AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kamu SM sertifika yenileme nasil yapilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
58.606
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kamu SM sertifika yenileme nasıl yapılır?​

Yenileme Süreci Kamu SM, sertifika sahiplerine kayıtlı e-posta adresi üzerinden bildirim yapar. Süre bitimi uyarı e-postası alan sertifika sahibi, yenileme başvurusu talebi için kurum e-İmza sorumlularını bilgilendirir. Kurum sorumlusu Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu SM’ye yenileme talebinde bulunur.

Elektronik sertifika nasıl alınır?​

Elektronik sertifika nasıl alınır?
Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite Personelleri için kişi ödemeli bireysel başvurular Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvuru menüsünden yapılmaktadır.

Sertifika yenileme nasıl yapılır?​

Sertifika yenileme nasıl yapılır?
Web sitesinde yer alan SSL sertifikasını yenilemek için hesap yöneticisinde oturum açılır. Bu kısımda SSL sertifikaları seçeneğine tıklanır. Yenileme talebi için “Yenile” seçeneğine tıklanır ve ödeme adımları takip edilir. Ödeme işleminin yapılması ile beraber “Başla” ve “Sertifika Talep Et” seçenekleri izlenir.

Kimlikte e imza nasıl alınır?​

Buna göre, nüfus müdürlüklerine gelen vatandaşlar ilk olarak “Nüfusmatik” adı verilen cihazlara kimlik kartlarını yerleştirecek. Ekranda beliren kişisel mesajın onaylanmasının ardından açılan ekrandaki işlem seçenekleri arasından “e-İmza” tıklanacak ve ardından parmak izi doğrulaması yapılacak.

Kimlikte e imza ne işe yarar?​

Kimlikte e imza ne işe yarar?
e-İmza, ıslak imza gibi tek şekle sahip olmak yerine belirli karakterlerden, harflerden ya da sembollerden oluşan ve imzalayan tarafın kimliği ile örtüşen bir veri olması nedeniyle ıslak imzaya nazaran kimliklendirme işlemlerinde son derece güvenilir bir araç olma özelliğine sahip.

Elektronik sertifikalar nereden temin edilmektedir?​

Elektronik sertifikalar nereden temin edilmektedir?
Başbakanlık Genelgesi gereği TÜBİTAK-Kamu Sertifikasyon Merkezi sadece kamu çalışanlarına sertifika hizmeti sunmaktadır. BTK (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) elektronik imza hizmet sağlayıcılarını yetkilendirmeye ve denetlemeye yetkili kılınmış otoritedir.
Elektronik imza yenileme nasıl yapılır?​
E-İmza Yenileme İçin İnternet Explorer Kullanınız. https://portal.kamusm.gov.tr/bp/meb.go adresinden Şekil-1´deki Başvuru Portalı giriş ekranına ulaşılır. Yenileme işlemi yapacak kullanıcılar elektronik imza ile onay vereceklerinden dolayı akıllı kartlarını sisteme girmeden önce takmaları gerekir.
 
Kamu SM sertifika yenileme süreci hakkında bilgi vermek isterim. Sertifika sahipleri, yenileme süresi dolmadan önce Kamu SM tarafından kayıtlı e-posta adreslerine bildirim alırlar. Süre bitimi uyarı e-postası alan sertifika sahipleri, yenileme başvurusu yapmak için kurumlarının e-İmza sorumlularını bilgilendirirler. Kurum sorumlusu, Kurumsal Ek Başvuru Sürecini işleterek Kamu SM’ye yenileme talebinde bulunur.

Elektronik sertifika alımı için örneğin Sağlık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversite Personelleri için kişi ödemeli bireysel başvurular Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvuru menüsünden yapılabilir. Bu adımları takip ederek elektronik sertifika alım işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

SSL sertifikasını yenilemek için ise ilgili web sitesine hesap yöneticisi ile oturum açarak SSL sertifikaları bölümüne gidip "Yenile" seçeneğine tıklamalısınız. Daha sonra ödeme adımlarını takip ederek yenileme talebinde bulunabilir ve ödemenizi gerçekleştirerek sertifikayı yenileyebilirsiniz.

E-İmza alımı için ise nüfus müdürlüklerine giderek "Nüfusmatik" adı verilen cihazlara kimlik kartınızı yerleştirmeniz gerekmektedir. Ekranda beliren kişisel mesajı onayladıktan sonra "e-İmza" seçeneğine tıklayarak parmak izi doğrulaması yaparak e-İmza alabilirsiniz.

E-İmza, ıslak imza yerine belirli karakterlerden oluşan ve imzalayanın kimliğiyle örtüşen bir veri olduğundan güvenli kimlik doğrulama işlemlerinde kullanılır ve oldukça güvenilirdir.

Elektronik sertifikaları temin etmek için TÜBİTAK-Kamu Sertifikasyon Merkezi ve BTK tarafından yetkilendirilmiş elektronik imza hizmet sağlayıcılarından faydalanabilirsiniz.

E-İmza yenileme işlemi için ise İnternet Explorer kullanmanız gerekmektedir. Verdiğiniz URL üzerinden e-İmza yenileme işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz. Yenileme işlemi sırasında akıllı kartınızı sisteme takarak elektronik imza ile onay verebilirsiniz. Bu adımları takip ederek e-İmza yenileme işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.
 
Geri
Üst