AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kaybolanın imdadına '112' yetişiyor..

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.379
Tepkime puanı
1
Puan
1
Turkiye'de iki hafta once herkesin yureğini burkan talihsiz bir olay
yaşandı Uludağ'da kayak yaparken yolunu kaybeden gencin donarak hayatını
kaybetmesi, butun ulkeyi uzuntuye boğdu Cep telefonundan ailesi ve
arkadaşlarını aramasına rağmen kayıp gencin yeri ancak 10 saatte tespit
edilebilmişti
Sinyal takibi icin savcıdan izin alma mecburiyeti, gecikmeye gerekce
gosterildi Ancak butun bunlar yaşanmayabilirdi Cunku anında adres tespiti
yapılmasına imkan tanıyan bir sistem var Ama bilinmediği icin kimse
faydalanamıyor Herhangi bir sebeple 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat veya
156 Jandarma İmdat'ı sabit hat veya cep telefonuyla ararsanız iki dakika
icinde bulunduğunuz nokta belirleniyor Ustelik savcı izni gibi burokratik
engeller de yok
Buna imkan tanıyan duzenleme 3 ay once yasalaştı 10 Kasım 2008'de
yururlluğe giren Elektronik Haberleşme Kanunu'nun 31 maddesi, acil numaraları
arayan kişiye ait yer tespit bilgisinin, telefon operatorleri tarafından ilgili birime
anında aktarılmasını ongoruyor
Yani Uludağ'da kaybolan Umit Ozgen(21), arkadaşları yerine 112'yi arasaydı,
daha cabuk kurtarılabilirdi
Telekomunikasyon Kurumu, konum belirleme imkanının kaybolan kişilerle
sınırlı olmadığını vurguluyor Yangından sağlık sorunlarına, trafik kazasından
gaspa kadar hangi sebeple olursa olsun acil numarayı arayan herkese cok
kısa surede ulaşmak mumkun
Bunun icin şu numaralardan birini cevirmek kafi: 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat,
151 Kıyı Emniyeti, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 157 İnsan Ticareti
Mağdurlarına Yardım ve İhbar Hattı, 158 Sahil Guvenlik, 159 Alo Karayolları,
168 Turk Kızılayı ve 177 Orman Yangın Hattı
Acil aramalar konusunda gundemdeki bir başka proje ise Amerika'da uygulanan
tek numara sistemi Butun yardım ve ihbarhatlarının 112'de birleştirilmesi planlanıyor
Sistem ilk Antalya'da devreye girecek Başarılı olunursa ulke geneline yayılacak
5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 31nci Madde son fıkrası aşağıdaki gibidir:
(4) Ankesorlu telefon hizmeti kullanıcıları da dahil olmak uzere, kamu kullanımına acık
telefon hizmetinden faydalanan kullanıcılar, herhangi bir ucret odemeden 112 ve Kurumca
belirlenen diğer acil cağrı numaralarını cevirerek acil cağrıya cevap vermekle yetkili kuruluşa
erişme hakkına sahiptir Kurumca belirlenen esaslar cercevesinde işletmeciler ucretsiz olarak,
kullanıcıların 112 acil cağrı numarasına ve Kurumca belirlenebilecek diğer acil cağrı numaralarına sunmakta oldukları hizmetin kapsam ve kalitesine uygun olarak erişimlerini sağlamak ve acil yardım talebinde bulunan kullanıcıların yerlerini tespit ederek ilgili kuruluşa bildirmekle yukumludur
 
Geri
Üst