AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Karter basinci neden artar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Karter basıncı neden artar?​

3)Motor devri yükseldiğinde, tam gaz yapıldığında, motorun yükü arttığında, emme manifoldu vakumu iyice azalır, kartere kaçak yapan gaz miktarı artar ve karter basıncı yükselir, bu durumda pcv valfine emme manifoldundan etki eden vakum da çok azdır, böylece valf tam açılarak kaçak gazların emme manifolduna geçmesini …

Karter havalandırma arızası nasıl anlaşılır?​

Açık Konumda Sıkışan PCV Valfi Arıza Belirtileri
- – Motor arıza ışığının yanması
- – Rölantide motorun teklemesi.
- – Fakir hava-yakıt karışımı
- – PCV valfinde veya hortumunda motor yağı bulunması
- – Motor yağının eksilmesi.
- – Motorun zor çalışması
- – Motorun rölantide stop etmesi.
- – Egzozdan siyah duman çıkması

Hidrolik basınç neden düşer?​

Hidrolik basınç neden düşer?
5.2–Bir miktar köpüklenme kabul edilebilir olmakla birlikte aşırı köpüklenme, pompa girişine hava aktarılmasına ve böylece hidrolik sıvıdaki basıncın düşmesine neden olur.

Kompresyon kaybı nedir?​

Kompresyon kaybı, normal motor aşınması ve yıpranmasının neden olduğu bir veya daha fazla silindirdeki sızıntının bir sonucudur. Motorun bir silindirinde kompresyon kaybı yaşarsanız, teklemeye ve kötü araç performansına neden olabilir. Güç çıkışındaki azalma, yıpranmış iç parçaların bir işaretidir.

Karter ne demek?​

Karter kelimesi Türkçe’de “içten yanmalı motorların alt kısmında bulunan yağ tankı” anlamına gelir. Fransızca carter “içten yanmalı motorların alt kısmında bulunan yağ tankı” sözcüğünden alıntıdır.

Motordan hava filtresine giden hortum ne işe yarar?​

Motordan hava filtresine giden hortum ne işe yarar?
Bahsettiğin parça karterdeki basıncın ve oluşan su buharının dışarı atılması için kullanılır. Crankcase oil breather diye falan geçebilir adı. Bahsettiğin parça karterdeki basıncın ve oluşan su buharının dışarı atılması için kullanılır.
Karter filtresi nedir?​
Karter de araç dünyasında motorun alt kısmında yer alan bir parçadır ve motorun dış etkenlerden korunmasını sağlayan ve aynı zamanda motor yağının soğutulmasında etkili olan bir parçadır.
Motor yağ seperatörü ne işe yarar?​
Kısaca seperatör; yağ ve suyu içerisinde bulunan çeşitli yabancı maddelerden arındırarak saf hale getirmeye yarar.

Hidrolik bir hatta basınç kaybına neden olan faktörler?​

Hidrolik bir hatta basınç kaybına neden olan faktörler?
Boruların kesiti ve uzunluğu, boru yüzeyinin pürüzlülüğü, akış hızı ve akışkanın viskozitesi son olarak da kullanılan bağlantı elemanları ve boru büküm sayıları, basınç kaybı oluşturan etkenler arasında yer alırlar.

Hidrolik pompalarda oluşabilecek arızalar nelerdir?​

Pompanın yıpranmış ya da hasarlı olması

Kompresyon kaybı nasıl anlaşılır?​

Kompresyon Kaçağı Nasıl Anlaşılır? Aracın kompresyon kaçırdığı, motor gücünün azalmasından (çekişin düşmesi), yakıt sarfiyatının aşırı artmasından, motorun yağ yakmasından – yağ eksiltmesinden, egzozdan gri-mavi duman atmasından vb. anlaşılabilir.

Kompresyon nedir Diş?​

Kompresyon nedir Diş?
Kompresyon tedavisinde amaç ödemli saha üzerinde eksternal (dış) bir basınç sağlamaktır. Lenfödem tedavisinde en yaygın kullanılan ve en etkin tedavi yöntemi kompleks boşaltıcı fizyoterapidir. Kompresyon tedavisi ise kompleks boşaltıcı fizyoterapinin iki fazının da temel komponentidir.

Karter nedir ne işe yarar?​

Motordaki yağın depolanmasında ve aynı zamanda soğutulmasında etkili olan karter, motor sisteminin en önemli parçalarından biridir. Motor bölümündeki krank mili ve diğer bölümleri kapatarak dış etkenlere karşı korumaktadır. Karter çelikten yapılır ve alt kısımda meydana gelen sürtünmelere karşı oldukça dayanıklıdır.

Arabada karter nerede?​

Aracın ön kısmının en alt bölümünde yer alan karter, lift ile yukarı kaldırılan araçta ön iki teker arasında yer alır. Motor bloğuna bağlı olan ve genellikle siyah renklerde olan bu parçayı gördüğünüz anda hemen tanıyabilirsiniz.

Hava emiş hortumu ne işe yarar?​

Hava emiş hortumu ne işe yarar?
Eksoz ve emme valflerinin yatakları ve sızdırmazlık contalarına fazla basınç uygulatmamak ve kompresyon (hava sıkıştırma) değerini dengelemek için normalde % 100 kapalı olan üst kapaktaki kaçan falza havanın işe yarar bir şekilde motora tekrar beslenmesi bu hortum ile yapılıyor.
 
Karter basıncı neden artar konusunda paylaştığınız bilgiler çok önemli ve detaylı. Karter basıncının artmasına sebep olan durumlar genellikle motorun yük altında olması, emme manifoldu vakumunun azalması ve kaçak gazların artması gibi durumlarla ilişkilidir. Bu durumda karter basıncı yükselirken, PCV valfi ve emme manifoldu arasındaki etkileşimde de değişiklik meydana gelebilir.

Karter havalandırma arızası eksikliği veya arızalı bir PCV valfi gibi durumlar sonucunda ortaya çıkabilir. Bu durum, aracınızın performansını olumsuz etkileyebilir ve arıza belirtileri arasında motor arıza ışığının yanması, rölantide motorun teklemesi, motor yağının eksilmesi gibi belirtiler bulunabilir.

Hidrolik basınçtaki düşüş ise genellikle aşırı köpüklenme sonucu olabilir. Aşırı köpüklenme hidrolik sıvıdaki basıncın düşmesine neden olabilir ve pompa girişine hava aktarılmasına yol açabilir. Bu durum, hidrolik sistemin doğru şekilde çalışmasını engelleyebilir.

Kompresyon kaybı, motorun bir veya daha fazla silindirindeki sızıntılar sonucunda meydana gelir. Bu durum, aracınızın performansında düşüşe neden olabilir ve genellikle teklemeye, kötü araç performansına ve güç çıkışındaki azalmaya sebep olabilir.

Karter kelimesi ise içten yanmalı motorların alt kısmında bulunan yağ tankını ifade eder. Karter, motor yağının depolanmasında ve soğutulmasında önemli rol oynar ve motorun iç bölümlerini dış etkenlere karşı korur.

Hidrolik bir hatta basınç kaybına neden olan faktörler arasında boru kesiti ve uzunluğu, boru yüzeyinin pürüzlülüğü, akış hızı, akışkanın viskozitesi ve bağlantı elemanları yer alabilir. Bu faktörler basınç kaybına neden olarak hidrolik sistemin verimliliğini düşürebilir.

Hidrolik pompalarda yaşanabilecek arızalar, pompanın yıpranmış veya hasarlı olması gibi durumları kapsayabilir. Bu arızalar, hidrolik sistemin doğru şekilde çalışmasını engelleyebilir ve pompadan kaynaklanan sorunlara yol açabilir.

Hava emiş hortumu ise motora hava beslenmesini sağlayarak eksoz ve emme valflerinin yataklarına yüksek basınç uygulanmasını engeller. Bu hortum sayesinde motorun dengeli çalışması ve optimal performans göstermesi sağlanır.
 
Geri
Üst