Kavrama sorusu nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
214.868
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Kavrama sorusu nedir?​

Kavrama basamağında soru sorma: Bu basamakta, açıklama(ifade etme), çevirme, öteleme(tahmin etme- kestirme), yorumlama, terimin anlamını söyleme, seçme işaretleme davranışları ön plana çıkmaktadır. Bu basamağın anahtar sözcükleri: göster, açıkla, örnek ver, değiştir, çevir, açıkla, özetle, ayır, genişlet sözcükleridir.

Bloom Taksonomisine göre kazanım basamakları 3 e ayrılır bunlar nelerdir?​

Bununla birlikte, öğrencilerin daha ayrıntılı sorular sormalarını sağlamaktadır. Bu sayede son üç basamağa (analiz, sentez ve değerlendirme) ulaşmaya çalışan öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine de yardımcı olmaktadır.
Bloom Taksonomisinin en alt basamağı nedir?​
Sentez basamağı Bireyin özgün bir ürün ortaya koyduğu bilişsel alan basamağıdır.

Çoktan seçmeli sorular nasıl hazırlanır?​

Çoktan seçmeli sorular nasıl hazırlanır?
▶ Madde; seçeneklere bakılmaksızın madde kökü okunduğunda, kazanıma sahip olan öğrenciler tarafından doğru olarak cevaplanabilmelidir. ▶ Olumsuz ifadelerin altı çizilerek belirtilmelidir. ▶ Tüm maddelerin aynı sayıda seçeneği olmalıdır. ▶ Seçenekler; belirli bir örüntü halinde olmamalıdır.

Soru analizi ne demek?​

Soru analizi ne demek?
Soru analizi; genel performansa, değerlendirme kalitesine ve tek tek sorulara ilişkin istatistikler sağlar. Bu veriler, öğrenci performansını ayırt etme konusunda zayıf kalan soruları tanımlamanıza yardımcı olur. Soru analizi, soru içeren değerlendirmeler içindir.

Bloom taksonomisi kaça ayrılır?​

Aynı zamanda Bloom Taksonomisi öğrenmenin birden fazla çeşidi olduğunu belirtir ve öğrenme türlerini şu şekilde belirler; Bilişsel (Zihinsel) Taksonomi. Duyuşsal Taksonomi. Psikomotor (Devinişsel) Taksonomi.

Bloom taksonomisi kaç alandan oluşur?​

Bloom’a göre bir hedef, tek bir alanla ilgili olarak ortaya çıksa da gerçekte Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor olmak üzere üç alanın birbiriyle bağlantısı söz konusudur. Bloom’un taksonomisinde Bilişsel alan; düşünce, zihinsel etkinlikler, yorum yapma gibi davranışları içerir.
Bloom’un öğrenme basamakları güncellenmiş taksonomisi nedir?​
Bloom’un taksonomisi değişik düşünme süreçlerinin hiyerarşik olarak sıralandığı bir sınıflandırmadır. Taksonominin kullanımındaki amaç; eğitilecek bireylerin neleri bilmek istediklerini, basitten karmaşığa doğru, kendi içerisinde düzenlemektir.

Bloom taksonomisi basamakları nelerdir?​

Bloom taksonomisi basamakları nelerdir?
Bloom Taksonomisi
- İnsanın zihinsel süreçlerinin ele alındığı bilişsel alan 6 basamaktan oluşmaktadır.
- 1- BİLGİ BASAMAĞI:
- 2- KAVRAMA BASAMAĞI:
- 3- UYGULAMA BASAMAĞI:
- 4- ANALİZ BASAMAĞI:
- 5- SENTEZ BASAMAĞI:
- 6- DEĞERLENDİRME BASAMAĞI:
- DUYUŞSAL ALAN.

Çoktan seçmeli sorular hangi modül ile hazırlanır?​

Çoktan seçmeli sorular hangi modül ile hazırlanır?
UZEP-Sınav modülü ile şu tip sorular sorulabilir: 1) Çoktan seçmeli sorular, 2) Açık uçlu sorular, 3) Doğru/Yanlış. Bu sorular sınav içinde karma şeklinde sorulabilir. Açık uçlu sorulara cevaplar sadece metin şeklinde olabilir, içinde formül barındıran hesaplamalar için bu yöntem uygun olmayabilir.

Çoktan seçmeli sorular test mi?​

Çoktan seçmeli sınavlarda soru sorulur ve öğrencilere 4 ya da 5 tane şık sunulur. Öğrencilerin bu şıklar arasından doğru olanı seçmesi gerekmektedir. Dünyanın pek çok ülkesinde çoktan seçmeli test sistemi kullanılmaktadır.

Sınav analizi ne demek?​

07.09.2013 Tarihli ve 28758 Sayılı Resmi Gazete’de Yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin “Tanımlar” başlıklı 4. maddesinin (t) fıkrasındaki; “t) Sınav analizi: Sınav sonuçlarının soru, şube ve sınıf bazında ayrıntılı olarak değerlendirilmesini ifade eder.” hükümlerinde tanımlanmıştır.
 
Kavrama basamağında soru sorma, açıklama, çevirme, öteleme, yorumlama gibi davranışlar ön plandadır. Bu adımda öğrencilerin terimleri açıklamaları, örnekler vererek anlamlandırmaları ve terimlerin anlamlarını ifade etmeleri beklenir. Ayrıca, belirli bir terimi seçme ve işaret etme davranışları da bu basamakta yer alır.

Bloom Taksonomisine göre kazanım basamakları üçe ayrılır: Bilgi, anlama ve uygulama. Bu basamaklar öğrencilerin farklı düzeylerde düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Anlama basamağı, öğrencilerin daha ayrıntılı sorular sormalarını teşvik eder ve analiz, sentez ve değerlendirme gibi üst düzey becerilere geçiş yapmalarını sağlar.

Bloom Taksonomisinin en alt basamağı "bilgi" basamağıdır. Bu basamakta öğrencilerin temel kavramları, bilgileri ve gerçekleri hatırlamaları ve tekrar etmeleri gereklidir.

Çoktan seçmeli sorular hazırlanırken birkaç önemli noktaya dikkat edilmelidir. Madde kökü, seçeneklerle bağımsız olarak anlaşılabilir olmalıdır. Olumsuz ifadeler vurgulanmalı ve tüm maddelerin eşit sayıda seçeneği olmalıdır. Seçenekler örüntülü olmamalı, rastgele sıralanmalıdır.

Soru analizi, genel performansı değerlendirmek ve soruların etkililiğini ölçmek için kullanılan bir tekniktir. Bu analizler, öğrencilerin zayıf olduğu konuları belirlemeye ve değerlendirme süreçlerini iyileştirmeye yardımcı olur.

Bloom Taksonomisi, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor olmak üzere üç alana ayrılmıştır. Bilişsel alan düşünce, zihinsel etkinlikler ve yorum yapma davranışlarını içerir.

Bloom'un öğrenme basamakları güncellenmiş taksonomisi, farklı düşünme süreçlerini hiyerarşik olarak sıralayan bir sınıflandırmadır. Bu taksonomi, eğitilecek bireylerin bilgi seviyesini ve becerilerini belirlemeye yardımcı olur.

Çoktan seçmeli sorular UZEP-Sınav modülü ile hazırlanabilir. Açık uçlu, çoktan seçmeli ve doğru/yanlış gibi farklı türlerde sorular sınava eklenebilir.

Sınav analizi, sınav sonuçlarının soru, şube ve sınıf bazında detaylı olarak değerlendirilmesini ifade eder. Bu analizler, öğrenci başarılarını incelemek ve gelişim alanlarını belirlemek için kullanılır.
 
Geri
Üst