AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Karadeniz Akdeniz otoyolu nereden geciyor?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
107.294
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Karadeniz Akdeniz otoyolu nereden geçiyor?​

Orta ve Doğu Karadeniz’i Akdeniz’e bağlayan Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi; Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay ili sınırları içinden geçiyor. Toplam uzunluğu 818 kilometre olan projesinin Ordu sınırları içinde kalan bölümü ise 100 kilometreden oluşuyor.

Karadeniz’in dibinde neden hayat yok?​

Karadeniz’in dibinde neden hayat yok?
Karadeniz’in derinliklerinde zehirli gazların giderek artması sonucu, deniz canlıları, su yüzeyi ile 100 metre derinliğe kadar olan bir alanda yaşamlarını sürdürmek zorunda kaldı. 100 metre ile denizin 2 bin metreyi bulan en derin yerinde bakteriler dışında hiçbir canlının yaşamadığı belirlendi.

Akdeniz Karadeniz yolu ne durumda?​

Osmanlı padişahı Sultan Abdülaziz döneminde gündeme gelen ve II. Abdülhamid Han zamanında da projesi çizilen, Karadeniz-Akdeniz Yolu’nda çalışmalar neredeyse tamamlandı. Dolaylı olarak yaklaşık 50 ili ilgilendiren asrın projesinin %98’lik kısmı tamamlandı.

Karadeniz Akdeniz yolu kullanılıyor mu?​

Karadeniz Akdeniz yolu kullanılıyor mu?
Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun 160 yıllık bir proje olduğunu hatırlatan Güler, “Bu yol yapılana kadar Mesudiye’den Ordu merkeze 4 saatte geliniyordu. Şimdi 1 saat gibi bir zaman diliminde gelinebiliyor. Şu anda 6 saatte Ordu’da Mersin’e inilebiliyor” dedi. Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr.
Karadeniz’e dökülen Irmaklar nelerdir?​
Karadenize dökülen akarsular hangileridir?
- Çoruh nehri.
- Doğankent çayı
- Yeşilırmak.
- Kızılırmak.
- Yenice (Filyos) Irmağı
- Kocaırmak.
- Sakarya nehri.

Açık deniz ne demek?​

Açık deniz ne demek?
Açık deniz, yalnızca su alanını kapsar. Uluslararası deniz yatağı ayrıca düzenlenmiştir. genel olarak kabul edilmektedir. Buna göre, askeri gemilerin seyrüsefer serbestisi (savaş gemilerinin dokunulmazlığı, md. 95), askeri tatbikat yapmak vs. kabul edilmekte.

Karadeniz neden ölü?​

Diğer denizlerde rüzgar ve kış aylarındaki düşük yüzey suyu sıcaklıkları bu bölgelerin düzenli olarak karışmasını sağlarken Karadeniz’de bu hemen hemen hiç yaşanmaz. Bunun sonucu olarak da alttaki su tabakasında çok az oksijen vardır yani neredeyse bir ölüm bölgesidir.

Karadeniz-Akdeniz yolu açıldı mı?​

Karadeniz-Akdeniz yolu açıldı mı?
Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun en zorlu etabı ulaşıma açıldı! Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun Ordu etabında bulunan ve en zorlu etabı olarak bilinen Topçam Tüneli trafiğe açıldı. Otoyol etabı ile güzergahtan geçişi 20 dakikadan 1 dakikaya düşecek.

Karadeniz ne zaman bitecek?​

Karadeniz Bölgesi’ndeki 11 ilden geçerek Sakarya’ya uzanan 1210 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu’nun 2023 yılı sonunda tamamlanması planlanıyor. Yolun Sakarya kesiminde yapım çalışmaları devam ediyor.

Akdeniz Karadeniz yolu ne zaman açılacak?​

Akdeniz Karadeniz yolu ne zaman açılacak?
Karadeniz’i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz’e bağlayacak, Ordu sınırlarında 15 kilometre uzunluğunda 25 tek tip tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 adet viyadük bulunan Karadeniz-Akdeniz Yolu’nun, 2021 yılının ortalarında tam olarak ulaşıma açılması hedefleniyor.
Mersin Antalya yolu ne zaman bitecek?​
Akdeniz sahil projesi içinde yer alan, Mersin-Antalya karayolunda, 2021 yılı içinde bitirilmesi hedeflenen 5 tünel ve 2 viyadüğün çalışmaları hızla sürüyor. Silifke-Aydıncık-Bozyazı-Anamur ve Gazipaşa ilçeleri arasında bölünmüş yol çalışmalarında sona geliniyor.
 
Karadeniz Akdeniz Otoyolu, Orta ve Doğu Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan bir proje olup, Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay illeri sınırları içinden geçmektedir. Toplam uzunluğu 818 kilometre olan bu proje, Ordu ilinde kalan bölümü ise 100 kilometreden oluşmaktadır.

Karadeniz'in derinliklerinde neden hayat olmadığına gelince, denizin derinliklerinde zehirli gazların artması sonucunda deniz canlılarının yaşam alanı sınırlanmıştır. Denizin 100 metreye kadar olan alanında yaşam devam ederken, 100 metreden sonra ise sadece bazı bakterilerin yaşamını sürdürebildiği belirlenmiştir.

Akdeniz Karadeniz Yolu projesi, Osmanlı döneminden bu yana gündemde olan bir projedir ve çalışmaları neredeyse tamamlanmış durumdadır. Asrın projesi olarak adlandırılan bu yol, yaklaşık 50 ili etkileyecek şekilde %98 tamamlanmış durumdadır.

Karadeniz Akdeniz yolu şu anda kullanılmaktadır ve ulaşımı oldukça kolaylaştırmıştır. Mesudiye'den Ordu merkeze eskiye göre çok daha kısa sürede ulaşım sağlanabilmekte ve Ordu'dan Mersin'e ulaşım süresi önemli ölçüde azalmış durumdadır.

Karadeniz'e dökülen akarsular arasında Çoruh Nehri, Doğankent Çayı, Yeşilırmak, Kızılırmak, Yenice (Filyos) Irmağı, Kocaırmak ve Sakarya Nehri gibi önemli akarsular bulunmaktadır.

Açık deniz, yalnızca su alanını kapsayan bir terim olup, uluslararası deniz yatağını da içermektedir. Askeri gemilerin seyrüsefer serbestisini kapsayan kuralları bulunmaktadır.

Karadeniz'in neden "ölü" olarak nitelendirildiğine gelince, diğer denizlerde olduğu gibi rüzgar ve sıcaklık farklılıkları sebebiyle düzenli olarak karışma olmadığından, alt tabakalarda oksijen azlığı yaşanmaktadır, bu da canlı yaşamını olumsuz etkilemektedir.

Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun en zorlu etabı olarak bilinen Topçam Tüneli trafiğe açılmış durumdadır. Yolun açılmasıyla birlikte ulaşım sürelerinde önemli kısalma sağlanmıştır.

Karadeniz Bölgesi'nde bulunan ve 11 ilden geçerek Sakarya'ya uzanan 1210 kilometrelik Karadeniz Sahil Yolu projesinin 2023 yılı sonunda tamamlanması hedeflenmektedir.

Akdeniz-Karadeniz Yolu'nun Ordu sınırlarında 15 kilometre uzunluğunda bulunan tünel, köprü ve viyadüklerle donatılmış kısmının, 2021 yılının ortalarında tam olarak ulaşıma açılması hedeflenmektedir.

Mersin-Antalya karayolundaki çalışmalar ise hızla sürmektedir ve 2021 yılı içerisinde bitirilmesi hedeflenen 5 tünel ve 2 viyadük projesinde sona yaklaşılmıştır. Bilgilendirme için verdiğiniz videoyu izleyerek daha fazla detayı görebilirsiniz.
 
Geri
Üst