AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kayma degeri nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.253
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kayma değeri nedir?​

Asenkron motorlarda kayma, senkron devirle rotor devri farkının senkron devre oranıdır.

Kafadan kayma ne demek?​

Kafadan kayma ne demek?
Understeer veya önden kayma olarak bilinen durum da bunlardan biri. Halk arasında kafadan kopma olarak da kullanılan bu otomobil davranışı özellikle viraj dönüşlerinde gerçekleşiyor ve önüne geçilmediği ya da engellenmediği durumlarda tehlikeli kazalarla sonuçlanabiliyor.

Kayma sistemi nedir?​

Kayma atom yoğunluğu en fazla olan düzlemlerde (kayma düzlemi) ve kayma düzlemi üzerinde atomların en sık bulundukları yönlerde (kayma yönü) dislokasyonların hareketi ile meydana gelir. Kayma doğrultusu ve kayma düzleminin bütününe kayma sistemi denir.

Araç önden neden kayar?​

Araç önden neden kayar?
Bu nedenle bu tip kaymanın en büyük nedeni olan viraja yüksek hızla girilmesinin önüne geçmek gereklidir ve bu en baş kuraldır. Ayrıca virajda çok sert fren ve direksiyon hareketi de önden kaymaya neden olur.

Bir araba neden kayar?​

Araçlarda kaymanın esas nedeni ağırlık dengesinin bozulmasından kaynaklanır. Çekiş sistemine bakılmaksızın viraj dönüşlerinde gerek ön gerekse de arka tekerlekler baskı altındadır. Arkadan kayma ise temel olarak dönüş yapıldığı sırada aracın arka tekerleklerinin çekişi kaybetmesinden kaynaklanır.

Metalik malzemeler için kayma sistem sayısı ne ile ilişkilidir?​

Metalik malzemeler için kayma sistem sayısı ne ile ilişkilidir?
Kayma sistemi metalin kristal yapısına bağlıdır.

Kayma ve Ikizlenme arasındaki farklar nelerdir?​

1) Atomlar kayma olayında atomlar arası uzakılığın tam katları kadar hareket ederlerken, ikizlenmede atomlar arası uzaklığın belirli bir bölümü kadar hareket eder. 2) Kayma izleri ince çizgiler, ikizlenme izleri ise kalın çizgiler veya bant şeklinde görülür.

Kutup sayısı ne demek?​

Kutup sayısı ne demek?
Kutup Sayısı (Poles) ve senkron hız: Statordaki sargının tasarımı ile ilgili olup her zaman çift bir sayıdır: • 2, 4, 6, 8, 10 vb değerler alır. Uygulanan frekans ve kutup sayısının fonksiyonu olarak döner alan hızı (senkron hız) oluşur: Burada p; çift kutup sayısı olup, 4 kutuplu bir statorda 2 değerini alır.

Asenkron motorda kayma nedir açıklayınız?​

Rotor hızının senkron hızının altına düşmesiyle manyetik alan dönme oranı sargılarda daha çok akım indüklenmesi ve daha fazla tork oluşumuyla rotorlarda artar. Rotorda indüklenmiş manyetik alan dönme oranı ile stator döner alanın dönme oranı arasındaki oran kayma olarak adlandırılır.

Kutup sayısı nasıl bulunur?​

Kutup sayısı nasıl bulunur?
Asenkron motorlarda hız bağıntısı N (rpm) = (60 x f) / 2p şeklindedir. Burada: – f = frekans ve 2p kutup çifti sayısı.
 
Kayma değeri, asenkron motorlarda oldukça önemli bir kavramdır. Genellikle senkron devirle rotor devri arasındaki farkın, senkron devirin oranı olarak tanımlanır. Asenkron motorlarda rotor dönüş hızının senkron hızından daha düşük olmasının sebep olduğu bir durumdur. Bu durum, manyetik alanın oluşturduğu tork ve endüksiyon akımının artmasıyla kendini gösterir.

"Kafadan kayma" ise araçların viraj alırken önden kayması durumunu ifade eder. Halk arasında "kafadan kopma" olarak da adlandırılan bu durum, özellikle virajlarda yüksek hızla girildiğinde veya sert frenleme/direksiyon hareketleri yapıldığında meydana gelir. Bu durumun önüne geçmek için virajlara makul bir hızla girilmeli ve kontrollü bir şekilde direksiyon kullanılmalıdır.

Kayma sistemi ise malzemelerin atomik düzeydeki yapısına bağlı olarak oluşan bir mekanizmadır. Metalik malzemeler için kayma sistemi sayısı, metalin kristal yapısıyla doğrudan ilişkilidir. Kayma, metalin kristal düzlemlerinde ve kayma yönlerinde dislokasyonların hareketi ile gerçekleşir.

Araçlarda yaşanan kayma genellikle ağırlık dengesinin bozulmasından kaynaklanır. Önden kayma genellikle virajlarda yüksek hızla girilmesi veya sert fren/direksiyon hareketleri sonucunda oluşurken, arkadan kayma genellikle aracın arka tekerleklerinin çekişinin kaybedilmesiyle meydana gelir. Bu durumların önlenmesi için dikkatli sürüş ve viraj alma tekniklerine uyulması önemlidir.

Kayma ve ikizlenme arasındaki farkların başlıca birkaç noktası vardır. Atomlar kayma olayında belirli bir uzaklık hareket ederken, ikizlenmede bu mesafe daha kısa olabilir. Ayrıca kayma izleri ince çizgiler şeklinde olabilirken, ikizlenme izleri genellikle kalın çizgiler veya bant şeklinde görülebilir.

Son olarak, kutup sayısı asenkron motorlardaki bir parametredir ve genellikle çift sayıda olur (2, 4, 6, 8 gibi). Kutup sayısı, stator tasarımıyla ilgilidir ve uygulanan frekansla ilişkili olarak senkron hız oluşturur. Asenkron motorlardaki kutup sayısını bulmak için genellikle hız bağıntısı formülü kullanılır.

Bu kavramlarla ilgili daha fazla detayı merak ederseniz veya başka sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin!
 
Geri
Üst