SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Kaş Almak Gunahmı,
Kaş Almak Gunahmıdır,
Kaş Aldırmak Gunah mıdır
Fıkıh kitaplarında aşağıdaki hukumler gorulmektedir;
Kadını cirkinleştiren yuzdeki tuyler alınır Erkeklerde gorulen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda gorulmesi halinde; alınması caizdir
İbni Abidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer cıkarsa) kesilmesinin (mustehab) olacağını beyan etmiştir!
Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbi şeylerle yolmaktır( Kadın İlmihali, Murşide Uysal, s 370)
Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi mustehabdır Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda
Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:
Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır Bunların dışına cıkan, goze sakil (cirkin) gelen, sahibini cirkin gosteren ve bu yuzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek caiz gorulmemiştir(Prof Dr Hayreddin Karaman)
Kadınların yuzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hukmu İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir Hz Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; Allah yuz tuylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin(Buhari, 'Libas', 84; Muslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukcuları arasında tartışma konusu olmuştur
Alimlerin coğuna gore; kadının kocasına guzel gozukmek icin ve onun izni ile yuzunde, kadınlara mahsus olmayan tuylerin (sakal, bıyık tuyleri) bitmesi halinde bunları alması, guzelleşmek icin makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tuyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı cıkmak icin, yabancılar icin yuz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir
Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hicbir şekilde caiz gormemekte veya mekruh saymaktadır
Sonuc olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yuzunde sonradan biten ve yuzunu cirkinleştiren yuz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına guzel gorunmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak icin kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur
İnsan, Allah'a inandığı, inanması olcusunde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vucudundan oturu saygılı olması, nimetlerine şukurle karşılık vermesi gereğindendir Bunun icin Musluman hanımın, Allah'ın (cc) yuzune verdiği guzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gonul huzurunun manevi ışıltısını yuzune aksettirerek guzelliğine guzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yuce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir
Dr Jale Şimşek
Kaş Almak Gunahmıdır,
Kaş Aldırmak Gunah mıdır
Fıkıh kitaplarında aşağıdaki hukumler gorulmektedir;
Kadını cirkinleştiren yuzdeki tuyler alınır Erkeklerde gorulen sakal, bıyık gibi şeylerin kadınlarda gorulmesi halinde; alınması caizdir
İbni Abidin, sakal ve bıyığın kadında fıtrat olmadığını, bu sebeple (eğer cıkarsa) kesilmesinin (mustehab) olacağını beyan etmiştir!
Bu kılları gidermenin en uygun yolu tıraş olmak değil, ağda, pudra veya benzeri tıbbi şeylerle yolmaktır( Kadın İlmihali, Murşide Uysal, s 370)
Anlaşılan odur ki, dindar hanımın kendini beyine karşı cazip duruma getirmesi mustehabdır Beyini yabancıların cazibesinden korumuş olma hikmeti de vardır bunda
Kaşların arasında ya da kaşların kenarlarında biten kıllara gelince:
Normal kadın kaşının bir şekli (normal sayılan şekilleri) vardır Bunların dışına cıkan, goze sakil (cirkin) gelen, sahibini cirkin gosteren ve bu yuzden onu rahatsız eden fazla kıllar alınabilir Normal kaşları, modaya uyarak inceltmek, yerlerini değiştirmek caiz gorulmemiştir(Prof Dr Hayreddin Karaman)
Kadınların yuzlerindeki kılları yolması, kaşlarını inceltmesi, kirpiklerini uzatması konusunun şer'i hukmu İslam alimlerini bir hayli meşgul etmiştir Hz Peygamber'in (sas) bu konu ile ilgili bir hadisinde; Allah yuz tuylerini yolan ve yolduran kadına lanet etsin(Buhari, 'Libas', 84; Muslim, 'Libas', 120) buyurmuş olması, bu ifadenin hangi fiilleri kapsadığı İslam hukukcuları arasında tartışma konusu olmuştur
Alimlerin coğuna gore; kadının kocasına guzel gozukmek icin ve onun izni ile yuzunde, kadınlara mahsus olmayan tuylerin (sakal, bıyık tuyleri) bitmesi halinde bunları alması, guzelleşmek icin makyaj yapması, kaşlarının etrafındaki dağınık tuyleri (iki kaş arası, etrafı) alması caiz olup, hadisteki yasak, kadının dışarı cıkmak icin, yabancılar icin yuz kıllarını yolması ve kaşlarını alması ile ilgilidir
Malikiler ve bir grup alim ise, bunu yaratılışı değiştirme olarak değerlendirdiğinden hicbir şekilde caiz gormemekte veya mekruh saymaktadır
Sonuc olarak, hadiste yasaklanan kıl koparmayı, herhangi bir hastalık veya illet sebebiyle kadının yuzunde sonradan biten ve yuzunu cirkinleştiren yuz kıllarını (sakal, bıyık kılları) koparma değil de, başkalarına guzel gorunmek maksadıyla kaşları inceltmek veya yukarı kaldırmak icin kaş kıllarını yolmak, almak olarak anlamak daha doğrudur
İnsan, Allah'a inandığı, inanması olcusunde Rabb'inin kendisine emanet ettiği vucudundan oturu saygılı olması, nimetlerine şukurle karşılık vermesi gereğindendir Bunun icin Musluman hanımın, Allah'ın (cc) yuzune verdiği guzelliği bozmadan muhafaza etmesi esere olan saygısının, ruh ve gonul huzurunun manevi ışıltısını yuzune aksettirerek guzelliğine guzellik katabilmesi ise, eserin sahibi Yuce Allah'a olan sevgisinin ifadesidir
Dr Jale Şimşek