AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

KEP adresi nedir nasil ogrenilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

KEP adresi nedir nasıl öğrenilir?​

KEP ADRESİ SORGULAMA KEP adresi sorgulamak için şubeye gitmeden internet üzerinden işini halledebilirsiniz. PTT sitesinden KEP işleminizi halledebilirsiniz. http://pttkep.gov.tr/ adresine giderek buradan başvuru ve sorgulama işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Kamu SM nasıl yenilenir?​

Kamu SM nasıl yenilenir?
Bunun için;
- Kamu SM çağrı merkezi aranır. (444 5 576)
- İlk önce bir (1) sonra iki (2) tuşlanarak güvenlik sözcüğü yenileme menüsü seçilir.
- Kimlik doğrulama yöntemi seçilir ve kimlik doğrulanır.
- Yeni güvenlik sözcüğü alınır ve işlem tamamlanır.

KEP kimler için zorunludur?​

KEP kimler için zorunludur?
Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.

E-imza ile hangi işlemler yapılır?​

Kamusal Alandaki Uygulamalar
- Her türlü başvurular (ÖSS, KPSS, LES, pasaport vb)
- Kurumlararası iletişim (Emniyet Müdürlükleri, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlükleri vb)
- Sosyal güvenlik uygulamaları
- Sağlık uygulamaları (Sağlık personeli – hastaneler – eczaneler)
- Vergi ödemeleri.
- Elektronik oy verme işlemleri.

KEP adresi ne oluyor?​

KEP adresi ne oluyor?
KEP, e-posta teknolojik altyapısını kullanan, bununla birlikte e-postanın gönderim ve alımına dair kanıtların oluşturulup saklandığı hukuken geçerli bir e-posta iletim hizmetidir.

KEP adresine nasıl giriş yapılır?​

KEP adresine nasıl giriş yapılır?
PTTKEP sistemine SMS şifresi ile giriş yapabilmek için giriş sayfasında sekmesi seçilir. Açılan sayfada kullanıcı T.C. kimlik Numarasını ve kayıt esnasında cep telefonuna gelen parolayı girerek “Tamam” butonuna basar. Girilen parola doğru ise sistem Şifrenizi girmenizi isteyecektir.
Tübitak e imza süresi doldu ne yapmalıyım?​
Kullanım süresi dolmuş ya da dolacak olan elektronik imzanızın yenilenmesi için öncelikle https://e-imza.metu.edu.tr adresine giriş yaparak YENİLEME başvurusu yapmanız gerekmektedir.

E imza yenileme nasıl yapılır?​

E imza yenileme nasıl yapılır?
E-İmza Yenileme İçin İnternet Explorer Kullanınız. https://portal.kamusm.gov.tr/bp/meb.go adresinden Şekil-1´deki Başvuru Portalı giriş ekranına ulaşılır. Yenileme işlemi yapacak kullanıcılar elektronik imza ile onay vereceklerinden dolayı akıllı kartlarını sisteme girmeden önce takmaları gerekir.

KEP nedir kimlere verilir?​

KEP nedir kimlere verilir?
KEP, bir elektronik postanın gönderen ve alan tarafların kim olduklarının bilinmesini, gönderim ve karşı tarafa iletim zamanını, içeriğinin değiştirilmediğinin kesin olarak tespit edilmesini e-imza ve zaman damgası ile gönderimdeki tüm adımları kayıt altına alarak yasal olarak geçerli hale getirmektedir. …

KEP adresi Ösym zorunlu mu?​

elektronik posta yoluyla yasal geçerli ve teknik olarak güvenli bir şekilde e-belge paylaşımını sağlayabilen ve bu işlemlerle ilgili kesin delil sağlayabilen tek araçtır. Üniversite tercihlerinde kep adresi zorunlu değildir.
 
KEP adresi nedir nasıl öğrenilir?
Kamu Elektronik Posta Adresi (KEP), elektronik posta teknolojisinin bir uygulamasıdır ve yasal olarak geçerli e-belge paylaşımını sağlar. KEP adresinizi öğrenmek ve sorgulamak için şubeye gitmeden internet üzerinden işlemlerinizi halledebilirsiniz. PTT'nin resmi sitesi olan http://pttkep.gov.tr/ adresine giderek başvuru yapabilir ve KEP adresinizi sorgulayabilirsiniz.

KEP kimler için zorunludur?
KEP, gerçek kişiler ve tüzel kişiler arasında elektronik tebligatta isteğe bağlı olarak kullanılır. Ancak, tebligat göndermeye yetkili kurumlar ve sermaye şirketleri (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketler) için KEP hesabı oluşturmak zorunludur.

E-imza ile hangi işlemler yapılır?
E-imza, kamusal alandaki çeşitli uygulamaları destekler. Bazı örnekler şunlardır:
- Sınav başvuruları (ÖSS, KPSS, LES, pasaport vb)
- Kurumlar arası iletişim (Emniyet Müdürlükleri, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlükleri vb)
- Sosyal güvenlik uygulamaları
- Sağlık uygulamaları (Sağlık personeli, hastaneler, eczaneler)
- Vergi ödemeleri
- Elektronik oy verme işlemleri

KEP adresine nasıl giriş yapılır?
KEP adresinize giriş yapmak için PTTKEP sistemine SMS şifresiyle erişebilirsiniz. Giriş sayfasında ilgili sekme seçilerek, T.C. kimlik numaranız ve kayıt esnasında cep telefonunuza gelen parolayı girerek giriş yapabilirsiniz.

KEP nedir kimlere verilir?
KEP, elektronik postaların gönderen ve alan tarafların kimliklerinin bilinmesini ve iletim zamanlarının tespit edilmesini sağlayan bir sistemdir. E-imza ve zaman damgasıyla iletilen elektronik postalar yasal olarak geçerli olur ve belge niteliği kazanır.

KEP adresi ÖSYM tercihlerinde zorunlu değildir. Ancak, KEP adresi özellikle resmi yazışmalarda ve belge paylaşımlarında faydalı olabilir.
 
Geri
Üst