Kayis olmadan araba gider mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kayış olmadan araba gider mi?​

Her ne kadar triger kadar hayati bir kayış olmasa da kopması durumunda araç aküsünü şarj edemez ve motor soğutması bozulacağından araba hararet yapabilir. Eski tip hidrolik direksiyonlu araçların direksiyonu da v kayışı koparsa sertleşir.
V kayışı yerine ne kullanılır?
fakat v kayışınız krank kasnağı, devridaim ve şarj dinamosunu çeviriyorsa, şarj dinamosunu boşta bırakıp sadece krank ve devirdaim kasnakları arasında kullanın çorabı. dolu akü gündüz şartlarında uzun süre yol aldırır. şarj dinamosunun, yükte iken dirençli dönmesi, çorabın çabuk erimesine yol açar.

Serpantin kayış nedir?​

Bir serpantin kayışı tek bir sürekli kayış , bir birden fazla çevresel cihazlar tahrik etmek için kullanılan , otomotiv motoru gibi en, alternatör , servo direksiyon pompası, su pompası , klima kompresörü , hava pompası , vb kayış da yönlendirilebilir bir avara kasnağı ve/veya bir kayış gergisi (yaylı, hidrolik veya …
Bir araç neden kayış koparır?
Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.

Kayış koparsa ne olur?​

Araç hareket halindeyken, V kayışı kopması; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. V kayışı kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.
V kayışı kaç km de değişir?
Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir.

V kayışı çıkarsa ne olur?​

V kayışı ömrü ne kadardır?

Şarj dinamosu kayışı neden kopar?​

V kayışının kopma sebeplerini aşağıda sıralayalım; Değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması. Değişim sırasında gerginin çok sıkı olması. V kayışının yan sanayi kalitesiz muadili ile değişmiş olması.
Kayış kopması neden olur?
Triger kayışının kopmasının en büyük sebebi düzenli olarak kontrol edilip değiştirilmemesidir. Bir zincirin halkası gibi görev yapan krank mili, eksantrik mili ve supaplar, triger kayışı zamanla yenilenmeyerek koparsa tüm bu parçalar eş zamanlı olarak hasar görür ve motora geri dönüşü olmayan problemler yaşatır.

Şarj dinamosu kayışı koparsa ne olur?​

Triger kayışı koparsa motor çalışır mı?
Triger kayışı koptuğunda araçlar çalışmayacaktır.

V kayışı değişmeli mi?​

Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir. V kayışı değişimi yapılırken gerginin sıkı olması v kayışının kopmasına neden olabilir.
 
Geri
Üst