AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Jikle kelebegi ne ise yarar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Jikle kelebeği ne işe yarar?​

Prensipte jikle, karbüratörün hava kelebeğini kapatmak veya iyice kısmak suretiyle karışıma giren hava miktarını azaltırken, yakıtın akışını hızlandırıp zengin karışım elde edilmesini sağlar. Özellikle soğuk havalarda motorun daha kolay çalıştırılmasını sağlar.
Karbüratör hava ayarı ne işe yarar?
Emilen hava ve havayla karışacak benzinin oranı karbüratörün bağlı olduğu otomatik sistemler sayesinde ayarlanır. Bu motorlarda karbüratörün arızalanması durumunda, motora benzin gitmez ve araç çalışmaz.

Karbüratör ayarı neden bozulur?​

Arızanın Nedeni Nedir? Karbüratör arızalarının oluşmasında etkili olan en temel neden uzun yıllar LPG kullanmaktır. Sıralı sistem kullanılan ve sürekli şekilde LPG olarak tercih edilen yakıt size bu sorunların oluşmasında neden olarak sunulabilir. Çünkü düzenli olarak aracın aynı zamanda benzinde çalışması da gerekir.
Jikle çekili unutulursa ne olur?
jiklenin görevi karbratörden emme manifolduna doğru olan hava akışını kısarak motorda oluşacak vakum ile daha çok yakıt çekilmesini ve dolayısıyla daha çok ısı yayan patlamalar oluşmasını sağlar. motor ısındıktan sonra jikle çekilirse veya çekili unutulursa motor yeterli hava alamayacağı için stop edecektir.
jikle soğuk havalarda açılır 1-2 dk motor ısındıktan sonra kapatılır(kapatılmazsa zengin karışım olur yani motor fazla yakıt yakar).
Araba karbüratör hava ayarı nasıl yapılır?
Karbüratör ayarı için 2. yöntem Rölanti ayarını öncelik ile 2 bin ve 3 bin devir arasına rölanti vidası ile ayarlamalısınız. Hava ayar vidasını, sonuna kadar sıkmanız gerekmekte. Tam stop edeceği yer 1. noktanızdır. Sonra gevşetilmeye başlanır sayarak tam stop edeceği nokta ise 2.noktanızdır.

Karbüratör az hava alırsa ne olur?​

Eğer aracınızın motorunda hava kaçakları varsa rölanti ve sürüş esnasında bir takım problemlerle karşı karşıya kalırsınız. Bazı hava kaçakları ıslık benzeri bir tıslama sesi ile kendilerini belli eder. Fakat çoğu zaman ateşleme ve yakıt sorunlarına yol açarak kendisini gizler ve arızanın bulunmasını zorlaştırır.
Araç fazla hava alırsa ne olur?
o zaman fazla yakmasının sebebi olarak alınması gerekenden fazla hava alınıp, bu havanında sensörün üzerinden geçmediğinden ECU nun yakıt hava karışımını hesaplayamadığı ve dolayısı ile her koşulda fakir karışım yanması olabilir.
 
Geri
Üst