AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kano modelinde musterinin bekledigi ozellikler nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kano modelinde müşterinin beklediği özellikler nelerdir?​

Kano Modelinde var olan beş kategorinin ilk üç tanesi müşteriye sunduğumuz “değer önerisi”ne eklenmeli, diğer iki kategori ise değer önerisinden çıkarılmalıdır. Beş kategoriyi sıralarsak : “daha çok, daha iyi”, “olmazsa olmaz”, “sürpriz”, “farketmez” ve “tersi makbul”.

Kano modelinin işletmelere sağladığı en temel katkı nedir?​

Kano modelinin temel hedefi, potansiyel müşterilerin genellikle berrak ve net bir görünüme sahip olmayan kalite fikrini görünür ve anlaşılır kılmaktır. Uygulamada yaygın yaklaşım (tek boyutlu kalite modeli), ürünün sahip olduğu özellikler ile müşteri memnuniyeti arasında doğrusal bir ilişki olduğunu varsaymaktadır.
Heyecan verici özellik nedir?
Heyecan Verici Gereksinimler (Excitement Attributes): Müşterilerin direkt olarak dile getirmedikleri hatta farkında dahi olmadıkları, ancak karşılanmalarının büyük bir heyecan ve bağlılık unsuru olduğu gereksinimlerdir. Bu gereksinimlerin karşılanmamaları ise herhangi bir tatminsizliği tetiklemez.

Kano analizi nedir?​

Kano modeli, ürün tasarımında yükstek bir maliyet artışına neden olmadan ürün özelliklerini müşterinin bakış açısından değerlendirmek için geliştirilmiştir. Geçmişte kullanılan yöntemler, ürünün sahip olduğu özellikler ile müşteri memnuniyeti arasında doğrusal bir ilişki olduğunu varsaymaktadır.

Kano kaç kişi ile yapılır?​

Sporcular erkek ve bayanlar ayrı yarışmak suretiyle tek , iki ve dört kişilik kano-kayak tekneleri ile 200 m. , 500 m. , 1000 m. ve 5000 m.(tek kişilik) mesafelerde ulusal ve uluslararası düzeyde yarışmalara katılmaktadırlar.
Kano yönetimi nedir?
Kano Modeli, müşteri gereksinimlerini belirleme ve müşteri beklentilerinin ötesine geçme yetisine sahip bir modeldir. Noriaki Kano tarafından 1980’li yıllarda oluşturulmuştur.

Kano matrisi nedir?​

Kano Modeli, belirli bir ürün ve hizmetle ilgili müşteri istek ve ihtiyaçlarının müşteri memnuniyetine aynı oranda katkıda bulunmadığı varsayımıyla ürünle ilgili bu ihtiyaçları temel, doğrusal ve heyecan verici ihtiyaçlar olarak sınıflandırmayı sağlayan bir yöntemdir (Dinçel ve Yenen, 2011).

Kano tekniği nedir?​

Kano modelinin temel fikri nedir?

Kano analizi nasıl yapılır?​

Kano Model Tekniği Nasıl Uygulanır?
- Kullanıcı ihtiyaçlarını her biri ayrı olacak şekilde post-it’lerde tanımlayın.
- Her bir ihtiyacı Threshold, Performance ve Excitement olarak 3 ana kategori altında gruplayın.
- Threshold gereksinimlerinizi ‘Must Have’ (Olması Zorunlu) gereksinimler olarak önceliklendirin.

Kano yöntemi nedir?​

Kalite Fonksiyon Göçerimi nedir?
Kalite fonksiyon göçerimi (KFG), müşterilerin bulunmasını istedikleri ve ihtiyaç duy- dukları niteliklerin, bu nitelikleri yerine getirecek ya da gerçekleştirecek fonksiyonlara dönüş- türülüp, bu fonksiyonların gerçekleştirilmesiyle ilgili işleri yapma görevinin örgüt içindeki uygun birimlere aktarılması faaliyetidir.

Göçerimi ne demek?​

“Göçermek” fiili; bir kişiden diğer kişiye geçirmek, aktarmak, yerini değiştirmek anlamlarım taşımaktadır (Tuğlacı, 1971: 911). Kalite Fonksiyon Göçerimi terimindeki “göçerme” kelimesinin anlamı da “bir kişiden diğerine ya da bir yerden diğerine aktarma” olarak, bu şekilde ortaya çıkmaktadır.

Kalite göçerimi nedir?​

Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), firmaların ürün tasarım süreçlerin- de müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamaya yönelik olarak uyguladıkları bir yaklaşımdır. KFG müşteri beklentilerine uy- gun ürünlerin geliştirilme süresini kısaltarak firmalara sektörde rekabet üstünlüğü sağlar.
Kalite fonksiyon Göçeriminde müşterinin istek ve beklentileri ne şekilde ifade edilir?
Müşterinin Sesi; müşterilerin beklentileri, istekleri ve henüz algılamadığı ihtiyaçlarını temsil eder. KFG’nin başlangıç noktası müşterinin sesidir. Müşterinin sesinin dinlenmesi, müşterinin anlaşılması ve müşterilerin söyledikleri şeylerin teknik özelliklere dönüştürülmesi KFG sürecini biçimlendirir.
 
Geri
Üst