AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kalite El Kitabi nedir ve neleri icerir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.707
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kalite El Kitabı nedir ve neleri içerir?​

Kalite El Kitabının amacı ISO 9001 Kalite Yönetim sisteminin uygulanması ve bunun sürekliliğinde kalıcı referans doküman olmasıdır. Kalite El Kitabı içerisinde ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin maddelerinin kuruluşta nasıl karşılandığının Prosedür, Talimat, Proses vb Dökümanlara atıfta bulunarak anlatılmasıdır.

ISO 9001 nasıl hazırlanır?​

ISO 9001 alt yapısında standartın temel işlevlerini yürütebilmek için hazırlanması gereken 6 zorunlu prosedür bulunmaktadır.
- Dokümanların Kontrolü Prosedürü
- Kayıtların Kontrolü Prosedürü
- İç Tetkik Prosedürü
- Uygun Olmayan Hizmetin Kontrolü Prosedürü
- Düzeltici Faaliyet Prosedürü
- Önleyici Faaliyet Prosedürü

Kalite Kontrol El Kitabı yazarı kimdir?​

Kalite Kontrol El Kitabı yazarı kimdir?
Juran’ın Kalite Kontrol El Kitabı (Juran’s Quality Control Handbook) adlı çalışması toplam kalite yönetimi alanında klasik ve en önemli eserlerden birisi olarak kabul edilmektedir.

ISO 90001 nedir?​

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri – Şartlar: ISO 9001 Standardı, bir kuruluşun müşteri şartlarını ve uygulanabilir mevzuat şartlarını karşılayan ürünleri sağlama yeteneği olduğunu kanıtlaması gerektiğinde ve müşteri memnuniyetini artırmayı amaçladığında uyacağı kalite yönetim sisteminin şartlarını belirtir.

Kalite El Kitabı işletmenin neyi olarak tanımlanmaktadır?​

Bu Kalite El Kitabı, T.T.K. Maden Makinaları Fabrika İşletme Müdürlüğünün TS EN ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardına göre yapılandırmış olduğu Kalite Yönetim Sistemini tanımlamaktadır.

ISO belgesi nasıl hazırlanır?​

ISO belgesi nasıl hazırlanır?
Iso belgesi alma aşamaları:
- Kuruluşun ihtiyacının belirlenmesi.
- ISO standart sistem kurulumu.
- ISO standart sistem uygulamaları
- ISO standart belgelendirme kuruluşuna başvuru.
- ISO standart belgesi belgelendirme denetimi.
Kalite yönetim sisteminin temel aşamaları nelerdir?​
3 aşama şu şekildedir: kalite planlama, kalite kontrol ve kalite geliştirme. Bu 3 temel aşama ve unsur kalite yönetim sistemi kurmak için gerekli olan temel yapılardır.
Juran üçlüsü nedir?​
Juran, kalite yönetimi için “kalite üçlemesi” olarak adlandırılan üç yönetim süreci tanımlamıştır. Bu üç süreç; “kalite planlama”, “kalite kontrol” ve “kalite geliştirme”dir.

İso 19001 nedir?​

İso 19001 nedir?
Standart 2018 yılında revize olarak yüksek seviye yapıya geçen tüm kalite ve çevre yönetim sistemleri için geçerli iç tetkik metodunu içerir. Aynı anda birden fazla yönetim sistemini risk bazlı bakış açısıyla denetlemeyi sağlar.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kim verir?​

ISO 9001, Uluslararası Standardizasyon Kuruluşu ISO tarafından belirlenmiş, Dünya genelinde oldukça yaygın olarak tercih edilen iş geliştirici bir Kalite Yönetim Sistemi standardıdır.

Bireysel ISO belgesi nasıl alınır?​

ISO Belgesi Nasıl Alınır? ISO belgesi almak için yetkili bir belgelendirme firmasına başvurmak gerekir. Yetkili belgelendirme firmalarından kasıt, belgeyi veren firmanın akredite olmasıdır. Örneğin belgelendirme firmasının ISO kuruluşu ve/veya söz konusu ülkenin genel akredite kuruluşundan onaylı olması gerekir.
 
Kalite El Kitabı, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi'nin uygulanması ve sürekliliğinde referans olacak şekilde hazırlanan dokümandır. Bu el kitabı; prosedürler, talimatlar, prosesler gibi belgelere atıfta bulunarak ISO 9001 standartlarının kuruluşta nasıl karşılandığını açıklar. Böylece, çalışanlar ve ilgili taraflar için bir rehber niteliği taşır.

ISO 9001 standardına uygun bir yönetim sistemi oluşturmak için 6 zorunlu prosedür hazırlanmalıdır. Bunlar; Dokümanların Kontrolü Prosedürü, Kayıtların Kontrolü Prosedürü, İç Tetkik Prosedürü, Uygun Olmayan Hizmetin Kontrolü Prosedürü, Düzeltici Faaliyet Prosedürü ve Önleyici Faaliyet Prosedürüdür.

Kalite Kontrol El Kitabı'nın önemli bir yazarı, Juran'ın "Kalite Kontrol El Kitabı" adlı eseri ile tanınmaktadır. Bu kitap, toplam kalite yönetimi alanında klasik ve önemli bir kaynak olarak kabul edilmektedir.

ISO 9001, bir kuruluşun müşteri şartlarını ve uygulanabilir mevzuat şartlarını karşılamak için uygun kalite yönetim sistemini oluşturmasını gerektiren bir standarttır. ISO 9001 belgesi, Uluslararası Standardizasyon Kuruluşu tarafından belirlenmiş ve dünya genelinde yaygın olarak tercih edilen bir Kalite Yönetim Sistemi standardıdır.

ISO belgesi almak isteyen bir kuruluş, öncelikle ihtiyaçlarını belirlemeli, ISO standart sistemini kurmalı, uygulamalara başlamalı, belgelendirme kuruluşuna başvurmalı ve belgelendirme denetiminden geçmelidir. Akredite bir belgelendirme firması ile çalışılmalı ve standartlara uygunluk süreci titizlikle yürütülmelidir.

Kalite yönetim sisteminin temel aşamaları; kalite planlama, kalite kontrol ve kalite geliştirme olarak belirlenmiştir. Bu aşamalar, bir organizasyonun kalite yönetimi için temel yapı taşlarını oluşturur.

Juran'ın "kalite üçlemesi" olarak adlandırdığı kalite yönetimi süreçleri; "kalite planlama", "kalite kontrol" ve "kalite geliştirme"dir. Bu süreçler, kalitenin sürdürülebilirliği ve sürekli iyileştirme için önemli adımları içerir.
 
Geri
Üst