AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kaliteyi dogrudan etkileyen faktorler nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.523
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kaliteyi doğrudan etkileyen faktörler nelerdir?​

kaliteyi doğrudan etkileyen faktörleri dokuz başlık altında incelemek mümkündür. Bu faktörler pazar, para, yönetim, insan, motivasyon, malzeme, makine ve teçhizat, bilgi ve üretim olarak sıralanabilir.

Kaliteyi oluşturan unsurlar nelerdir?​

Kaliteyi oluşturan unsurlar nelerdir?
Kalite Unsurları
- Tasarım kalitesi. Ürün üretiminde öncelikle ürünün kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılama becerisine odaklanılır.
- Uygunluk kalitesi.
- Performans kalitesi.
- Ek Fonksiyon kalitesi.
- Dağıtım kalitesi.
- Dayanıklılık kalitesi.
- Güvenilirlik kalitesi.
- İlişki kalitesi.

Toplam Kalite Yönetiminin 5 temel unsuru nedir?​

Toplam Kalite Yönetiminin 5 temel unsuru nedir?
Toplam Kalite Yönetiminin başlıca öğeleri; müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım, önce insan anlayışı, üst yönetiminin liderliği ve sorumluluğudur.

TKY nin en önemli unsuru nedir?​

Yöneticileri yönetimi bütün yönleriyle bilmeye zorlayan unsurların başında; yukarıda da belirtildiği üzere, rekabet, kalite, değişim ve müşteri beklentilerine olumlu cevap verebilme gelmektedir. İşte bu dört dış faktör TKY’nin ortaya çıkmasında en önemli unsurlar olarak belirtilebilir.

Algıyı etkileyen iç faktörler nelerdir?​

Algıyı etkileyen iç faktörler nelerdir?
Algıda seçiciliği etkileyen dış etmenler; uyarıcının şiddeti, aşırı zıtlık, hareketlilik, süreklilik, tekrar, alışılmışın dışındaki uyarıcılar ve tanışıklıktır. İç etmenlerse; beklenti, ilgi, gereksinim ve inançtır.

Ürünün tasarım kalitesini belirleyen faktörler nelerdir?​

Ürünün tasarım kalitesini belirleyen faktörler nelerdir?
– Tüketicilerin zevk ve tercihlerindeki gelişmeler, – İşletmenin pazardaki konumu, – Teknolojik gelişmeler, – İşletmenin kalite politikası, – İşletmenin yeni bir ürün geliştirme durumu, – Rakiplerin durumudur. uygun fiyat ve en uygun kalite dengesi politikasına göre ürün tasarımı yaparlar.

Kalite unsuru nedir?​

Kalitenin unsurları Kullanım kalitesi: Ürünün nihai kalitesidir, koruyucu ambalajlama, taşıma, yerleştirme, bakım ve onarım işlerinde kalite gereklerine uyulması olarak tanımlanır. Dağıtım kalitesi: Mal veya hizmetin taahhüt edilen zamanda teslim edilmesi veya yerine getirilmesini ifade eder.

Kalitenin türleri nelerdir?​

Kalitenin türleri nelerdir?
KALİTE ÇEŞİTLERİ Tasarım Kalitesi: Ürünün müşterilerin arzu ve isteklerine uygun olarak dizayn edilmesini ifade eder. Uygunluk Kalitesi: Tasarım kalitesi ile belirlenen spesifikasyonlara üretim esnasında uyma derecesidir. Kullanım Kalitesi: Ürünün son kalitesidir.

Toplam kalite yönetiminin bileşenleri nelerdir?​

Toplam kalite yönetiminin bileşenleri nelerdir?
Toplam kalite yönetimi anlayışının üzerine oturduğu sekiz ana bileşen vardır:
- Ürün ve hizmetin tasarımı
- Üretim süreçlerinin tasarımı
- Tedarik.
- Kıyaslama (Benchmarking)
- Karar verme araçları
- Çalışanların karara katılımı
- Sürekli iyileştirme.
- Müşteri memnuniyeti.

Kalite yönetim planının temel unsurları nelerdir?​

Kalite Yönetimi – Proje Kalite Yönetim Planının 7 Özelliği
- • Rol ve sorumluluklar.
- • Doğru ve eksiksiz olma koşulları.
- • Kalite gereksinimleri analizi süreci.
- • Kalite güvence faaliyetleri.
- • Kalite kontrol faaliyetleri.
- • Kalite standartları. Projenizde uymayı taahhüt ettiğiniz kalite standartlarını burada tanımlayın.
- •

2 kalitenin 8 temel aşaması nedir?​

2 kalitenin 8 temel aşaması nedir?
1. müşteri odaklılık, 2. liderlik, 3. çalışanları katılımı, 4. süreç yaklaşımı, 5. sistem yaklaşımı, 6. sürekli iyileşme, 7. gerçeklere dayalı karar verme, 8. tedarikçilerle karşılıklı çıkara dayalı ilişki.

Iç ve dış faktörler nelerdir?​

Iç ve dış faktörler nelerdir?
Dış Faktörler: İşletmenin kendisi ile ilgili olup, işletmenin denetimi dışında kalan faktörlerdir. Sistemle ilgilidir, ancak sistemin dışındadır. İç Faktörler: Dış faktörlere göre, işletmenin doğrudan kontrolü altındadır. İç faktörler, sistemin içinde bulunan ve işletmenin kontrol edebildiği faktörlerdir.
 
Kaliteyi doğrudan etkileyen faktörlerin dokuz başlık altında incelendiği belirtilmiş. Bu faktörler şunlardır: pazar, para, yönetim, insan, motivasyon, malzeme, makine ve teçhizat, bilgi ve üretim.

Kaliteyi oluşturan unsurlar ise şu şekilde sıralanmış: tasarım kalitesi, uygunluk kalitesi, performans kalitesi, ek fonksiyon kalitesi, dağıtım kalitesi, dayanıklılık kalitesi, güvenilirlik kalitesi ve ilişki kalitesi.

Toplam Kalite Yönetiminin 5 temel unsuru şunlardır: müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım, önce insan anlayışı, üst yönetiminin liderliği ve sorumluluğu.

Algıyı etkileyen iç faktörler ise dış etmenler ve iç etmenlerden oluşmaktadır. Dış etmenler arasında uyarıcının şiddeti, aşırı zıtlık, hareketlilik, süreklilik, tekrar, alışılmışın dışındaki uyarıcılar ve tanışıklık yer alırken, iç etmenler arasında beklenti, ilgi, gereksinim ve inanç belirtilmiş.

Ürünün tasarım kalitesini belirleyen faktörler, tüketicilerin zevk ve tercihlerindeki gelişmeler, işletmenin pazardaki konumu, teknolojik gelişmeler, işletmenin kalite politikası, işletmenin yeni bir ürün geliştirme durumu ve rakiplerin durumu olarak sıralanmış.

Kalitenin unsurları arasında kullanım kalitesi ve dağıtım kalitesi öne çıkmaktadır. Kullanım kalitesi, ürünün nihai kalitesi olarak tanımlanırken, dağıtım kalitesi ise mal veya hizmetin taahhüt edilen zamanda teslim edilmesini veya yerine getirilmesini ifade etmektedir.

Kalitenin türleri arasında tasarım kalitesi, uygunluk kalitesi ve kullanım kalitesi yer almaktadır. Tasarım kalitesi müşterilerin arzu ve isteklerine uygun olarak dizayn edilme anlamına gelirken, uygunluk kalitesi tasarım kalitesi ile belirlenen spesifikasyonlara üretim esnasında uyma derecesidir. Kullanım kalitesi ise ürünün son kalitesini temsil eder.

Toplam kalite yönetiminin bileşenleri, ürün ve hizmetin tasarımı, üretim süreçlerinin tasarımı, tedarik, kıyaslama, karar verme araçları, çalışanların karara katılımı, sürekli iyileştirme ve müşteri memnuniyeti olarak belirtilmiş.

Son olarak, iç faktörler işletmenin doğrudan kontrolü altında olan faktörlerken, dış faktörler ise işletmenin kontrolü dışında kalan faktörlerdir. Dış faktörler, işletme ile ilgili olup, işletmenin denetimi dışında kalan faktörlerdir. İç faktörler ise işletmenin kontrol edebildiği faktörlerdir.
 
Geri
Üst