Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Kargo sirketi urunu kirarsa ne olur?

E

Editör

Yeni Üye

Kargo şirketi ürünü kırarsa ne olur?​

Bu durumda kargo firması haksız oluyor. Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, “Uzaktan alışverişte ürün farklı ya da kırık çıkarsa tüketici satış yapılan firmada muhatabını bulamazsa, ücreti kargo şirketinden tahsil edilebilir” dedi.

Kargodan bozuk ya da kırık çıkan ürünler için ne yapılabilir?​

Yanında paketinizi açtığınız kargo görevlisine hasarlı ürün tutanağı hazırlatmanız gerekmektedir. Bu tutanak ile birlikte ürünü / ürünleri faturaları ile birlikte sorununuzu anlatan not ve kargo görevlisine hazırlattığınız tutanak ile birlikte, bize ödemeli olarak kargo ile göndermenizi rica ederiz.

Kargoyu kontrol etme hakkı var mı?​

Kargoyu kontrol etme hakkı var mı?
– Ürün geldiğinde kutusunu gözle muayene edin. Dış kutusunda hasar varsa bunu kargo görevlisine göstererek kutuyu açmadan fişi imzalamayacağınızı ve ürünü teslim almayacağınızı bildirin. Bu durumda kargo görevlisi çok büyük bir olasılıkla kutuyu açmanıza izin verecektir.

Tazmin talebi ne demek?​

Tazmin talebi ne demek?
Sigorta şirketlerinin düzenledikleri poliçelerden dolayı yerine getirmek zorunda oldukları yükümlülükleri ifade eden tazminat talebi, sigortalının poliçeden doğan haklarını temsil eder. Her bir sigorta poliçesi, sigorta ettiren ve sigorta şirketi arasındaki ikili anlaşmayı içerir.

Kargo hasar tespit tutanağı nedir?​

internetten yapılan alışverişlerde alıcını adresine ulaşan kargoyu teslim tutanağına imza atılmadan ürünün kargo görevlisi ile birlikte açılarak ürünün hasarlı olması halinde kargo görevlisince düzenlenmesi gerektiği rivayet olunan şeydir.

Tüketiciye bedel iadesi hangi şartlarda yapılmaktadır?​

Tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Tüketicinin cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren, satıcı 10 gün içerisinde aldığı toplam bedeli tüketiciye iade etmek durumundadır.

Kargolar nasıl kontrol edilir?​

Kargolar nasıl kontrol edilir?
EMNİYETLE ANLIK PAYLAŞILACAK Kargo şirketleri, bu sayede taşınması yasak madde göndermek isteyenleri engelleyeceği gibi, olası bir şüpheli durumu da anında Emniyet birimleri ile paylaşacak. Şüpheli tavırları olanlar veya kimlik ibraz etmekten kaçınan kişilerin görüntüleri Emniyet ve istihbarat birimlerine verilecek.
 
Kargo şirketi ürünü kırarsa ne olur sorusuna verilen Yanıt 1'e göre, kargo firmasının bu durumda haksız olduğu belirtilmiş. Tüketici Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz'e göre, uzaktan alışverişte ürün farklı ya da kırık çıkarsa ve tüketici satış yapılan firmada muhatabını bulamazsa, ücreti kargo şirketinden tahsil edilebilir.

Kargodan bozuk ya da kırık çıkan ürünlerle ilgili ne yapılabilir sorusuna verilen Yanıt 2'de ise, hasarlı ürün tutanağı hazırlatılması gerektiği belirtilmiş. Bu tutanak ile birlikte ürünü / ürünleri, faturaları ve sorununuzu anlatan bir notu içeren bir gönderi yapılması istenmiş.

Kargoyu kontrol etme hakkı var mı sorusuna verilen Yanıt 3'te, kargonun geldiğinde dış kutusunun gözle incelenmesi ve hasar durumunda kargo görevlisine kutuyu açmadan fişi imzalamayacağınızı ve ürünü teslim almayacağınızı belirtmeniz gerektiği ifade edilmiş.

Tazmin talebi ne demek sorusuna verilen Yanıt 4'te ise, sigorta şirketlerinin düzenlediği poliçelerden kaynaklanan yükümlülükleri ifade eden tazminat talebinin, sigortalının poliçeden doğan haklarını temsil ettiği açıklanmış.

Kargo hasar tespit tutanağı nedir sorusuna verilen Yanıt 5'te ise, internetten yapılan alışverişlerde alıcının adresine ulaşan kargoyu teslim tutanağına imza atılmadan ürünün kargo görevlisi ile birlikte açılarak ürünün hasarlı olması durumunda kargo görevlisi tarafından düzenlenmesi gereken belge olduğu açıklanmış.

Tüketiciye bedel iadesi hangi şartlarda yapılmaktadır sorusuna verilen Yanıt 6'da ise, tüketicinin 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahip olduğu ve satıcının bu durumda tüketiciye alınan toplam bedeli 10 gün içerisinde iade etmek zorunda olduğu belirtilmiş.

Son olarak, Kargolar nasıl kontrol edilir sorusuna verilen Yanıt 7'de, kargo şirketlerinin güvenliği sağlamak amacıyla taşınması yasak maddeleri engellemek ve şüpheli durumları Emniyet birimleriyle paylaşmak için anlık kontroller yapacaklarına dair bilgi verilmiş.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Izgara görünümlü forum listesi

Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Resimli ızgara modu

Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri