AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Kademeli disiplin yaklasimi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Kademeli disiplin yaklaşımı nedir?​

Düzeltici disiplini uygulama biçimlerinden bir kademeli disiplin yaklaşımıdır. Personelin ilk hatasında daha hafif bir ceza uygun görülürken, bu hata tekrarlandıça ceza şiddeti artar. Bu disiplin türünde kurallarda ihlallerin ortaya çıkması durumunda, suça karşılık gelen ceza bir defada değil aşamalı olarak uygulanır.

Düzenleyici disiplin Nedir?​

2 )Düzenleyici disiplin: Personelin zaman zaman kuralları ihlal eden davranışlarda bulunduğunda uygulanan disiplindir. Bu disiplinin uygulama biçimlerinden biri kademeli disiplindir. Personelin ilk hatasında hafif bir ceza uygun görülürken, bu hata tekrarlandıkça verilen cezanın şiddeti artar.
Yönetim disiplini nedir?
Disiplin Yönetimi; “Kuruluş yönetimince belirlenmiş örgüt kurallarına uymayan ve kurulu düzene aykırı davranışlarda bulunan ya da kendisinden istenen davranışı gösteremeyen personelin tutum ve davranışlarını düzeltmek için başvurulan uygulamalardır” (Bilgin, 2004: 100).

Kademeli cezalandırma nedir?​

Kademeli disiplin tekrarlanan suçlar için daha şiddetli cezalar verilmesini öngörür. Amaç olarak, ilk kez kuralların dışına çıkan işgörene bir şans vermek, hafif bir ceza ile uyarıda bulunmak ve kendisine davranışını düzeltmesi için bir firsat daha tanımaktır.

Olumlu Disiplin Nedir?​

Pozitif disiplin,Nelson, Lott ve Glenn’in verdiği tanıma göre, çocukların kendi hareketlerini kontrol edebilmelerine ve problemlerini çözmelerine yardımcı olan bir yönetim tekniğidir(1).
Disiplinin asıl amacı nedir?
Disiplin; çocuğa istenen davranış alışkanlıklarını öğretmek, kendi kendini yani iç denetimini sağlamaktır. Bu ise dıştan zorlamayla olmaz. Önemli olan içselleşmiş bir sorumluluk duygusunun çocukta oluşturulmasıdır. Gelişim süreci içinde çocuk, zihinsel gelişimi için ilgileneceği bir faaliyet arar.
Uygulama tarzına göre disiplini 2 boyutta değerlendirmek mümkündür. Bunlar dış kontrollü disiplin ve iç kontrollü disiplin (özdenetim).
Jones (1979), tipik bir sınıfta öğretmenlerin, öğretim zamanının yaklaşık P’sini, görevi yapmayan veya diğer öğrencileri rahatsız eden öğrencilerle uğraşarak geçirdiklerini ileri sürmektedir. Başılca istenmeyen davranışlar ise, izinalmadan konuşma, gürültü yapma, başkasının yerine oturma gibi genel davranışlardır.
 
Geri
Üst