AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kalem bobin arizasi nasil anlasilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.253
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Kalem bobin arızası nasıl anlaşılır?​

Eğer ki bobin bozulursa aracın motoru titreşimli bir şekilde çalışır, rölantide kendiliğinden stop eder, marşa basıldığı anda motor geç ve zor çalışır, aracın kesinlikle çekişi düşer ve dolayısıyla da çok fazla yakıt tüketmeye başlar.

Bobin nasıl test edilir?​

Ateşleme Bobini Kıvılcım Testi
- Aracı kapatın ve kaputu açın.
- Buji kablosunu yerinden çıkarın.
- Bir buji soketi kullanarak bujiyi sökün.
- Tekrar buji kablosunu bujiye takın.
- Buji dişli bölümüne dokunun.
- Aracın kontak anahtarını açmak için bir yanınızı bir yardımcı alın.
- Mavi Kıvılcım arayın.

Ateşleme bobini arızası kaç km de değişir?​

Ateşleme bobini arızası kaç km de değişir?
Ateşleme noktaları arızalanır ve kıvılcım zamanlamasını değiştirir, motor verimliliğini azaltırdı ve her 20.000 km’de bir sık sık değiştirilmesini gerekirdi.

Bobin değişimi ne kadar?​

Bobin değişimi ne kadar?
Ateşleme bobin ücreti marka modele göre farklılık gösterir eski tip araçlarda tanesi 40-50 TL iken yeni modellerde 100 TL’den başlamaktadır. Aracınızda bobine gelene kadar genelde buji ve buji kablolarını değiştirme de hesaba katılmalıdır.

Ateşleme bobini kaç Ohm olmalı?​

Yine bir multimetre kullanarak bobinin birincil ve ikincil devrelerini kontrol edin. Birçok bobin, 0,4 ila 2 ohm arasında değişen bir birincil dirence ve 5.000 ila 20.000 arasında bir ikincil dirence sahip olmalıdır ancak araç üreticisinin teknik özelliklerine bakın.

Ateşleme bobini tamir edilir mi?​

Ateşleme bobini tamir edilir mi? Ateşleme bobinleri tek kullanımlık tamiratları mümkün olmayan yedek parça kategorisindedir. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa yenisi ile değiştirmeniz gerekecek.

Toyota bobin arızası nasıl anlaşılır?​

Toyota bobin arızası nasıl anlaşılır?
Motorun rölantideyken sarsıntılı bir şekilde çalışması bobin arızasının belirtileri arasında yer alıyor. Bobinlerde meydana gelen bir problem bujilerin ihtiyaç duyulan akım miktarına ulaşamamasına neden oluyor. Özellikle kış aylarında arabayı çalıştırmakta güçlük yaşıyorsanız arıza meydana gelmiş olabilir.

Araba yolda giderken neden tekleme yapar?​

Araba yolda giderken neden tekleme yapar?
Otomobiller, ateşleme sistemindeki düzensizlik sebebiyle tekleme yapabilir. Teklemenin bir başka sebebi de devirsiz vites değiştirmektir. Ancak devirsiz vites değiştirmek otomobil motoruna fazla yük binmesine sebep olur. Fazla yakıt tüketiminin yanı sıra ileriye dönük sorunlar da oluşabilir.
 
Merhaba,

Kalem bobin arızası genellikle aracın motorunun titreşimli bir şekilde çalışması, rölantide kendiliğinden stop etmesi, marşa basıldığında motorun geç ve zor çalışması, aracın çekişinin düşmesi ve dolayısıyla fazla yakıt tüketmeye başlaması gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Bu belirtilerle karşılaştığınızda bobin arızasından şüphelenilebilir ve gerekli testleri yapabilirsiniz.

Bobin arızasını anlamak için ateşleme bobinini test etmek önemlidir. Ateşleme bobini kıvılcım testi için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz:

1. Aracı kapatın ve kaputu açın.
2. Buji kablosunu yerinden çıkarın.
3. Bir buji soketi kullanarak bujiyi sökün.
4. Tekrar buji kablosunu bujiye takın.
5. Buji dişli bölümüne dokunun.
6. Aracın kontak anahtarını açmak için bir yardımcıya ihtiyaç duyabilirsiniz. Mavi kıvılcımı arayın.

Ayrıca, ateşleme bobininin birincil ve ikincil devrelerini kontrol etmek için bir multimetre kullanarak bobinin ohm değerlerini ölçebilirsiniz. Genellikle bir ateşleme bobini, 0,4 ila 2 ohm arasında bir birincil dirence ve 5.000 ila 20.000 arasında bir ikincil dirence sahip olmalıdır, ancak aracın üreticisinin teknik özelliklerine de bakmak önemlidir.

Eğer ateşleme bobininde bir arıza olduğunu düşünüyorsanız, tamir edilebilir mi sorusuna ise ateşleme bobinlerinin genellikle tek kullanımlık ve tamir edilemeyen yedek parçalar olduğunu belirtmek isterim. Aracınızın ateşleme bobini bozulduysa genellikle yeni bir bobinle değiştirmeniz gerekecektir.

Son olarak, Toyota'nın ateşleme bobini arızası genellikle motorun rölantide titreme yapmasıyla kendini gösterebilir. Bu arızaya sahip bir Toyota aracınız varsa genellikle bobinlerdeki bir problem nedeniyle bujiler ihtiyaç duyulan akım miktarına ulaşamayabilir. Kış aylarında aracınızı çalıştırmakta güçlük çekiyorsanız, bobin arızası olması olasılığını göz önünde bulundurabilirsiniz.

Araç yoldayken tekleme yapmasının nedenlerinden biri ateşleme sistemindeki düzensizlik olabilir. Ayrıca, devirsiz vites değiştirme de aracın tekleme yapmasına sebep olabilir. Devirsiz vites değiştirmenin araca fazla yük bindirebileceğini ve ileriye dönük sorunlara neden olabileceğini unutmamak önemlidir.

Umarım bu bilgiler işinize yarar. Başka sorularınız varsa çekinmeden sorabilirsiniz.
 
Geri
Üst