AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Jikle hangi konumda olmali?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
132.554
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Jikle hangi konumda olmalı?​

jikle soğuk havalarda açılır 1-2 dk motor ısındıktan sonra kapatılır(kapatılmazsa zengin karışım olur yani motor fazla yakıt yakar). soguk olmadığı halde tekleme varsa bujilerde sorun olabilir. Asıl sorum jikle hangi konumda olmalı aşağıdamı yukarıdamı? Açmak istiyorsan aşağı konumda olmalı.

Otomatik jikle arızası nasıl anlaşılır?​

OTOMATİK JİKLE, SOĞUK MOTORUN YÜKSEK RÖLANTİDE ÇALIŞMASINI DÜZENLEYEN BİR SİSTEMDİR… SABAHLARI MOTOR SOĞUKKEN ÇALIŞTIRDIĞINDA DEVRİN 1200 LERDE ÇALIŞMAYA BAŞLAMASI LAZIM. BİRKAÇ DAKİKA İÇİNDE, MOTOR ISINDIKÇA 800-900 LÜ DEVİRLERE DÜŞÜYORSA, OTOMATİK JİKLE DEVRESİNDE PROBLEM YOK DENİLEBİLİR…

Jikle ne zaman çekilir?​

Jikle ne zaman çekilir?
Jikle, benzinli motorlarda, motorun soğukken ilk çalıştırılması sırasında kullanılır. Karbüratörlü eski tip motorlarda rastlanan bu sistem, mekanik yani elle kumanda edilen ya da elektronik yani kendiliğinden devreye giren şekillerde bulunabilir.

Jikle ışığı neden yanar?​

Jikle ışığı neden yanar?
Jikle çekildiğinde hava-yakıt karışımını “zenginleştirir”. Jikle karbüratörün ağzında gerektiğinde içeri giren havayı bloke eden özel bir parçadır. Jikle plakası kapanınca altındaki vakum artar, daha fazla yakıt çekmeye başlar. Zengin yakıt karışımı düşük ısılarda da yanarak motorun ısınmasını sağlar.

Jikle nasıl kullanılır?​

Elle kumanda edilen jikle genelde torpidonun üzerinde bir yerdedir. Karbüratörün üzerindeki jikleye tel ile bağlı olup çekip-iterek kumanda edilir. Sürücü motoru çalıştırırken jikleyi kapar. Unutmamanız gereken şey; motor ısındığında jikleyi tekrar itmek!..

Motor jikle nasıl kullanılır?​

Zengin yakıt karışımı düşük ısılarda da yanarak motorun ısınmasını sağlar. Elle kumanda edilen jikle genelde torpidonun üzerindedir. Karbüratörün üzerindeki jikleye tel ile bağlı olup çekip-iterek kumanda edilir. Sürücü motoru çalıştırırken jikleyi kapar.

Motosiklet Otomatik jikle nasıl çalışır?​

Motosiklet Otomatik jikle nasıl çalışır?
Isı duyarlı bir selenoid var.. motor suğuk iken emiş klapesi kapalı olur ve zengin karışımı sağlar.Rölanti devri yaklaşık 2000 d/d olur. Motor ısındıkça da devir düşer. Bu işleyiş kulakla da rahatça duyulur.

Şahinde jikle ne işe yarar?​

Şahinde jikle ne işe yarar?
Jikle soğuk motoru çalıştırmak için gereken yakıt karışım ayarlarını yapar. Hava-yakıt karışımı çok soğuk olunca motor düzgün çalışmaz veya zaman zaman durur. Jikle çekildiğinde hava-yakıt karışımını “zenginleştirir”. Jikle karbüratörün ağzında gerektiğinde içeri giren havayı bloke eden özel bir parçadır.

Motorda jikle nasıl kullanılır?​

Karbüratör nedir ne işe yarar?​

Karbüratör, içten yanmalı motorlarda, motorun silindirlerinde yanacak benzin-hava karışımını sağlayan aygıt.

Motosiklette jikle açık kalırsa ne olur?​

Motosiklette jikle açık kalırsa ne olur?
Kısa vadede zararı olmaz, motor boğulur ve istop eder. Motor tam gazda Tekler, son sürat gidemezsin. Aşırı ısınır çünkü hava çok az gelir ve benzin patlar. Karışım azalır.

Motosiklet jikle nasıl kullanılır?​

Motosiklet jikle nasıl kullanılır?

Motosiklet jikle nerede?​

Elle kumanda edilen jikle genelde torpidonun üzerindedir. Karbüratörün üzerindeki jikleye tel ile bağlı olup çekip-iterek kumanda edilir. Sürücü motoru çalıştırırken jikleyi kapar.
 
Jikle konumunu belirlerken hayati önem taşıyan bir konudur çünkü motorunuzun yanması ve yakıt tüketimi üzerinde doğrudan etkisi vardır. Genel olarak jikle aşağıda olmalıdır çünkü soğuk havalarda açılarak motorun ısınmasına yardımcı olur ve daha zengin bir karışım sağlar. Eğer jikle aşağı konumda açılırsa ve motor ısındıktan sonra kapatılırsa, motor fazla yakıt tüketmez ve daha verimli çalışır.

Otomatik jikle arızası genellikle motorun rölantide çalışması sırasında anlaşılabilir. Motorun soğukken yüksek devirlerde çalışması ve ısındıkça devirin düşmesi durumunda otomatik jikle devresinde bir problem olabileceğini gösterebilir.

Motosiklet otomatik jikle ise ısı duyarlı bir selenoid aracılığıyla çalışır. Soğuk motor durumunda emiş klapeleri kapalı kalır ve zengin karışım sağlayarak yüksek devirlerde çalışır. Motor ısındıkça devir düşer ve bu durum kulakla da kolayca duyulabilir.

Jikle genellikle soğuk havalarda motoru başlatırken kullanılır ve hava-yakıt karışımını zenginleştirir. Bu da motorda düzgün çalışmayı sağlar. Ancak jikle uzun süre açık kalırsa, motorun boğulmasına ve istop etmesine sebep olabilir. Ayrıca motorun aşırı ısınmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir.

Son olarak, karbüratör nedir ve ne işe yarar sorusuna da kısaca cevap vermek gerekirse, karbüratör içten yanmalı motorlarda silindirlere benzin-hava karışımını sağlayan aygıttır. Bu karışımın doğru miktarda olması ve jikle gibi sistemlerin düzgün çalışması, motorun performansı ve verimliliği için önemlidir.
 
Geri
Üst