AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

JJ Rousseau egitim anlayisi nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

JJ Rousseau eğitim anlayışı nedir?​

Rousseau genel olarak özgürlüğe çok önem verir ve özgürlüğün de doğada mevcut olduğunu düşündüğünden dolayı eğitimin de doğal, özgür olmasını ve bu karakterde yurttaşlar yetiştirmesi gerektiğini savunur.

Negatif eğitim nedir?​

Negatif eğitim: Çocuk 12 yaşına gelene kadar ahlâk anlayışının çocuk eğitiminin içinde yer almaması gerekmektedir. Çünkü çocuğa aşılanan ahlâk anlayışı daha çok onu yetiştiren öğretmen veya eğitmenlerin bireysel anlayışı olacaktır.
JJ Rousseau Emile ne anlatıyor?​
Roman, yazarın düşsel olarak yarattığı Emile isimli erkek çocuğun bebeklik yıllarından yetişkinliğine dek nasıl bir eğitim anlayışıyla yetiştirilmesi, terbiye edilmesi gerektiği temel izleği üzerine kuruludur.

John Dewey eğitim felsefesi nedir?​

John Dewey eğitim felsefesi nedir?
Dewey pragmatist felsefeyi eğitime uygulamıştır. Ona göre; eğitim, yaşam boyu süren bir eylemdir. Bu yüzden en etkili öğrenme, yaparak ve yaşarak edinilir. Çocuğun doğal yapısı, bireysel farklılıkları dikkate alınmalı ve eğitimin merkezi çocuk olmalı, dersler de onun ilgi ve yeteneklerine göre düzenlenmelidir.

Naturalist Eğitim Felsefesi Nedir?​

Naturalist Eğitim Felsefesi Nedir?
NATURALİZM VE EGİTİM. Doğanın tüm gerçeklik olduğu düşüncesinden hareket eder. Doğanın kendisi insanları, insan doğasını ve tüm varlıkları içeren, bunları açıklayan bütünsel bir sistemdir. Materyalist olan pek çok naturalist gerçekliğin doğaüstü düzeni olduğu anlayışını reddetmiştir.

Platonun eğitim anlayışı nedir?​

Platon egitimle insanı bilgilendirmekten daha çok ruhu yüceltmeyi hedefler. Egitim ruhu iyiye dogru yönlendirmedir.Yani ahlaksal bir etkinliktir, bu yüzden egitimli insan aynı zamanda erdemli insandır. Egitimle insan iyi olana yani Tanrı’ya benzemeye çalısmalıdır.

Rousseau nun Emile inde nasıl bir pedagojik yaklaşım söz konusudur?​

Rousseau, Émile ou De l’edication çalışmasının pedagojik değil felsefi bir çalışma olduğunu vurguladı çünkü insanın doğasındaki iyilikti asıl meselesi. O, doğal yaşama bağlı kalarak, toplum içinde nasıl sosyalleşilebileceğini temel aldı.
Rousseau Emile kimdir?​
Jean Jacques Rousseau (1712 – 1778), 18. yüzyıla damgasını vuran, eserleri ve düşünceleri ile topluma yön veren en önemli filozoflardan birisidir.
 
Jean-Jacques Rousseau'nun eğitim anlayışı üzerine konuşmak gerekirse, Rousseau genel olarak insan doğasına ve özgürlüğe verdiği değerle bilinir. Ona göre, insanlar doğuştan iyi ve özgür doğarlar fakat toplumun etkisiyle kötüleşirler ve özgürlükleri ellerinden alınır. Bu yüzden eğitim, insanın doğal özgürlüğüne saygı duymalı ve doğal olarak gelişmesine olanak tanımalıdır.

Rousseau'un "Emile" adlı eseri, eğitim ve pedagoji alanında önemli bir yapıttır. Bu eserde baş karakter olan Emile'in doğal ve özgür bir ortamda nasıl yetiştirilmesi gerektiği anlatılır. Rousseau, çocuğun kendi keşfetmesini, deneyimlemesini teşvik eder ve doğadan öğrenmeyi destekler. Ona göre negatif eğitim ise çocuğun belirli bir yaşa kadar ahlaki değerlerle doldurulmaması gerektiğini savunur, böylece çocuğun kendi doğası ve özgürlüğüyle uyum içinde büyümesine olanak tanınır.

Rousseau'nun eğitim felsefesi, çocuğun doğal yapısını ve özgürlüğünü ön plana çıkarırken aynı zamanda onun doğal gelişim sürecine müdahale edilmesine karşı çıkar. Eğitimde özgürlüğe, deneyime ve çocuğun doğal merakına önem verilmesi gerektiğini vurgular.

John Dewey ise eğitim felsefesinde pragmatist bir yaklaşımla hareket eder. Ona göre eğitim, yaşamın bir parçasıdır ve en etkili öğrenme deneyimleyerek elde edilir. Dewey'e göre eğitim, sadece bilgi aktarımı değil, çocuğun aktif katılımını, deneyimlerini ve ilgi alanlarını ön plana çıkarmalıdır. Eğitim sürecinde çocuğun bireysel farklılıkları dikkate alınmalı ve eğitim programları onların ilgi ve yeteneklerine göre düzenlenmelidir.

Platon'un eğitim anlayışı ise insanı bilgilendirmekten ziyade ruhu yüceltmeyi hedefler. Ona göre eğitim, insanı erdemli ve iyi biri yapma sürecidir. Platon'un ideallerine göre eğitim, insanın doğasını iyileştirme ve onu Tanrı'ya benzeme yolunda yükseltme üzerine odaklanmalıdır.

Sonuç olarak, farklı filozofların eğitim anlayışları insanın doğasına, özgürlüğüne, deneyime ve ruhsal gelişimine göre farklılık göstermektedir. Rousseau, özgürlük ve doğallıkla; Dewey, deneyim ve bireysellikle; Platon ise erdem ve ruhsal gelişimle eğitim alanına katkı sağlamış önemli düşünürlerdir.
 
Geri
Üst