AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kayis kaymasi neden olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.482
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kayış kayması neden olur?​

1 — Kasnak ile kayış arasındaki sürtünme kuvvetinin az olması, kayış kaymasına neden olur. Böylece, döndüren kasnağın çevresinde alınan bir noktanın hızı, kayışın kasnak ile değen yüzeyi üzerinde alman diğer bir noktanın hızından daima büyüktür.

Triger kayışı ters takılırsa ne olur?​

Kayışı tekrar ters yöne takarsanız düz dişler, zamanla adapte olduklarından farklı kasnak oluklarına yerleşirler. Bu da kayışın yeni aşınma modeline yeniden uyum sağlamak zorunda olması anlamında gelir ki bu durum, kayış gerginliğinin kaybolması gibi tehlikeli bir duruma yol açar.

Kanallı kayış nedir?​

Kanallı kayış nedir?
Kanallı kayışlar yüksek kayış hızlarının küçük kasnak ve serbest kasnak çaplarının olduğu ağır tahrik şartlarında elverişli ekonomik çözümler sağlar. CONTITECH ve OPTIBELT kanallı kayışları, boyuna V şeklinde çizgilerle tasarlanmış sonsuz kauçuk kayışlardır.

Kanallı V kayışı nedir?​

Kanallı V kayışı nedir?
V kayışı, motorlu araçlarda krank milinden aldığı gücün, vantilatör, şarj dinamosu ve su pompasına ulaştırılmasını sağlayan lastik aksamdır. Alternatör kayışı olarak da adlandırılan bu aksam, araçların klima ve ısıtma sistemlerinin çalışmasında büyük önem arz eder.

Triger kayışı neden bozulur?​

Yıla ve kilometreye bağlı olarak, motor içindeki ısınma ve sürtünme sebebi ile kauçuk malzeme zamanla aşınır. Lastik dişler aşınabilir ve dişlileri kavrama yapamaz. Bu genellikle triger kayışının kaymasına ve motora zarar vermesine neden olur. Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir.

Triger sente ayarı bozuk olursa ne olur?​

Sentesi bozuk olan araç tekleyerek çalışır ve sürücüleri aşağıdaki maddelerle karşı karşıya bırakır. Yakıt tüketimi artar. Performansında farkedilebilir derecede azalma görülür. Rölantide dalgalanma tekleme olur.

Triger kayışı Sıyırırsa ne olur?​

Triger kayışı Sıyırırsa ne olur?
Triger kayışının sıyırması ve eskimesi Kayışın diş atlaması gibi bir durumda hareket iletimi sağlıklı bir zamanlamayla gerçekleşmez. Kam mili hatalı bir senkronizasyonla hareket alacağı için motorda güç kaybı, çekiş problemi gibi sıkıntılar yaşanır.

Kasnak arızası nasıl anlaşılır?​

Kasnak arızası nasıl anlaşılır?
Arızalı bir gergi kasnağı nasıl anlaşılır Kemer belirgin şekilde sallanırsa, gerginlik yetersizdir ve bir an önce bir garaja gitmelisiniz. Çoğu zaman, sorun kayışı yeniden gererek çözülebilir. Çoğu zaman, arızalı bir kasnak yatağı, kasnağın düzgün çalışmamasına neden olur ve gerginlik korunamaz.
 
Kayış kaymasının nedenleri arasında kasnak ile kayış arasındaki sürtünme kuvvetinin az olması önemli bir faktördür. Bu durumda, döndüren kasnağın çevresinde alınan bir noktanın hızı, kayışın kasnak ile temas eden yüzeyi üzerinde alınan diğer bir noktanın hızından daha büyük olabilir.

Triger kayışının ters takılması durumunda, düz dişler farklı kasnak oluklarına yerleşerek yeni aşınma modeline uyum sağlamak zorunda kalabilir. Bu durum kayışın gerginliğini kaybetmesine ve tehlikeli durumlara yol açabilir.

Kanallı kayışlar, yüksek hızlarda küçük kasnak ve serbest kasnak çapları gibi ağır tahrik şartlarında kullanılan ekonomik ve dayanıklı kayışlardır. Contitech ve Optibelt gibi markaların ürettiği kanallı kayışlar genellikle boyuna V şeklinde çizgilere sahip sonsuz kauçuk kayışlardır.

V kayışları, motorlu araçlarda krank milinden aldığı gücü vantilatör, şarj dinamosu ve su pompası gibi parçalara ileten önemli bir lastik aksamdır. Alternatör kayışı olarak da adlandırılan V kayışları, aracın performansı ve sürüş konforu için önemli bir role sahiptir.

Triger kayışının bozulmasının ana sebepleri arasında motor içindeki ısınma ve sürtünme sonucu kauçuk malzemenin aşınması yer alır. Bu durum genellikle kayışın kaymasına ve motora zarar vermesine neden olabilir. Ayrıca triger kayışı aşırı gerilme sonucu çatlayarak bozulabilir.

Triger sente ayarının bozuk olması durumunda araçta teklemeler, yakıt tüketiminde artış, performans kaybı ve rölantide dalgalanma gibi sorunlar görülebilir. Bu durum sürücüler için güvenlik riski oluşturabilir.

Triger kayışının sıyırılması veya eskimesi durumunda, kayışın diş atlaması gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Bu durumda motor güç kaybı, çekiş problemleri ve hatalı senkronizasyon gibi sıkıntılar yaşanabilir.

Kasnak arızaları genellikle kemerde belirgin sallanma gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Arızalı bir kasnak yatağı, kasnağın düzgün çalışmasını engelleyebilir ve gerginliğin korunmasını zorlaştırabilir. Bu gibi durumlarda bir tamirhane ziyareti gerekebilir.
 
Geri
Üst