Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Karsilastirmali egitim kimlere hitap eder?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Karşılaştırmalı eğitim kimlere hitap eder?​

Karşılaştırmalı eğitim, farklı kültürler ve farklı ülkelerde, iki veya daha fazla eğitim sisteminin benzerlikleri ve farklılıklarını tanımlamaya yardım eden, benzer görünen olguları açıklayan ve insanları eğitme yolları hakkında yararlı teklifler getiren bir disiplindir (Türkoğlu, 1985).

Karşılaştırmalı yöntem ne demek?​

Karşılaştırmalı yöntem, belirli olayların ortaya çıkmasında ve gelişmesinde etkili olan fonksiyonel faktörleri sınıflandırmayı ve açıklamayı hedef alan bir araştırma metodunu ifade için kullanılan genel bir terimdir.

Bir makale nasıl okunmalı?​

Bir makale nasıl okunmalı?
Kilit fikir şu: Makaleyi baştan sona bir geçişte detaylıca okumak yerine üç geçişte okumalısınız. Her geçiş belli hedefleri tamamlar ve bir öncekinin üstüne inşa edilir. İlk geçiş makale hakkında genel bir fikir verir. İkinci geçiş makalenin içeriğini kavramanıza yardımcı olur, fakat ayrıntıları içermez.

Makale yazan kişiye ne denir?​

Bu makaleleri , “genel makaleler” ve “bilimsel makaleler” şeklinde gruplama yapanlar da vardır. Gazetelerin çoğunlukla ilk sayfasında yer alan ve o gazetenin genel fikrî yapısını temsil eden yazılara başmakale, bu yazıyı yazan kişiye de başyazar denir.

Karşılaştırmalı eğitim nasıl bir ders?​

Karşılaştırmalı eğitim tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur. Karşılaştırmalı eğitimin tarihsel sürecini analiz eder. Çeşitli ülkelerin eğitim sistemlerini farklı kademeler bazında analiz eder. Farklı ülkelerin ve Türkiye’nin eğitim sorunlarını analiz eder.

Karşılaştırmalı tarihsel yöntem nedir?​

Karşılaştırmalı tarihsel yöntem nedir?
Karşılaştırmalı tarihsel araştırma, belirli bir zaman ve yerin ötesinde geçerli olan açıklamalar oluşturmak ya da diğer tarihsel olaylarla doğrudan karşılaştırmak, teori oluşturmak veya günümüze atıfta bulunmak için tarihsel olayları inceleyen bir sosyal bilim yöntemidir.
Bilimsel bir makale okurken nelere dikkat etmek gerekir?​
Akademik Çalışmaları Okurken ve Değerlendirirken Nelere Dikkat Etmek Gerekir? – Evrim Ağacı…Bir Makale Nasıl Değerlendirilir?
- Hangi sorulara yanıt veriyor?
- Makalenin ana fikri ne?
- Bu sonucu destekleyen deliller nelerdir?
- Veri gerçekten sonuçları destekliyor mu?
- Kanıtların kalitesi nedir?
- Sonuçlar neden önemlidir?
Makaleye nasıl çalışılır?​
4 adımda akademik bir makale nasıl okunmalı?
- Makalenin amacını ve sorunsalını bir yere yazarak not edin yada bunu makale üstüne yazarak vurgulamayaya çalışın.
- Makalenin hipotezini bulmaya çalışın, neyi kanıtlamaya çalışıyor?
- Makaleyi tararken araştırmamızda kullanabileceğimiz alanları vurgulamaya çalışın.

Makale yazarları kimlerdir?​

Makale yazarları kimlerdir?
Halit Ziya, Tevfik Fikret, Cenap Şahabettin, Hüseyin Cahit, Süleyman Nazif, Beşir Fuad, Ziya Gökalp, Mehmet Emin Yurdakul, Fuat Köprülü, Ömer Seyfettin, Ali Canip ve daha da arttırılabilecek pek çok yazar ve şair, dil, edebiyat, sanat, siyaset, tarih, din gibi sosyal, siyasal, tarihsel, güncel konulardaki makaleleriyle …

Makalem ne demek?​

Makale, herhangi bir konuda, bir görüşü, bir düşünceyi savunmak ve kanıtlamak için yazılan yazılara denir. Gazete ve dergilerde yayımlanır. Bir gerçeği açıklamak, bir konuda görüş ve düşünceler öne sürmek ya da bir tezi savunmak, desteklemek için yazılan yazılara da “makale” denir.
 
Karşılaştırmalı eğitim kimlere hitap eder sorusuna yanıt olarak, karşılaştırmalı eğitim genellikle eğitim profesyonelleri, araştırmacılar, akademisyenler, öğretmenler ve eğitim politikası oluşturucuları gibi eğitim alanında çalışan veya ilgi duyan kişilere hitap eder. Karşılaştırmalı eğitim, farklı kültürler ve eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri inceleyerek, eğitim alanında kararlar alınmasına ve politikalar oluşturulmasına yardımcı olur. Bu nedenle, eğitim alanında çalışan ve bu alanda bilgi edinmek isteyen herkes için faydalı bir disiplindir.

Karşılaştırmalı yöntem ise belirli olayların ortaya çıkmasında ve gelişmesinde etkili olan faktörleri sınıflandırmayı ve açıklamayı hedefleyen bir araştırma metodunu ifade eder. Bu yöntem, farklı kültürler arasındaki benzerlikler ve farklılıkları anlamak, ortak noktaları belirlemek ve bu farklılıkları açıklamak için kullanılır.

Makalelerin okunması konusuna gelirsek, makaleyi üç geçişte okumanın daha etkili olduğu belirtilmektedir. İlk geçişte genel bir fikir edinmek, ikinci geçişte içeriği kavramak ve üçüncü geçişte detaylara odaklanmak önerilir. Bir makaleyi okurken önemli olan noktalar arasında hangi sorulara yanıt verildiği, makalenin ana fikri, sunulan delillerin niteliği, verilerin sonuçları destekleyip desteklemediği ve sonuçların önemi gibi unsurlar bulunmaktadır.

Makale yazarları ise genellikle belirli bir konuda görüşlerini, düşüncelerini veya araştırmalarını yazıya döken kişilerdir. Makale yazarları genellikle konularıyla ilgili uzmanlık sahibi olan veya ilgili alanda çalışmalar yapan kişilerdir. Makaleler genellikle gazete ve dergilerde yayımlanır ve çeşitli konularda bilgi verme, düşündürme veya tartışma amacı taşır.
 
Geri
Üst