AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kilitli rotor deneyi neden yapilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.798
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kilitli rotor Deneyi neden yapılır?​

Asenkron motorların eşdeğer devrelerinde bulunana eşdeğer parametrelerin bulunabilmesi için bazı deneyler yapılmalıdır. Bunun için asenkron motorun DC, Boşta Çalışma ve Kilitli Rotor Deneyleri yapılır.

Asenkron motorun rotoru senkron hıza neden ulaşamaz?​

Rotor uçları kısa devre edildiğinden rotorda bir akım akacaktır. Biot-Savart yasası gereği akım akan iletken, manyetik alan içerisinde olduğunda bu iletkenlere bir kuvvet etkir ve rotor dönmeye başlar. Rotorun hızı senkron hızdan küçüktür ve hiçbir zaman senkron hıza ulaşamaz.

Stator ve rotor nedir?​

Stator ve rotor nedir?
Alternatör, elektrik motorları, biyolojik rotor, jeneratörler de dönmeyen kısımlara statör denir. Buhar türbininin sabit kanatlarını taşıyan gövdesine statör adı verilir. Statör motorun iki temel bileşenden birini temsil eder. Diğeri ise rotor, makinenin çalışmasını sağlayan hareketli parçasıdır.

Asenkron motorun boşta çalışma ve kilitli rotor deneyleri hangi amaçlarla yapılır?​

Asenkron motorun boşta çalışma ve kilitli rotor deneyleri hangi amaçlarla yapılır?
Deneyin amacı: Asenkron motorun sabit kayıpları (Pfe) demir, (Ps) sürtünme kayıpları bulmak ve Δ bağlantılarında boş çalışmada kalkış akımını inceleyip analiz etmektir.

Kısa devre deneyinde Pfe demir kaybı var mıdır varsa neden göz ardı edilir?​

Kısa devre deneyinde, stator sargılarına uygulanan gerilim çok küçük olduğundan ve demir kayıpları da gerilimin karesi ile değiştiğinden bu kayıplar ihmal edilebilecek kadar küçüktür.

Asenkron motor sargılarında nasıl arızalar olur?​

Statorda meydana gelen arızalar sargı yalıtımlarının bozulması, sargılarda kirlilik (genelde sargı yalıtımlarının azalmasına neden olur), sargı kopukluğu, kısa devre (sarımlar arası ve/veya bobinler arası), sargı- gövde arası kısa devre, üç faz sargılar arası empedans dengesizliklerinden oluşmaktadır.

Rotor nedir ne ise yarar?​

Rotor nedir ne ise yarar?
Rotorların çalışma prensibi, manyetik alan oluşturmak üzere enerjiye dönüştürmek ve alternatif akım dahilinde uygulanmaktadır. Rotorlar, kısa devre yapmakla yükümlü ve iletkenliği yüksek olan akım bileşenidir. Tüm bu sayede rotorlar çalışma hususunu tork üreterek ve kuvvet oluşturarak sağlamaktadır.

Asenkron motor boşta çalışma deneyi neden yapılır?​

Asenkron motor boşta çalışma deneyi neden yapılır?
Deneyin amacı: Asenkron motorun sabit kayıpları (Pfe) demir, (Ps) sürtünme kayıpları bulmak ve Δ bağlantılarında boş çalışmada kalkış akımını inceleyip analiz etmektir. Asenkron motorla boş (yüksüz) çalışmada şebekeden çok küçük akım–güç çekerler. Çekilen bu küçük güç asenkron motorun sabit kayıplarını karşılar.
Bir asenkron motorun boş çalışma deneyi hangi gerilim şartında yapılır?​
Bilgi : Asenkron motorla boş (yüksüz) çalışmada şebekeden çok küçük akım–güç çeker- ler. Çekilen bu küçük güç asenkron motorun sabit kayıplarını karşılar. Motorların boş çalışmalarında nominal gerilim uygulanır.Asenkron motorlarda boş ça- lışmada kayma çok küçüktür.
Kısa devre deneyinde Pfe demir kaybı var mıdır?​
 
Kısa devre deneyinde, stator sargılarına uygulanan gerilim çok küçük olduğundan ve demir kayıpları da gerilimin karesi ile değiştiğinden bu kayıplar ihmal edilebilecek kadar küçüktür. Bu nedenle kısa devre deneyinde Pfe demir kaybı göz ardı edilir.

Asenkron motorun kısa devre deneyi, motorun stator sargıları kısa devre edilerek gerçekleştirilir. Bu deneyde, motorun kısa devre akımı, kısa devre gerilimi gibi parametreler ölçülerek motorun performansı incelenir. Bu deneyin amacı, motorun manyetik devre akı kaybının belirlenmesi ve motorun elektriksel karakteristiklerinin analiz edilmesidir. Kısa devre deneyi sırasında demir kaybı göz ardı edilir çünkü demir kayıpları genellikle kısa devre akımı ve gerilimi kadar küçük olduğundan diğer kayıpların belirlenmesi ve analizi üzerine odaklanılır.
 
Geri
Üst