Kesim motoru l ve h ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
226.294
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Kesim motoru l ve h ne demek?​

Karbüratördeki L düşük devir vidası, H ise yüksek devir vidası olarak adlandırılır.
Karbüratör H ve L ayarı nasıl yapılır?
Karbüratör Ayarı;
- Karbüratör ayar vidasının tapalarını çıkarınız.
- Motoru çalıştırınız ve 60 saniye motoru ısıtınız. (
- Motor en yüksek devire ulasana kadar L karbüratör vidasını sıkınız. (
- Motor 3900- 4400 rpm rölanti devrine ulasana kadar T vidasını ayarlayınız.

Karbüratörün rölanti ve hava ayarını nasıl yapıyoruz?​

Rölanti ayarını öncelik ile 2 bin ve 3 bin devir arasına rölanti vidası ile ayarlamalısınız. Hava ayar vidasını, sonuna kadar sıkmanız gerekmekte. Tam stop edeceği yer 1. noktanızdır. Sonra gevşetilmeye başlanır sayarak tam stop edeceği nokta ise 2.noktanızdır.
Karbüratörlü araçlar hangileri?
Karbüratör, içten yanmalı benzinli motorlarda, motorun silindirlerinde yanacak benzin-hava karışımını sağlayan motor parçasıdır.
Karbüratör Tıkanırsa Ne Olur? Karbüratör benzin pisliğinden yada kurum gibi nedenlerden dolayı tıkanabilir. Bu durumda motorun çalışması stabil olmaz. Çalışma güçlüğü ve stop etme sorunları yaşanabilir.
Karbüratör ve enjeksiyon hangisi daha iyi?
Yakıt enjektörleri , yüksek güç çıkışı ,motor devri , yakıt verimliliği ve düşük emisyon değerleri nedeniyle daha iyi performans sağlarlar. Karbüratörlerse minimum bakım gerektirirler. Tamiri veya değiştirmesi kolay ve enjeksiyon sistemine göre çok daha ekonomiktir.

Karbüratör arızalı ise ne olur?​

Karbüratörde arıza olduğunda çiğ yakıt atma ve egzoz patlamaları da görülebilir. Bunların nedeni ise hava yakıt karışımının oranından kaynaklıdır. Karışan maddelerin birbirine oransızlığı sonucunda görülür. Ayrıca karbüratörde bir sorunu olan araçlarda, araç hareket etmeye başlayınca devirlenmede zorlanır.
Karbüratörlü araçlarda avans ayarı nasıl yapılır?
Krank kasnağı veya volan üzerindeki başlangıç avans işareti katalog değerine göre tespit edilir ve tebeşir veya beyaz boya ile işaretlenir. Motor rölanti devrinde çalıştırılır. Rölanti devrinin yüksek olmamasına özellikle dikkat edilir. Avans tabancasının ışığı, avans işaretine tutulur.

Karbüratörün içinde ne var?​

Karbüratör şamandıradan, rölanti vidasından, yakıt devrelerinden, jikleden ve yakıt kesme valfinden oluşmaktadır. Bu parçaların bir araya gelmesi ile birlikte yakıt emisyon sistemi olan karbüratör oluşmaktadır.
Karbüratörün tıkalı olduğu nasıl anlaşılır?
Egzozdan işlenmemiş halde yakıt atılımı da yaşanabilir. Aracınız rölanti halinde iken devir vermeye çalıştığınızda da arıza hissedebilirsiniz. Buna benzer belirtiler kesin şekilde karbüratör arızası belirtisi olacağından dolayı en yakın sürede bir uzmandan destek almanız önerilir.
Karbüratör hava alıyorsa, LPG ve benzinde çekişi düşürür ve patlatmaya neden olur. LPG Beyni tam ısınmıyorsa, gaz iyi yanmayacağından araç çekişten düşer.
Karbüratör mü daha iyi enjeksiyon mu?
Karbüratörlerse minimum bakım gerektirirler. Tamiri veya değiştirmesi kolay ve enjeksiyon sistemine göre çok daha ekonomiktir. Yüksek performans istiyorsanız yakıt enjektörü en iyisidir. Ama düşük bir bütçeniz varsa ,karbüratör tercih edilen seçenektir.
 
Geri
Üst