- Konu Yazar
- #1
Kamuda insan kaynakları yönetiminin dayandığı değer ve ilkeler nelerdir?
İnsan Kaynakları Temel İlkeleri Nelerdir?- Verimlilik.
- İnsancıl davranış ilkesi.
- Eşitlik İlkesi.
- Güvence ilkesi.
- Açıklık İlkesi.
- Halef yetiştirme ilkesi.
- Yönetim geliştirme ilkesi şeklinde gösterilmiştir.
Kamuda stratejik insan kaynakları yönetimi nedir?
Ona göre stratejik insan kaynakları yönetimi bir kurumun insan kaynakları politika ve uygulamalarını kurumsal stratejik amaç ve hedeflerle ilişkilendirme sürecidir.Insan kaynakları yönetimi personel yönetimi nedir?
Insan kaynakları yönetimi personel yönetimi nedir?Personel yönetimi operasyonel faaliyet ile ilgilenip insanı yani çalışanı maliyet unsuru olarak görür. Tam aksine insan kaynakları yönetimi ise daha çok stratejik danışmanlık alanında faaliyet gösterir ve çalışanı değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gereken bir kaynak, bir hazine olarak görür.
Yansızlık ilkesi ne demek?
Yansızlık ilkesi ne demek?Yansızlık İlkesi; işletmelerdeki personellerin siyasal amaçlı atamalardan kaçınılması ve yönetimde etkili olan kişilere karşı tutumunu değerlendirmektedir. Çalışan personellerin düşüncelerine ve kullandıkları oylara göre değerlendirmemeli ve yönetimde bu şekilde bir ayrım yapılmamalıdır.
Insan kaynakları nelerdir?
İnsan kaynakları işyerlerinde ihtiyaç duyulan insan gücünü karşılamak ve verimli kullanmak için oluşturulmuş bölümün adıdır. Daha önceleri, personel bölümü olarak, devam takibi yani puantaj işlemi yaparak bordro hazırlayan bir görevi olan bu bölüm günümüzde faaliyet alanını genişleterek bu ismi almıştır.Personel yönetimi ne iş yapar?
İşletme biliminin önemli konularından biri olan personel yönetimi bir şirketin organizasyonel yapısında belirlenmiş ve kategorilendirilmiş işleri veya görevleri üstlenen çalışanları işe alma ve yönetme süreçlerini içerir.İnsan kaynakları yönetiminin iç çevre faktörü nedir?
İnsan kaynakları yönetiminin iç çevre faktörü nedir?İç Çevre Unsurları Bireysel nitelikler: İş göreni ihtiyaçları beklentileri, motivasyonu, eğitimi, algılama yeteneği. 2. İş nitelikleri: İş güvencesi, iş yükü, işi oluşturan görevlerin niteliği ve çalışma ortamı. 3. Bireyler Arası İlişkiler: Biçimsel ve biçimsel olmayan gruplar, iletişim yoğunluğu, önderlik.