Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kariyer gelistirmek neden onemlidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.241
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kariyer geliştirmek neden önemlidir?​

Kariyer kişinin kimliğini, toplumsal durumunu ve statüsünü oluşturmasına yardımcı olur. Meslek yaşamının sürdürülebilmesi için gerekli olan maddi gücü elde etmenin en önemli aracıdır. Bunun yanında psikolojik olarak iş doyumunun sağlanması ve kişiliğin gelişmesinde etkindir.

Kariyer planı neden yapılır?​

Kariyer planlaması, profesyonel geleceğinizin temel adımlarının haritasını çıkarmayı içerir. Takip etmek istediğiniz alanları belirlemekten uzun vadeli hedefler geliştirmeye kadar, bu yöntem kariyer başarısı için bir strateji geliştirmenize yardımcı olabilir.
Kariyer planlama bize ne kazandırır?
Kariyer Planlamanın Yararları Farklı deneyimleri ve eğitimleri olan çalışanlara kariyer planlama desteği verilerek örgüt ile bütünleşmeleri sağlanır, Daha iyi bir iş ve daha çok para yanında daha fazla sorumluluk, hareketlilik ve verimlilik arttırma becerisi kazandırır.

Kariyer planlamada beceri nedir?​

Kişinin yatkınlık ve öğrenime bağlı olarak bir işi başarma ve bir işlemi amaca uygun olarak sonuçlandırma yeteneği, maharet” olarak tanımlanmıştır. Beceri; zihinsel ve fiziksel olarak bir şeyi iyi yapabilmek anlamına da gelir. Beceriler öğrenilebilir, geliştirilebilir ve aktarılabilirler.

Kariyer Nedir yorumlar?​

Bir meslekte, zaman ve çalışma ile elde edilen aşama, başarı ve uzmanlık olarak tanımlamak mümkün. Yaşamımız boyunca yaptığımız tüm çalışmaların bütünü, kariyer olarak karşımıza çıkıyor. Üstlendiğimiz roller, görevler, bu görevlerin deneyim ile harmanlanması neticesinde bir nevi iş karnemiz olarak tanımlayabiliyoruz.
Kariyer yolculuğunda kariyer yönetiminin önemi nedir?
Kariyer yönetimi ile kişinin motivasyonunu artırılarak, onun işinde başarılı ve verimli olmasını sağlanır ve bu sayede çalışanın çalıştığı organizasyona bağlılığını artırır. Bu nedenle kariyer yönetiminin hem çalışan hem de organizasyon için önemli faydaları vardır.

Etiğin kariyer yönetimine katkıları nelerdir?​

Etiksel ilkelerin uygulandığı bir işletmede, çalışanlar, müşteriler ve tedarikçiler arasında karşılıklı saygı, güven ve dürüst iletişim söz konusudur. Đşletmeler sosyal sorumluluklarını yerine getirdikçe ve etiksel ilkeleri oluşturup bütünlüğü sağladığında rekabet avantajı elde edecektir.

Kariyer planları neler olabilir?​

Kariyer planlaması ise iş hayatında hedeflenen nokta için en uygun yolun belirlenmesi sürecidir. Bu süreç mesleki eğilimler göz önünde bulundurularak planlandığı sürece verimli olur. Kariyer planlama aşamasında karşılaşılabilecek beklenmedik durumlar da(ekonomik, sosyal vb.) söz konusu olabilir.
1 kariyer Nedir?
Kariyer kelimesi, Fransızca “carriere” kelimesinden geliyor. Bir meslekte, zaman ve çalışma ile elde edilen aşama, başarı ve uzmanlık olarak tanımlamak mümkün. Yaşamımız boyunca yaptığımız tüm çalışmaların bütünü, kariyer olarak karşımıza çıkıyor.
 
Geri
Üst