- Konu Yazar
- #1
Kalorifer peteğinin bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Eğer çıkış hortumu soğuksa içerdeki petekler tıkanmış demektir. Her iki hortumda sıcak olduğu halde kalorifer hala soğuk üflüyorsa, sıcak soğuk hava kanallarını yönlendiren klape arızalı olabilir. Klape kolay bozulacak bir parça olmamakla birlikte arızalanması durumunda torpidonun sökülmesi gerekmektedir.Kalorifer peteği tıkalı olursa ne olur?
Kalorifer peteği tıkandığında aracın motoru tarafından ısıtılan sıcak su peteğin içinde gezemez ve aracınızın kaloriferi ısıtmaz. Tıkanmaya en büyük sebep araçta antifrizli su karışımı kullanmamak yada eksildiği için sürekli su tamamlanarak antifriz konsantrasyonu azalmış soğutma suyudur.A C sıcak hava üfler mi?
A C sıcak hava üfler mi?araç klimaları ev tipi klima gibi tersinir çalışamazlar. bu yüzden havayı yalnızca soğutabilirler. havayı ısıtamazlar ancak motordan gelen sıcak havayı iklimlendirerek nemsiz gelmesini sağlarlar.
Kalorifer motoru bozulursa ne olur?
Kalorifer motoru bozulursa ne olur?Kalorifer motoru arızalanmasında da araç ilk olarak hava akışını doğru sağlayamayacak ve havalandırma sistemlerinden istenen verim alınamayacaktır. Aynı zamanda araç içinde de diğer alanlara zaman içerisinde etki ederek arızalanmasını sağlayabilmektedir.
Kalorifer peteği havası alındığı halde neden ısınmaz?
Petek havasını almanıza rağmen petek ısınmıyor ise bunun sebebi peteğin kirlenmiş olmasıdır. Petek havası alınırsa petek ısınır mı, diyenler öncelikle peteğin ısınmayan alanını kontrol etmelidir. Petekte hava varsa sadece üst kısımları ısınmaz. Peteğin alt kısmı ısınır çünkü hava peteğin üst kısmında kalır.Kombi yandığı halde petekler neden ısınmaz?
Kombi çalışıyor petekler ısınmıyorsa kombi basıncını kontrol etmelisiniz. Çünkü kombi basıncı düştüğü zaman kombi gösterge paneline bakmadığınız sürece fark edemezsiniz ve kombi çalıştığı halde petekler ısınmıyor sanırsınız. Kombilerin altında, su takviye vanası bulunmaktadır.Kalorifer klape motoru ne işe yarar?
Kalorifer klape motoru ne işe yarar?Analog olanlarda orta konsolda bulunan düğmeler çekme veya çevirme hareketiyle çalışarak; arkasında bulunan halat vasıtasıyla klapeyi açar. Yeni tip dijital klimalı araçlarda ise klapeler, klape motoruna bağlıdır. Kontrol tuşları, klape motorunu harekete geçirir bu sayede kalorifer yönlendirmesi yapılır.