Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kalorifer Petegi niye patlar?

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.233
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kalorifer Petegi niye patlar?​

Peteğin ve radyatörün bağlı olduğu contalar eskimiş olabilir. Peteğin kendisinde aşınma – delik olabilir. Tüm bu sorunların nedenleri ise aşağıdaki gibi özetlenebilir: Radyatör suyunun uzun yıllar yenilenmemiş olması ve içindeki partiküllü yapının petek kanallarını aşındırarak deforme etmiş olması.

Araba radyatör nasıl patlar?​

Bu nedenle bir radyatör arızası söz konusu olduğunda ilk bakılması gereken yer aşırı sıcak suyun taşındığı hortumlar olmalıdır. Bu hortumlar genelde ısıya dayanıklı şekilde üretirler ancak kalite farklılıklarından ve zaman içerisinde yıpranmalarından dolayı patlayabilirler.

Petek patlaması neden olur?​

Petek patlaması neden olur?
“Hidrokarbon esaslı bir yakıt olan doğalgaz renksiz, kokusuz ve zehirsiz bir yakıttır. Ancak havadan daha hafif bir gaz olduğundan, kapalı alanlarda sızma halinde yukarılarda toplanır. Kapalı hacimde yüzde 5-15 oranında havayla karışımı durumunda ateş veya kıvılcımla temas ettiğinde patlayabilir.

Kalorifer peteği iptal edilirse ne olur?​

Kalorifer peteği iptal edilirse ne olur?
hayır herhangi bir sorun olmaz.Ön cam bugusu içinde zaten klima kullanılıyor.

Kalorifer peteği delinirse ne olur?​

Bu nedenle kalorifer peteği delinenler mutlaka bunun sebebini öğrenmeli ve buna göre önlem almalıdır. Çünkü delinen kalorifer peteği tesisattaki suyun eksilmesine dolayısıyla ısınma sorunu yaşanmasına neden olur.

Radyatör kapağı arızası nasıl anlaşılır?​

Kapak tam olarak oturmuyor ise bu durum bir arızanın göstergesi olmaktadır. Kapak kapanırken oldukça zor dönüyorsa ve kapanırken de son kilit tarafı oturmuyorsa aynı zamanda tık sesi gelmiyor ise radyatör kapağı arızalıdır. Kapaktan bir miktar su sızıyorsa bu arızaya işaret etmektedir.

Kombi patlaması olur mu?​

Kombi patlaması olur mu?
Kombilerde yüksek basınçlı su buharı olmadığından patlama ihtimalleri çok düşüktür. Basınçlı kaplar, içerisindeki buharın yüksek basıncına dayanamadığı için patlar. Yani içinde yüksek sıcaklıkta ve basınçta buhar yani gaz olmayan kaplarda patlama olma ihtimali son derece düşüktür.

Radyatör delinmesi nasıl anlaşılır?​

Radyatör delinmesi nasıl anlaşılır?
Radyatör Arıza Belirtileri
- Motorun Aşırı Isınması Radyatörde bir aksaklık meydana geldiğinde size ilk uyarıyı gösterge panelinizde bulunan hararet göstergesi verir.
- Soğutma Sıvısı Sızıntıları
- Soğutma Sıvısı Renginde Bozukluk.
- Radyatör veya Motor Çevresinden Çıkan Buharlar.

Radyatör delik olursa ne olur?​

Depo veya borular çatlak yaparsa, soğutma sıvısı sızar, araç aşırı ısınır ve ciddi motor hasarına neden olabilir. Radyatörler de zamanla tıkanma eğilimindedir. Bu gerçekleştiğinde, radyatörden yeterli miktarda soğutma sıvısı akmaz ve böylece motorun aşırı ısınmasına neden olur.
 
Kalorifer peteği niye patlar diye merak edenler için şu bilgileri paylaşabilirim:

Kalorifer peteği patlaması genellikle eskimiş contalar veya peteğin kendisinde aşınma veya delik olması durumunda meydana gelir. Suyun uzun yıllar yenilenmemiş olması ve içindeki partiküllerin petek kanallarını aşındırarak deforme etmesi de patlamaya neden olabilir.

Araba radyatörünün patlamasıyla ilgili olarak, radyatör arızası durumunda ilk bakılması gereken yer genellikle sıcak suyun taşındığı hortumlar olmalıdır. Bu hortumlar genellikle ısıya dayanıklı olsalar da zamanla yıpranabilir ve patlayabilirler.

Kalorifer peteği delindiğinde, tesisattaki suyun eksilmesine ve dolayısıyla ısınma sorununa neden olabilir. Bu nedenle delinen peteği tamir ettirmek veya değiştirmek önemli olabilir.

Radyatör delindiğinde ise motorun aşırı ısınması, soğutma sıvısı sızıntıları, sıvının renginde bozukluklar ve radyatör veya motor çevresinden çıkan buharlar gibi belirtiler ortaya çıkabilir. Bu durumda hemen müdahale edilmesi önemlidir, aksi takdirde ciddi motor hasarları oluşabilir.

Kombilerde patlama ihtimali oldukça düşüktür, çünkü yüksek basınçlı su buharı bulunmaz. Ancak basınçlı kaplarda buharın yüksek basıncına dayanamadığı durumlarda patlama riski olabilir.

Son olarak, radyatörün delik olması durumunda depo veya borulardan sızan soğutma sıvısı, aracın aşırı ısınmasına ve ciddi motor hasarına neden olabilir. Bu sebeple radyatördeki tıkanıklıkların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse temizlenmesi önemlidir.
 
Geri
Üst