AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kayis sesi neden gelir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kayış sesi neden gelir?​

V kayışı zamanla deformasyona uğrayarak genişler. Kasnak ve kayış arasında boşluk oluşur. Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar.
V kayışı neden kopar?
Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.
Alternatör kayışı kaç binde değişir?
Biz genelde V kayışını Trigerle birlikte set halinde değiştirilmesini öneriyoruz. Zaman olarak 4 yıl’da bir yada 60 ila 90 bin km’re aralaığında mutlaka değiştirilmesi gerekmeketedir.

Kayış, hava şartlarının etkisiyle sertleşir ve ses yapmaya başlar. Eğer bu sesi duymazdan gelirseniz, kayış sıyıracak veya kopacaktır. Aracınızı stop etmediğiniz takdirde, gösterge tablonuzda şarj etmiyor uyarısı göreceksiniz. Direksiyonu çevirmek istediğinizde sertleştiğini göreceksiniz.

Şanzımandan gelen ses nedir?​

Şanzıman içerisinde bulunan dişlilerin yağsız kaldığını gösteren bu ses, oldukça sıkıntılıdır. Sesi duyar duymaz aracınızı yağcıya götürüp şanzıman yağını kontrol ettirin. Yağ eksikse tamamlatıp deneyin. Muhtemelen dişliler yağsızlıktan yanmıştır.
Yeni değişen kayış neden ses yapar?
Kayış, eskiyip yıprandığı zaman “ciyk” diye yazıya dökeceğimiz ince ve devirle paralel artıp azalan bir ses yapar. Bu ses, kayışın kasnaklara tutunup senkronize olarak dönemesinden kaynaklanır.
Motor kayışı gevşek olursa ne olur?
Eğer gevşek bırakılmış bir triger kayışı var ise motor ateşlemesinde hata olur. Daha fazla yakıt harcarsınız ve ateşleme yanlış zamanda yapılır 0.05 saniyede bile hatalı patlama yüksek devirlerde ciddi sorunlar yaratır. Kasnak kama kırar. Subapların pistonlara vurma riski olmaz ancak subap aralarında yakıt patlaması.

Manuel şanzıman neden ses yapar?​

Aracınızı kullanırken şanzımandan inleme şeklinde bir ses duyabilirsiniz. Eğer geri vitese taktığınızda durum daha da kötüleşir ve sesin şiddeti artarsa, şanzıman yağ hattının tıkandığı anlamına gelir.
Şarj dinamosu kayışı neden ses yapar?
Şarj dinamosundan ses gelmesinin sebebi ise çoğunlukla rulmandır. Bilyelerden oluşan rulman zaman içinde aşınabilir ve dolayısıyla çalışırken ses çıkartabilir. Şarj dinamosunun ses yapmaya başladığını fark ettiğinizde acilen servise gitmeli ve rulmanı değiştirmelisiniz.
Şarj dinamosu kayışı gevşek olursa ne olur?
5- Alternatör kayışının kopması ya da gevşemesi : 1- Alternatör kayışları, genellikle su pompalarına da hareket verdiği için sürüşe devam edilmesi halinde, motor harareti yükselir. 2- Alternatör kayışı, hidrolik direksiyon pompasına da hareket veriyorsa, direksiyon kontrolü sertleşir.

Sente ayarı bozuk olursa ne olur?​

Sentesi bozuk olan araç tekleyerek çalışır ve sürücüleri aşağıdaki maddelerle karşı karşıya bırakır. Yakıt tüketimi artar. Performansında farkedilebilir derecede azalma görülür. Rölantide dalgalanma tekleme olur.
 
Geri
Üst