Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Karayolu tasimasinda tasiyici yuk tasimasi sonunda hangi durumda dahi sorumlu olabilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
42.404
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Karayolu taşımasında taşıyıcı yük taşıması sonunda hangi durumda dahi sorumlu olabilir?​

Taşıyıcı eşyanın taşınmak üzere teslim alınmasından teslim edilmesine kadar geçecek süre içerisinde eşyanın uğrayacağı zıya, hasar veya teslimdeki gecikmeden sorumludur.

Deniz taşımacılığında gemiye veya yüke gelen zarara ne ad verilir?​

Bunun sonucu ortaya çıkan zarar ve masraflar gemi (donatan), navlun (taşıyan) ve yük (taşıtan) arasında paylaştırılır. Müşterek avaryanın kanunda tanımlanan unsurlarını içermeyen zarar ve masraflar ise “hususi avarya” olarak anılır.

CMR sözleşmesinin malların taşınmasına uygulanması için kriterler nelerdir?​

CMR sözleşmesinin malların taşınmasına uygulanması için kriterler nelerdir?
Bu Sözleşme, Sözleşmede belirtildiği gibi yükleme yeri ve teslim için belirlenen yerin en az biri akit ülke olan iki ayrı ülkede olması halinde, tarafların ikametgahı ve milliyetine bakılmaksızın ücret karşılığında yüklerin taşıt ile karadan taşınmasına ait her mukaveleye uygulanacaktır.

CMR ye göre teslimde gecikmeden dolayı zarar ve ziyan halinde ödenecek tazminatın sınırı nedir?​

CMR ye göre teslimde gecikmeden dolayı zarar ve ziyan halinde ödenecek tazminatın sınırı nedir?
CMR’nin 23’üncü maddesinin 5’inci bendine göre, gecikme durumunda, sadece gecikmeden kaynaklanan malvarlığı zararları ispatlandığı ölçüde taşıyan, taşıma ücretini geçmemek üzere bir tazminat ödemek zorundadır.

Güvenli yolculukta kime sorumluluk düşer?​

Bu hükme göre sorumluluk, motorlu aracın işletilmesine bağlanmıştır. İşletenin sorumlu olması için, başka bir neden aranmaksızın, zararın, motorlu aracın işletilmesinden doğması yeterlidir. Burada sorumluluğun temeli “işletme tehlikesi”, türü ise, tehlike esasına dayalı “işletme sorumluluğu”dur.

Açık deniz ticareti nedir?​

Açık deniz hiçbir devletin deniz ülkesine ait olmayan uluslararası deniz alanını ifade eder. Uluslararası hukukta tüm insanlığın ortak malı kabul edilen bu deniz alanını hiçbir devlet kısmen veya tamamen egemenliğine tabi tutamaz. Bu sebeple, devletlerin açık deniz üzerindeki egemenlik iddiaları hukuken geçersizdir.

Yük taşıyan gemilere ne ad verilir?​

Yük taşıyan gemilere ne ad verilir?
Konteyner gemisi, uluslararası standartlardaki konteyner adı verilen kutuları taşımak için tasarlanmış, yük gemisidir. Uluslararası ticari yük taşımacılığında diğer taşımacılık araçlarına kıyasla maliyetleri düşürdüğü için çoğunlukla tercih edilir.

CMR hangi durumlarda uygulanmaz?​

CMR hangi durumlarda uygulanmaz?
Bazı durumlarda bu anlaşma uygulanmaz, bu durumlar: Cenaze taşımaları. Uluslararası ev ve eşya taşımaları. Uluslararası posta taşıma ve gereğince düzenlenen anlaşmalar.

CMR Konvansiyonu ne için kullanılır?​

CMR (Convention Marchandise Routier) Uluslararası karayolu taşımacılığında koşulları standardize ederek taşıyıcının sorumluluklarını belirleyen bir sözleşmedir. Bu sözleşme 1978 yılında Cenevre’de yazılmış ve 1979 yılında Birleşmiş Milletler tarafından imzalanması için Dünya devletlerine gönderilmiştir.
 
Karayolu taşımacılığında taşıyıcı yük taşıması sonucunda hangi durumda dahi sorumlu olabilir sorusuna detaylı yanıt vermek isterim:

Karayolu taşımasında taşıyan, eşyanın teslim alındığı andan itibaren güvenli bir şekilde taşınması, korunması ve teslim edilmesi konusunda sorumludur. Ancak, taşıyıcı yük taşıması sonunda aşağıdaki durumlarda dahi sorumlu olabilir:

1. **Eşyanın Hasar Görmesi:** Eşya taşınma sürecinde hasar görmüşse ve bu hasar taşıyıcıya veya taşıyan tarafa ait bir ihmalden kaynaklanmışsa, taşıyıcı sorumlu olabilir.

2. **Eşyanın Kaybolması:** Eşya taşıma sürecinde kaybolmuşsa ve bu kayıp taşıyıcıya veya taşıyan tarafa ait bir ihmalden kaynaklanmışsa, taşıyıcı sorumlu olabilir.

3. **Teslimde Gecikme:** Eşya, belirlenen süre içerisinde teslim edilmediyse ve bu gecikme taşıyıcıya veya taşıyan tarafa ait bir ihmalden kaynaklanmışsa, taşıyıcı sorumlu olabilir.

4. **Yasal Hükümlere Uymamak:** Taşıyıcı, mevzuata uyulmaması sonucunda ortaya çıkan sorunlardan sorumlu olabilir. Örneğin, yasal izinleri almadan yük taşımak gibi durumlar.

Taşıyanın, eşyanın taşınması sürecinde gereken özeni göstermemesi, dikkatsizlik veya ihmal durumunda ortaya çıkan zararlar için sorumluluk taşıyıcıya ait olabilir. Bu nedenle taşıyanın, yük taşınması konusunda gerekli özeni ve dikkati göstermesi çok önemlidir.

Eğer bu konuyla ilgili başka sorularınız varsa, çekinmeden sormaktan çekinmeyin. Yardımcı olmaktan mutluluk duyarım.
 
Geri
Üst