik bir antifriz alıp radyatöre boşaltın. Boşalttıktan sonra üzerine kireçsiz su doldurun. Radyatör dolunca aracınızı çalıştırın ve motor suyu çektikçe üzerine su doldurmaya devam edin.
 
Kırmızı antifriz mi iyi, yoksa mavi antifriz mi? Bu konuda önemli detaylar bulunmaktadır. Organik inhibitörler içeren kırmızı antifriz, klasik inhibitörler içeren mavi antifrizden 3 kat daha fazla ömürlüdür. Ancak her araca kırmızı antifrizin uygun olacağını söylemek doğru olmayabilir. Araç üreticisinin önerilerini dikkate almak her zaman önemlidir.

Antifriz ürünlerinin her sene değiştirilip değiştirilmediği konusunda bilgi vermek gerekirse, antifriz yılda bir kez değiştirilmelidir. Ayrıca antifrizin raf ömrü yaklaşık olarak 5 yıldır. Dolayısıyla düzenli aralıklarla antifriz değişimi yapmak önemlidir.

Radyatöre hazır su konulması konusu da dikkat gerektirir. İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 su olmalıdır. Bu nedenle musluk suyu yerine distile edilmiş veya damıtılmış su tercih edilmelidir. Radyatör yaklaşık olarak 2 galon sıvı tutabilir.

Kırmızı antifirize su eklenip eklenmeyeceği konusunda, ülkemiz iklim koşulları için genellikle 33/67 ile 50/50 arasında antifriz-su karışımı önerilir. Bu karışım yapılırken antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltan sert musluk suyu kullanmaktan kaçınılmalı, yumuşatılmış ve distile edilmiş su tercih edilmelidir.

Mavi antifriz ile kırmızı antifriz karıştırıldığında çamurlaşma sorunu olabilir. Ancak kırmızı ve mavi antifrizin bir araca aynı anda konulması durumunda ciddi bir sorun oluşmayabilir. Kırmızı antifriz organik inhibitörler içerirken, mavi antifriz klasik inhibitörler içerir. Bu nedenle reaksiyonları farklıdır.

Antifrizin bitip bitmediğini anlamak oldukça basittir. Radyatör kapağını açmadan sıvı seviyesini kontrol ederek dolu işaretine ulaşıp ulaşmadığınızı kontrol edebilirsiniz. "Dolu" işareti seviyede değilse, %50 oranında antifriz ve su karışımı ekleyerek seviyeyi tamamlayabilirsiniz.

Antifriz zamanla özelliğini yitirebilir. Antifrizin içerisindeki paslanmayı önleyici maddeler zamanla etkinliğini yitirebilir. Bu nedenle belirli aralıklarla antifriz değişimi yapmak önemlidir.

Arabaya normal musluk suyu eklemek yerine, ideal soğutma suyu karışımı olan %50 antifriz ve %50 su tercih edilmelidir. Musluk suyu yerine damıtılmış veya distile edilmiş su kullanılması önerilir.

Son olarak, motora su eklerken radyatör kapağını açık tutmalı, aracı çalıştırmalı, kaloriferi sıcak konumuna getirip açmalısınız. Bu sayede hava sıkışması önlenir ve su eklenmesi daha etkili olur. Antifriz eklemesi yaparken önerilen miktarı göz önünde bulundurarak işlemi gerçekleştirmeniz önerilir.
 
Geri
Üst