AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

KEP adresi ne icin kullanilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

KEP adresi ne için kullanılır?​

KEP Hangi Alanlarda Kullanılmaktadır?
- Kamu içi resmi yazışmalar,
- Kamu-özel kesim arası resmi yazışmalar,
- Karşılıklı elektronik belge ve başvuru gönderilmesi, alınması ve yanıt verilmesi,
- Tüketici şikâyet ve taleplerinin alınıp cevaplanması,
- Tacirler arası ihtar, ihbar vb. beyanlar,
- Elektronik fatura vb. uygulamalar,

KEP adresi almak için neler gerekli?​

Başvuru için Gerekli Belgeler
- Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan geçerli resmî belge.
- Online olarak gerçekleştirilen Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Ön Başvuru Numarası.

Yazışmalarda KEP nedir?​

Yazışmalarda KEP nedir?
Kayıtlı Elektronik Posta(KEP), resmi ya da özel kuruluşlara gönderilen(kurum dışına yazılan) belgelerin, fiziksel ortamda herhangi bir posta işlemine tabi tutulmadan EBYS üzerinden KEP webmail arayüzü ile gönderilmesini sağlayan bir hizmettir.

KEP adresi nasıl kullanılır?​

KEP adresi nasıl kullanılır?
Nasıl Çalışır?
- Sisteme Giriş Kullanıcı Panelinden; Kullanıcı adı, şifre ve sms doğrulamasından geçerek ya da e-imza/mobil imza ile kimlik doğrulamasından geçerek Ptt KEP hesabına giriş yapılır.
- İleti Hazırlama.
- Delil Oluşturma.
- Zaman Damgası
- Posta Kutusuna Gönderim.
- E-Posta Ulaştı Delili.
- SMS ile Bilgilendirme.
- E-Posta Okuma.

Kayıtlı Elektronik Posta zorunlu mu?​

Maliye ve Ticaret Odası, Belediye ve benzeri birçok resmi kurum ile yazışmalarda kayıtlı elektronik posta adresi kullanılması zorunludur. KEP adresi almak, limited, anonim ve komandit şirketlerde zorunludur. 5- Hukuken kayıtlı elektronik posta mesajları delil kabul edilmektedir.

KEP adresi tercihte zorunlu mu?​

ÖSYM Kep Adresi, Üniversite Tercihlerinde Kep Adresi Zorunlu mu? KEP adresi, elektronik posta yoluyla yasal geçerli ve teknik olarak güvenli bir şekilde e-belge paylaşımını sağlayabilen ve bu işlemlerle ilgili kesin delil sağlayabilen tek araçtır. Üniversite tercihlerinde kep adresi zorunlu değildir.

KEP adresi online nasıl alınır?​

KEP adresi online nasıl alınır?
KEP Hesabımı Nasıl Alabilirim? Kayıtlı Elektronik Posta sistemine üye olmak isteyen müşterilerimiz Online Başvuru bölümünden Online Ön Başvuru yaptıktan sonra başvuru için gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT Merkezinden hesaplarını alabilirler.

KEP adresi nereden nasıl alınır?​

KEP adresi nereden nasıl alınır?
KEP adresi almanız için ilk önce üyelik işlemlerinizi tamamlamanız gerekir. Üye başvurusu için bazı gerekli belgeleri ve bilgileri hazırlayarak size en yakın PTT Merkez Müdürlüğüne gitmeniz gerekmektedir. Ya da https://basvuru.hs01.kep.tr/online/ adresi üzerinden online bir şekilde başvuru yapabilirsiniz.
PTT Kephs ne demek?​
PTT KEP SİSTEMİ – Gönderilen e-postaya erişilip erişilmediği, – E-postanın iletilme zamanını tespit edecek, – İçeriğin değişmediğini garanti edecek, – Hukuken geçerli delil seti oluşturacak şekilde muhafaza edecek sistemdir.
OSYM de KEP adresi ne demek?​
KEP adresi, elektronik posta yoluyla yasal geçerli ve teknik olarak güvenli bir şekilde e-belge paylaşımını sağlayabilen ve bu işlemlerle ilgili kesin delil sağlayabilen tek araçtır. Üniversite tercihlerinde kep adresi zorunlu değildir.
 
KEP adresi, Kayıtlı Elektronik Posta adresi anlamına gelmektedir. KEP, resmi ve özel yazışmalarda, belge gönderme, alışveriş yapma, şikayetlerin iletilmesi ve benzeri işlemlerde kullanılan güvenli bir elektronik iletişim aracıdır. Kullanım alanları arasında kamu içi resmi yazışmalar, kamu-özel kesim arası yazışmalar, elektronik belge ve başvuruların gönderilmesi, alınması ve yanıtlanması gibi birçok farklı işlem bulunmaktadır.

KEP adresi almak için gerekli belgeler genellikle nüfus cüzdanı, pasaport veya sürücü belgesi gibi kimlik belgeleridir. Ayrıca online olarak başvuru yapılan sistemlerde Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Ön Başvuru Numarası da gerekebilmektedir.

Yazışmalarda KEP, belgelerin fiziksel ortamda posta işlemine tabi tutulmadan EBYS üzerinden KEP webmail arayüzü aracılığıyla gönderilmesini sağlayan bir hizmettir.

KEP adresi kullanımı, öncelikle sisteme giriş yapma adımlarından sonra ileti hazırlama, delil oluşturma, zaman damgası ekleme, posta kutusuna gönderme, e-posta ulaştı delilini alıp bilgilendirme yapma ve e-posta okuma şeklinde adımlarla gerçekleşmektedir.

KEP adresi, belirli kurumlar ve resmi odalarla yazışmalarda zorunlu olabilir. Bazı durumlarda ise tercihe bağlı olarak kullanılabilmektedir. Örneğin, Maliye ve Ticaret Odası gibi kurumlarla olan yazışmalarda KEP adresi kullanmak zorunlu olabilir.

KEP adresi online olarak alınabilir. Kayıtlı Elektronik Posta sistemine üye olmak isteyen kişiler, gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT Merkezinden hesaplarını alabilirler. Online başvuru yapma imkanı da bulunmaktadır.

Eğer başka sorularınız varsa, sormaktan çekinmeyin!
 
Geri
Üst