Kam mili hareketini nereden alir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
142.283
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Kam mili hareketini nereden alır?​

Kam mili, hareketini triger kayışından alır ve motorun üzerine ince bir işçilikle yerleştirilir. Muylular ve hareket verme dişlileri, kam milinin üzerinde bulunan tamamlayıcı parçalardır.
Supap kılavuzu hangi malzemeden yapılır?
Emme supapları genellikle krom silisyum (CrSi) katkılı çelikten tek parça halinde (tek metal supap) yapılmaktadır. Emme supaplarının, özellikle sap yüzeyleri sertleştirilmekte ve supap tablası stelit (krom, kobalt ve tungsten alaşımı) ile kaplanmaktadır. Bu şekilde supabın ömrü artırılmış olur.

Piston silindir içinde bir an durakladığı yere ne denir?​

Pistonun silindir içerisinde, yön değiştirmek üzere bir an durakladığı (hareketsiz kaldığı) yere ölü nokta denir. Pistonun silindir içerisinde inebildiği en alt noktada, yön değiştirmek üzere bir an durakladığı yerdir.
Krank mili hareketi nereye iletir?
Ateşleme bölgesinde hava ve yakıt bir araya gelerek motorun ihtiyacı olan enerjiyi oluşturur, pistonlar da bu enerjiyi iterek kendisine bağlı olarak krank milinin dönmesini sağlar. Başka bir şekilde açıklamak gerekirse, pistonun içinde bulunduğu silindirdeki gazlar yakıldıklarında piston aşağıya doğru hareket eder.
Krank mili genellikle döküm yöntemi ile üretilir ve biyel kolunun çalışacağı bölgeleri talaşlı imalatla hassas bir şekilde işlenir. Krank mili malzemesi düşük alaşımlı çeliktir. Döküm yoluyla üretilen krank mili Küresel garafitli dökme demirle de üretilir.
Motorda kaç çeşit subap var?
Supaplar görevleri bakımından iki çeşittir, emme supapları ve egzoz supapları. Motorlar insanlar gibi nefes alır ve nefes verir, insanlar gıdaları yakmak için nefes (oksijen) alır ve bunu enerjiye dönüştürür.

Piston ü ö n da iken supapların açık kaldığı duruma ne denir?​

Sente: Pistonun silindir içeresinde sıkıştırma zamanını bitirip, ateşleme zamanı başlangıcında Ü. Ö. N’ da bulunduğu anda, her iki supabın kapalı olduğu duruma sente denir.
Strok ne demektir?
Strok; içten yanmalı motorlarda pistonun en alt noktası ile en üst noktası arasında aldığı mesafeye denir. Silindirin içinde piston en üstteyken hacim en küçük noktadadır, piston en alt noktaya geldiğinde ise hacim en büyük noktadadır.

Kam mili dişlisi hangi malzemeden yapılır?​

Krank mili malzemesi düşük alaşımlı çeliktir. Döküm yoluyla üretilen krank mili Küresel garafitli dökme demirle de üretilir. Malzemenin özellikleri aşınmaya, eğrilmeye ve burulmaya karşı dayanımlı olması için genellikle diğer millerde olduğu gibi kesidinin ortasına denk gelen kısımları daha yumuşak alaşımdan üretilir.
 
Geri
Üst