Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kapsamli Gelisimsel rehberlik modeli nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
50.301
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kapsamlı Gelişimsel rehberlik modeli nedir?​

Kapsamlı PDR programları öğrencilerin gerek okulda gerekse okul dışında ihtiyaç duydukları yaşantı ve becerileri tanımlama çabası olup, iyileştirici, kriz yönelimli, önleyici ve gelişimsel danışma ve rehberlik yaklaşımlarının bütünleştirilmesi anlayışına dayalı hizmetlerin tümünü ifade etmektedir.

Okul rehber öğretmeni ne iş yapar?​

Okul rehber öğretmeni ne iş yapar?
Her öğrenci için bireysel başarı değerlendirmesi yapmak, Öğrencilerin sınav stresini yönetmelerine destek olmak, Mesleki branş belirlemesi için öğrencilere rehberlik yapmak, Okulla ilgili ya da bireysel problem yaşayan öğrencilere yardımcı olmak, gerektiği takdirde başka bir uzmana yönlendirmek.

Kgrp modeli nedir?​

Kgrp modeli nedir?
KGRP, modelin adı değil program adıdır. KGRP, gelişimsel ve önleyici misyona sahiptir. KGRP’nın 3 ana öğesi (içerik, örgütsel yapı, kaynaklar) vardır. Tasarım süreci 5 aşamada (planlama, tasarlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme) yapılır.

Okul rehberlik Servisi ne yapar?​

Temel eğitimden başlayarak ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine, Problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine, Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.

Ilkokulda rehber öğretmen ne yapar?​

Ilkokulda rehber öğretmen ne yapar?
Rehber öğretmen sene başında tüm sorumlu olduğu öğrenciler ile tanıma görüşmeleri yapar. İlerleyen zaman içerisinde de aile içi iletişim becerileri, duygularını tanıma çalışmaları, arkadaşlık ilişkileri, akran baskısı gibi ihtiyaca yönelik bireysel ve grup görüşmeleri ile öğrencileri destekler.

Okullarda rehberlik servisi ne yapar?​

Okullarda rehberlik servisi ne yapar?
Rehberlik; bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, ilgili kişilerce yürütülen hizmetlerdir.
Kgrp nasıl hazırlanır?​
KGRP’nın 3 ana öğesi (içerik, örgütsel yapı, kaynaklar) vardır. Tasarım süreci 5 aşamada (planlama, tasarlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme) yapılır. KGRP’nin 5 ana müdahalesi (psikolojik danışma, sınıf rehberliği, konsültasyon, koordinasyon ve akran yardımcılığı) vardır.

Okullarda rehberlik dersi nedir?​

Okullarda rehberlik dersi nedir?
Kapsamı ve Amaçları. Rehberlik, bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirebilmesi için yapılan sistematik ve profesyonel yardım sürecidir.

Rehberlik servisinde neler yapılır?​

Rehberlik servisinde neler yapılır?
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ OLARAK; Bireysel, mesleki ve eğitsel psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları; bireysel görüşmeler, grup çalışmaları, geziler, bültenler, seminerler, hizmet içi eğitim çalışmaları, bilgilendirme toplantıları, test ve envanter uygulamaları aracılığıyla yapılmaktadır.

Rehber öğretmen haftada kaç saat derse girer?​

MADDE 25 – (1) Rehberlik ve psikolojik danışma servislerinde görevli rehber öğretmen/psikolojik danışmanların çalışma süreleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 iş saatidir.
 
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli, öğrencilerin okul ve okul dışındaki yaşamlarında ihtiyaç duydukları becerilerin belirlenmesini amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu model, iyileştirici, kriz yönetimi, önleyici ve gelişimsel danışma ve rehberlik hizmetlerinin bütünleştirilmesini içerir. Bu yaklaşım, öğrencilerin gelişimlerine yönelik kapsamlı hizmet sunmayı hedefler.

Okul rehber öğretmeninin görevleri arasında bireysel başarı değerlendirmesi yapmak, sınav stresini yönetmeye yardımcı olmak, mesleki gelecekleri konusunda rehberlik yapmak, okul veya bireysel sorunlarla başa çıkmalarına destek olmak ve gerektiğinde uzmanlara yönlendirmek bulunmaktadır.

KGRP (Kapsamlı Rehberlik ve Psikolojik Danışma) Modeli, gelişimsel ve önleyici bir misyona sahiptir. Program, içerik, örgütsel yapı ve kaynaklar olmak üzere üç ana öğeden oluşur. Tasarım süreci ise planlama, tasarlama, uygulama, değerlendirme ve geliştirme olmak üzere beş aşamada gerçekleşir.

Okul rehberlik servisi, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun eğitim programlarını seçmelerine yardımcı olur, problem çözme yeteneklerini geliştirir, doğru kararlar almalarına destek olur ve ruhsal sağlık açısından kendilerini gerçekleştirmeye yönlendirir.

Ilkokulda rehber öğretmeni öğrencilerle tanışma görüşmeleri yapar ve aile içi iletişim, duyguları tanıma, arkadaşlık ilişkileri gibi konularla ilgili bireysel ve grup çalışmaları yaparak öğrencilere destek olur.

Rehberlik servisinde bireylere, mesleki ve eğitim psikolojik danışma hizmetleri sunulur. Bireysel görüşmeler, grup çalışmaları, seminerler, testler gibi yöntemlerle öğrencilere destek sağlanır.

Rehber öğretmenlerin haftalık çalışma süresi, 30 iş saati olup, bir iş saati 60 dakikadır. Bu zaman dilimi içerisinde rehber öğretmenler, öğrencilere rehberlik ve danışmanlık hizmetleri sunarlar.
 
Geri
Üst