SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Kimler ozurleri nedeniyle tutamadıkları ramazan orucu yerine fidye verirler?
Cevap: Kimler ozurleri nedeniyle tutamadıkları ramazan orucu yerine fidye verirler?
Fidye konusunu iceren ayetteki ve ale'llezine yutikUnehUifadesinin (elBakara 2184), dil acısından oruca guc yetiremeyenler anlamına gelebileceği gibi zorlukla guc yetirenler anlamına da gelebileceği dile getirilmiştir
ayet, oruc tutmaya gucu yetmeyen yaşlıların tutamadıkları oruc icin fidye vermesi hukmunu getirmiş olmakta ve fidyenin miktarını bir fakir doyumluğuolarak belirlemektedir Ağır bir hastalığa yakalanan ve iyileşme umudu bulunmayan hasta, orucu ileride kaza etme ihtimali cok duşuk olduğu icin, bu ihtimal yok sayılarak şeyhi fani gibi değerlendirilmiş ve fidye hukmu kapsamına alınmıştır Bu kimselerin, tekrar sağlıklarına kavuşup oruc tutabilir hale gelmeleri umit edilmediğinden tutulamayan orucun, aynı cinsten bir ibadetle telafisi talep edilmemiş, ibadet şevkinden mahrum kalmamaları icin, bunun yerine her bir oruc icin bir fakiri doyurmaşeklinde, orucun mahiyetiyle alakalı olması yanında sosyal amacı da bulunan bir telafi şekli onerilmiştir
Cevap: Kimler ozurleri nedeniyle tutamadıkları ramazan orucu yerine fidye verirler?
Fidye konusunu iceren ayetteki ve ale'llezine yutikUnehUifadesinin (elBakara 2184), dil acısından oruca guc yetiremeyenler anlamına gelebileceği gibi zorlukla guc yetirenler anlamına da gelebileceği dile getirilmiştir
ayet, oruc tutmaya gucu yetmeyen yaşlıların tutamadıkları oruc icin fidye vermesi hukmunu getirmiş olmakta ve fidyenin miktarını bir fakir doyumluğuolarak belirlemektedir Ağır bir hastalığa yakalanan ve iyileşme umudu bulunmayan hasta, orucu ileride kaza etme ihtimali cok duşuk olduğu icin, bu ihtimal yok sayılarak şeyhi fani gibi değerlendirilmiş ve fidye hukmu kapsamına alınmıştır Bu kimselerin, tekrar sağlıklarına kavuşup oruc tutabilir hale gelmeleri umit edilmediğinden tutulamayan orucun, aynı cinsten bir ibadetle telafisi talep edilmemiş, ibadet şevkinden mahrum kalmamaları icin, bunun yerine her bir oruc icin bir fakiri doyurmaşeklinde, orucun mahiyetiyle alakalı olması yanında sosyal amacı da bulunan bir telafi şekli onerilmiştir