AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kalitenin temel ilkeleri nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
107.080
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kalitenin temel ilkeleri nelerdir?​

Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri
- Liderlik.
- Müşteri Odaklılık.
- Herkesin Katılımı Ve İletişim.
- Sürekli İyileştirme “Kaızen”
- Hedeflerle Ve Verilerle Yönetim.
- Süreç Yönetimi.
- Önlemeye Dönük Yaklaşım.
- Sürekli Eğitim Ve Öğrenen Organizasyon.

Toplam kalite yönetiminin temel esası nedir?​

Toplam kalite yönetiminin temel esası nedir?
Toplam Kalite Yönetiminin başlıca öğeleri; müşteri odaklılık, sürekli gelişme, tam katılım, önce insan anlayışı, üst yönetiminin liderliği ve sorumluluğudur. olmuştur. TKY’nin temel felsefesi olan geliştirme yaklaşımı bu anlayışın özünü oluşturur.

Kalite araç ve teknikleri nelerdir?​

Yedi kalite aracı aşağıdaki gibidir:
- Balık kılçığı diyagramı
- Kontrol çizelgesi (en:Check sheet)
- Kontrol diyagramı
- Histogram.
- Pareto diyagramı
- Serpilme diyagramı
- Akış diyagramı

Kalite amaçları nelerdir?​

Kalite amaçları nelerdir?
TKY’nin esas amaçlarını ise; savurganlıkları önleme, verimliliği ve kaliteyi arttırma, şikayetleri ortadan kaldırma,maliyetleri azaltarak eldeki kaynakların optimum kullanımını sağlama, işlem zamanını kısaltma ve gelişmelerin sürekli izlenerek örgütsel faaliyetlerle aktarılması gibi sıralamak mümkündür.
Toplam kalite yönetiminin odak noktasında ne vardır?​
Toplam kalite yönetimi (TKY) genel organizasyon yönetimine yapılandırılmış bir yaklaşımdır. Sürecin odağı, iç uygulamaların sürekli iyileştirilmesi yoluyla bir kuruluşun mal ve hizmetler de dahil olmak üzere çıktılarının kalitesini artırmaktır.

Toplam kalite yönetimi anlayışı nedir?​

Toplam kalite yönetimi anlayışı nedir?
Toplam Kalite Yönetimi ya da kısaca TKY olarak bilinen yöntem, müşteri ihtiyaçlarını yerine getirebilmek için kullanılan insan, iş, ürün ve/veya hizmet kalitelerinin sistematik bir yaklaşım ile tüm çalışanların katkıları ile sağlanmasıdır.

Toplam kalitenin amaçları nelerdir?​

 
Toplam kalitenin amaçları şunlar olabilir:

1. Müşteri Memnuniyeti: Kalite yönetimi süreçleri, müşteri ihtiyaçları ve beklentileri doğrultusunda ürün veya hizmetlerin kalitesini arttırarak müşteri memnuniyetini sağlamayı hedefler.

2. Sürekli İyileştirme: Sürekli iyileştirme prensibi, süreçleri ve sonuçları geliştirmeyi amaçlar. Bu sayede sürekli olarak daha iyi sonuçlar elde edilebilir.

3. Toplam Katılım: Toplam kalite anlayışı, tüm çalışanların katılımını ve sorumluluk almasını teşvik eder. Her seviyeden çalışanın fikirlerine ve katkılarına değer verilmesi önemlidir.

4. Süreç Verimliliği: Kalite yönetimi süreçleri, verimliliği arttırmayı ve kaynakların optimum şekilde kullanılmasını hedefler. Bu sayede işlemler daha etkin bir şekilde gerçekleştirilebilir.

5. Maliyet Azaltma: Kaliteyi artırırken maliyetleri azaltmaya yönelik çaba, işletmelerin rekabetçiliğini artırabilir. İsrafın önlenmesi ve kaynakların verimli kullanımı önemlidir.

6. Riskleri Azaltma: Kalite yönetim sistemleri, hata ve riskleri minimize etmeyi amaçlar. Doğru süreçler ve kontroller ile olası sorunların önüne geçilebilir.

Bu amaçlar, bir organizasyonun total kalite yönetimi prensipleriyle daha etkili ve verimli bir şekilde faaliyet göstermesine ve rekabet gücünü artırmasına yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst