SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Kara Kutu,
Kara Kutu nedir,
Kara Kutunun İcadı hakkında,
imageskarakutununicadi5afaf9a9ce5c3
David Warren 1950 yılında bu fikir ile ortaya cıktığında nerede ise kimseyi icadının faydasına inandıramamıştı
1953 yılında Warren, Avusturalya Havacılık Araştırma Kurumunda uzman bilimadamı olarak, dunyanın ilk jet yolcu ucağı De Haviland Cometin duşmesinin ardından enkaz incelemelerine katıldı; bir ticaret fuarında gorduğu kucuk ses kaydediciyi hatırlayarak, ucağın duşme anında kokpitte neler olduğunu bilmenin cok işe yarayabileceğini duşundu; boylece ucaktaki aygıtların gostergeleri ile pilotun sesini kaydedebilecek bir makine yapmak icin kafa yormaya başladı
Duşuncelerinin ayrıntılı bir teklifini yazıp birkac farklı ulkenin havacılık yetkililerine gonderdiyse de, ilgilenen kimseyi bulamadı Ama yılmadan devam etti Pilotun konuşmalarının yanı sıra, ucağın hız, irtifa ve yonunu kaydedebilen bir prototip yaptı; veriler bir teyp bandı yerine celik tel uzerine kaydedildiğinden yangınlarda zarar gorme olasılığıda duştu
Warren nihayet 1958′de prototipini, daha once RAFın yuksek bir mevkiinde bulunmuş olan Sir Robert Hardinghama gosterme fırsatını buldu Sir Robert o sıralarda Avusturalya Havacılık Kurumunu ziyarete gelmişti Aygıtın potansiyelini farkeden Hardinghamın İngiltereye donuşunde hareketle savunduğu fikir, Havacılık Bakanlığından onay aldı; ucuş veri kayıt cihazları daha sonra İngilterede zorunlu hale getirilecekti Bekleneceği gibi, karakutuları zorunlu hale getiren ilk ulke Avusturalya oldu; 1960′ta Queenslandde meydana gelen bir ucak kazasını inceleyen yargıc, tum ucaklarda ucuş veri kayıt cihazlarının olmasını tavsiye edecekti
Kara Kutu nedir,
Kara Kutunun İcadı hakkında,
imageskarakutununicadi5afaf9a9ce5c3
David Warren 1950 yılında bu fikir ile ortaya cıktığında nerede ise kimseyi icadının faydasına inandıramamıştı
1953 yılında Warren, Avusturalya Havacılık Araştırma Kurumunda uzman bilimadamı olarak, dunyanın ilk jet yolcu ucağı De Haviland Cometin duşmesinin ardından enkaz incelemelerine katıldı; bir ticaret fuarında gorduğu kucuk ses kaydediciyi hatırlayarak, ucağın duşme anında kokpitte neler olduğunu bilmenin cok işe yarayabileceğini duşundu; boylece ucaktaki aygıtların gostergeleri ile pilotun sesini kaydedebilecek bir makine yapmak icin kafa yormaya başladı
Duşuncelerinin ayrıntılı bir teklifini yazıp birkac farklı ulkenin havacılık yetkililerine gonderdiyse de, ilgilenen kimseyi bulamadı Ama yılmadan devam etti Pilotun konuşmalarının yanı sıra, ucağın hız, irtifa ve yonunu kaydedebilen bir prototip yaptı; veriler bir teyp bandı yerine celik tel uzerine kaydedildiğinden yangınlarda zarar gorme olasılığıda duştu
Warren nihayet 1958′de prototipini, daha once RAFın yuksek bir mevkiinde bulunmuş olan Sir Robert Hardinghama gosterme fırsatını buldu Sir Robert o sıralarda Avusturalya Havacılık Kurumunu ziyarete gelmişti Aygıtın potansiyelini farkeden Hardinghamın İngiltereye donuşunde hareketle savunduğu fikir, Havacılık Bakanlığından onay aldı; ucuş veri kayıt cihazları daha sonra İngilterede zorunlu hale getirilecekti Bekleneceği gibi, karakutuları zorunlu hale getiren ilk ulke Avusturalya oldu; 1960′ta Queenslandde meydana gelen bir ucak kazasını inceleyen yargıc, tum ucaklarda ucuş veri kayıt cihazlarının olmasını tavsiye edecekti