Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Karburatore pislik girerse ne olur?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.236
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Karbüratöre pislik girerse ne olur?​

Karbüratöre pislik gelirse Motor sıkıştırma ve ateşleme düzeni bozulduğu için silkeler, çekişi düşer, rölantisi düşerek stop eder. Fazla benzin karbüratörden de taşarak hava filtresinin haznesine gider, Benzin haznenin altını doldurunca hava filtresinden benzin taşar, aşağıya akar. Motor durur, çalışmaz.

Motor tekleme neden yapar?​

Arabanın teklemesi hızlanırken ise belli ki motor zorlanıyor. Benzinli ve dizel arabalarda ortak olarak görülen sebepler ise yakıt enjektörünün yıpranması ve düzensiz yanma oluşması, arızalı aküden dolayı ateşleme gücünün sağlanamaması olabilmektedir. Silindir contasının yanması da teklemeye neden olabilir.
Benzinli arabada tekleme neden olur?​
Birden fazla sebebi olabilir fakat temel olarak aracın yakıtı yememesiyle alakalı bir durumdur. Yakıt enjektöründe problem olabilir. Buji arızası ateşleme konusunda problem yaratacağından teklemeye, yakıtı kullanamamaya sebep olabilir. Ateşleme düzenine bakılmasında fayda var.

Bozuk karbüratör nasıl anlaşılır?​

Bozuk karbüratör nasıl anlaşılır?
Karbüratör Arızası Belirtileri Hava ile alakalı bir sorun olması halinde ise patlamalar yaşanabilir. Egzozdan işlenmemiş halde yakıt atılımı da yaşanabilir. Aracınız rölanti halinde iken devir vermeye çalıştığınızda da arıza hissedebilirsiniz.

Karbüratör ayarı ne işe yarar?​

Karbüratör ayarı ne işe yarar?
Karbüratör, kısaca söylemek gerekirse içten yanmalı benzinli motorlarda, motorun silindirlerinde yanacak benzin-hava karışımını sağlayan motor parçasıdır. Karbüratör, emilecek havayı ve karışacak benzinin oranını ek düzeneklerle otomatik olarak ayarlar.

Tekleme neden yapar?​

Tekleme; motorun yanma odasında gerçekleşen ateşlemenin yanlış zamanda meydana gelmesi ya da bazı silindirlerde hiç gerçekleşmemesi durumudur. Teklemeye sebebiyet veren ateşleme sorunları; bujiler, buji kabloları, ateşleme bobini ya da distribütör kapağı ile ilgili olabilir.

Arabam tekliyor neden olabilir?​

Otomobiller, ateşleme sistemindeki düzensizlik sebebiyle tekleme yapabilir. Teklemenin bir başka sebebi de devirsiz vites değiştirmektir. Ancak devirsiz vites değiştirmek otomobil motoruna fazla yük binmesine sebep olur. Fazla yakıt tüketiminin yanı sıra ileriye dönük sorunlar da oluşabilir.
Karbüratör neden boğulur?​
Silindirlere aşırı benzin girmesi sonucunda, hava benzin oranının bozulması ve bu sebeple motorun aracın motoru boğulur. Karbüratörlü araçlarda ise boğulmuş motoru çalıştırmak için gaz pedalının sonuna kadar dip gaz ve uzun süre marşa basılarak çalıştırılır.

2 zamanlı motor neden gaz yemiyor?​

2 zamanlı motor neden gaz yemiyor?
Ynt: 2 zamanlı motorun gaz yememesi. Gaz verince stop etmesi karbüratörde yüksek hız devresinde sorun olduğu veya yeterli yakıt gitmediği anlamına gelir. Öncelikle depodan itibaren yakıt hattında tıkanma var mı diye bakmalı. Bunun için karbüratöre giren yakıt hortumunu söküp yakıt gelip gelmediğine bakmalı.

Karbüratör çekişi etkiler mi?​

Karbüratör çekişi etkiler mi?
Gaz beyninin hava ve gaz ayarı iyi değilse araç çekişten düşer. Karbüratör hava alıyorsa araç yine çekişten düşer. Hava ayar vidası bulunan enjeksiyonlu araçlarda ayar iyi değilse, araç patlatma yapar ve çekişten düşer. Lpg beyin tamir takımının kalitesiz olması çekişi etkiler.
 
Karbüratöre pislik girmesi durumunda motorun sıkıştırma ve ateşleme düzeni bozulacağı için aracın çekişi düşer, rölanti düşerek stop edebilir. Fazla benzin karbüratörden taşarak hava filtresinin haznesine gidebilir ve bu da motorun durmasına neden olabilir.

Motorun teklemesi birden fazla sebepten kaynaklanabilir. Bunlar arasında yakıt enjektörünün yıpranması, düzensiz yanma oluşması, arızalı akü nedeniyle ateşleme gücünün sağlanamaması ve silindir contasının yanması gibi durumlar yer alabilir.

Benzinli araçlarda teklemenin nedeni genellikle yakıt enjektöründe veya bujide yaşanan problemler olabilir. Buji arızası ateşleme konusunda sıkıntı yaratarak aracın çekişini düşürebilir. Bu nedenle ateşleme düzenine ve yakıt enjeksiyonuna dikkat edilmesi önemlidir.

Bozuk bir karbüratör genellikle hava ile ilgili sorunlar yaratacaktır. Patlamalar, işlenmemiş yakıt atılımı ve rölanti halinde araçta hissedilen anormallikler karbüratör arızasının belirtileri olabilir.

Karbüratör ayarı, motorun silindirlerinde yanacak benzin-hava karışımını doğru oranlarda sağlamak için önemlidir. Karbüratör, emilen havayı ve karışacak benzinin oranını otomatik olarak ayarlayarak motora optimum performans sağlar.

Tekleme, motorun yanma odasında yanmanın yanlış zamanda gerçekleşmesi veya bazı silindirlerde hiç yanmanın olmaması durumudur. Ateşleme sorunları bujiler, buji kabloları, ateşleme bobini veya distribütör kapağı gibi parçalarla ilgili olabilir.

Aracınızın teknlemesinin sebepleri arasında ateşleme sistemindeki düzensizlikler, devirsiz vites değiştirmek ve motorun aşırı yük altında olması gibi durumlar yer alabilir.

Karbüratörün boğulması genellikle silindirlere aşırı benzin girmesi sonucunda ortaya çıkar. Bu durumda hava-benzin oranı bozulur ve motorun çalışmasını engeller. Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına istenilen miktarda basılması gerekebilir.

2 zamanlı motorun gaz almaması durumunda karbüratörde yüksek hız devresinde sorun olabileceği veya yeterli yakıtın gitmediği durumlar düşünülebilir. Bu durumu kontrol etmek için yakıt hattında tıkanıklık olup olmadığını kontrol etmek önemlidir.

Son olarak, karbüratörün çekişi etkilemesi mümkündür. Karbüratörün hava ve gaz ayarlarının düzgün olmaması durumunda aracın çekişi düşebilir. Ayrıca LPG sistemlerinde de beynin kalitesiz olması çekişi olumsuz etkileyebilir.
 
Geri
Üst