- Konu Yazar
- #1
Kariyer planlamanın temel amacı nedir?
Kariyer planlaması motivasyonu, kaliteyi, birey ve işletmenin hedeflerini ortak bir noktada buluşturarak verimliliği arttırmak için insan kaynakları yönetiminin vazgeçilmez bir uygulaması haline gelmiştir. Kariyer planlamasının temel amacı, örgütün etkinlik ve verimliliğinin arttırılmasıdır.Kariyer Geliştirme ne demek?
Kariyer geliştirme: İnsanların iş hayatları boyunca kariyer amaçlarına ulaşabilmeleri için yürüttükleri uyum sağlama, yetkinlik, yeterlilik ve kişilik geliştirme gibi tüm eylemler ve faaliyetlerdir.Örgütsel kariyer planlamasının amacı;
- insan kaynaklarının etkili kullanımı,
- çalışanların geliştirilmesi,
- çalışanın değerlendirilmesi.
- İş başarımının yükseltilmesi.
- Çalışan tatmini, sadakat ve işe bağlılığın sağlanması
- Bireysel eğitim ve gelişme ihtiyaçlarının belirlenmesi.
3 kariyer planlamanın faydaları nelerdir?
3 kariyer planlamanın faydaları nelerdir?1-)işletme içinden terfi olanağı yarattığından çalışanlara yükselme fırsatı sağlar. 2-)farklı deneyimleri ve eğitimleri olan çalışanlara kariyer palnlama desteği verilerek işletme ile bütünleşmeleri sağlanır. 3-)kişisel gelişimi arttırır. 4-)çalışanları motive ederek daha kolay yükselmelerini sağlar.
Kariyer geliştirme eğitimi nedir?
Kariyer geliştirme eğitimi nedir?Kariyer Gelişim Eğitimleri, Kurumsal hayata geçerken öğrenci ve mezunlarımızın ihtiyaç duyduğu ve kişisel gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla düzenlenen programlarıdır.
Kariyer gelişimi için belirleyici unsurlar nelerdir?
Kariyer gelişim sürecimizi ve planlarımızı etkileyen pek çok kişisel özelliğimiz bulunur. Bu özellikler şöyle sıralanabilir: İlgi, Yetenek ve Becerilerimiz: İlgilerimiz, yetenek ve becerilerimiz, mesleki değerlerimiz konusunda bilgi sahibi olmak, kısacası kendimizi tanımak kariyer gelişim sürecinde oldukça önemlidir.Iyi bir kariyer planlaması bize neler kazandırır?
Kariyer Planlamanın Yararları- Çalışanların kişisel gelişimlerini artırır,
- Çalışanların ihtiyaçlarının tatminini kolaylaştırır,
- Çalışanları motive ederek daha kolay yükselmelerini sağlar,
- Çalışanların fiziksel, sosyal ve zihinsel kapasitelerinden yöneticilerin haberdar olmalarını sağlar,