- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 264.706
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Kimlik yenileme başvurusu nasıl yapılır?
Yeni kimlik randevusu alma işlemleri iki yöntemle alınabilir. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü https://randevu.nvi.gov.tr/ internet sitesi üzerinden ya da Alo 199 çağrı merkezi üzerinden alınabilmektedir.Nüfus cüzdanı hangi kurumdan alınır?
Her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kimlik kartı almak zorundadır. Kimlik kartı başvuruları Genel Müdürlük web portalı üzerinden ya da çağrı merkezinden (Alo 199) alınacak randevu ile veya randevusuz olarak yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.Kimlik kartı çıkarmak isteyen vatandaşlar, öncelikle Alo 199 Çağrı merkezini kullanarak veyahut https://randevu.nvi.gov.tr adresi üzerinden istedikleri gün ve saat için randevu alabilirler. Randevu almadan, doğrudan ilgili İlçe Nüfus Müdürlüğü’ne giderek de kimlik kartı çıkarmak için başvuruda bulunmak mümkün.
Kimliği yenilemek için ne gerekiyor?
İşte yeni kimlik için gerekli belgeler:
Yeni nüfus cüzdanı için neler gereklidir?
Kimlik Kartı başvurusu için İlçe Nüfus Müdürlüğüne giderken son altı ay içinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf ve kimlik beyanı için nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı veya basın kartı gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belgenin yanınızda …