AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Kalite iyilestirmede kullanilan temel araclar nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kalite iyileştirmede kullanılan temel araçlar nelerdir?​

Yedi kalite aracı
- Balık kılçığı diyagramı
- Kontrol çizelgesi (en:Check sheet)
- Kontrol diyagramı
- Histogram.
- Pareto diyagramı
- Serpilme diyagramı
- Akış diyagramı

Veri toplamada kullanılan kalite aracı nedir?​

Dr. Ishikawa tarafından tanıtılan bu yedi temel kalite kontrol aracı;1.Akış şeması, 2 Pareto Diagramı, 3 Kontrol Listesi, 4.Kontrol Grafiği , 5.Histogram , 6.Dağılım Grafiği 7. Neden Sonuç Diyagramından oluşur.

Toplam kalite yönetiminde kullanılan araç ve teknikler nelerdir?​

Toplam kalite yönetiminde kullanılan araç ve teknikler nelerdir?
Problemlerin tanımlanmasında kullanılan araçlar, beyin fırtınası, nominal grup tekniği, akış diyagramıdır. Problemlerin analizinde kullanılan teknikler ise histogram ve güç alan analizidir.

Kalite iletişim araçları nelerdir?​

Kalite Kontrol aşamasında kalite problemlerini çözmekte oldukça etkili olan 7 kalite aracı bulunmaktadır. Bunlar; Balık Kılçığı Diyagramı, Kontrol Diyagramı, Pareto Analizi, Akış Diyagramı, Serpilme Diyagramı, Histogram ve Kontrol Çizelgesi’dir.

Kalite çemberlerinin temel ilkeleri nelerdir?​

Kalite çemberini oluşturan çalışanlarda etkin ve etkili bir takım ruhunun yaratılması için takımların aşağıdaki özelliklere sahip olmaları gereklidir:
- Takımdaki amaç ve vizyon birliği.
- Sağlıklı iletişimin sağlanması
- Sağlıklı çalışma alanının ve yaratıcılık.
- Takımsal yetkilendirme.
- Takıma ait olma duygusu.

Kalite araçları nelerdir?​

Kalite araçları nelerdir?
Kalite güvence uygulamasının yapılmasına yönelik araç ve teknikler nelerdir?​
Bu araç ve teknikler; düzey işaretleme, işlem diyagramı, girdi-çıktı analizi, satıcı-müşteri analizinden oluşur. Belirli bir sanayi alanı, fonksiyon sistem ya da süreç dahilindeki en iyilere kıyasla organizasyonun değerlendirilmesi metodudur.
Toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?​
Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Nelerdir?
- Liderlik.
- Müşteri Odaklılık.
- Herkesin Katılımı Ve İletişim.
- Sürekli İyileştirme “Kaızen”
- Hedeflerle Ve Verilerle Yönetim.
- Süreç Yönetimi.
- Önlemeye Dönük Yaklaşım.
- Sürekli Eğitim Ve Öğrenen Organizasyon.

Kalite yöntemleri nelerdir?​

Kalite yöntemleri nelerdir?
Toplam kalite yönetimi anlayışının üzerine oturduğu sekiz ana bileşen vardır:
- Ürün ve hizmetin tasarımı
- Üretim süreçlerinin tasarımı
- Tedarik.
- Kıyaslama (Benchmarking)
- Karar verme araçları
- Çalışanların karara katılımı
- Sürekli iyileştirme.
- Müşteri memnuniyeti.

Iyileştirme yöntemleri nelerdir?​

Mekanik, hidrolik, fıziksel/kimyasal ve Katılma/Dâhil Edilme (inclusion ve confinement) yapılan iyileştirmelerdir.
- 2.1. Mekanik İyileştirme.
- 2.2. Hidrolik İyileştirme.
- 2.3. Fiziksel ve Kimyasal İyileştirme.
- 2.4. Penetrasyon Enjeksiyonları
- 2.5. Deplasman Enjeksiyonu.
- 2.5. Jet Enjeksiyon (Jet Grouting)
- 2.6.
- 2.7.

Kalite grupları nelerdir?​

Kalite çemberleri bir işletmede kalite, verimlilik, etkinlik, etkililik gibi problemleri analiz etmek ve çözümleri yönetime önermek için sayıları 5 ile 10 arasında değişen çalışanların tamamen kendi istek ve katılımlarıyla belirlenmiş zamanlarda düzenli olarak toplanan küçük çalışma gruplarıdır.

Kalite güvence faaliyetleri nelerdir?​

Kalite güvence faaliyetleri nelerdir?
Kalite güvence faaliyetleri, uygunsuzlukların ortaya çıkmaması veya tekrar etmemesi için yürütülen bir dizi eylemden ibarettir ki bunlar, belirlenmiş planlar çerçevesinde birbirleriyle ilişkili olarak yürütülen faaliyetlerdir.

Toplam Kalite Yönetiminin temel elemanları nelerdir?​

TKY’nin kuruluşunu oluşturan dört ana eleman vardır: İnsan, Sürekli Gelişim, Süreç ve Müşteri.
 
Kalite iyileştirmede kullanılan temel araçlar genellikle belirli sorunları analiz etmek, süreçleri optimize etmek ve iyileştirmeler yapmak için kullanılan araçlar ve tekniklerdir. Bu araçlar ve teknikler genellikle veri analizi, süreç analizi, problemlerin tanımlanması ve çözüm önerileri geliştirme gibi konularda işe yaramaktadır. İşte kalite iyileştirmede sıkça kullanılan bazı temel araçlar:

1. **Yedi Kalite Aracı:** Balık kılçığı diyagramı, kontrol çizelgesi, kontrol diyagramı, histogram, Pareto diyagramı, serpilme diyagramı, akış diyagramı gibi araçlar.
2. **Veri Toplama:** Dr. Ishikawa tarafından tanıtılan araçlar arasında akış şeması, Pareto diagramı, kontrol listesi, kontrol grafiği, histogram, dağılım grafiği ve neden-sonuç diyagramı yer almaktadır.
3. **Toplam Kalite Yönetimi:** Problemlerin tanımlanması ve analizi için beyin fırtınası, nominal grup tekniği, akış diyagramı gibi araçlar ve teknikler kullanılmaktadır.
4. **Kalite İletişim Araçları:** Kalite kontrol aşamasında kullanılan etkili araçlar arasında balık kılçığı diyagramı, kontrol diyagramı, Pareto analizi, akış diyagramı, serpilme diyagramı, histogram ve kontrol çizelgesi bulunmaktadır.

Kalite iyileştirmede kullanılan bu araçlar ve teknikler sayesinde sorunlar belirlenir, analiz edilir ve çözüm önerileri geliştirilerek süreçlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesi sağlanır. Bu araçları doğru bir şekilde kullanmak, kalite iyileştirme süreçlerini yönlendirmede oldukça etkili olabilir.
 
Geri
Üst