AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Java Proxy Pattern nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
53.477
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Java Proxy Pattern nedir?​

Vekil kalıp (Proxy Pattern), nesne temelli yazılım mimarilerinde belirlenmiş temel tasarım kalıplarından biridir. Var olan bir nesneye ulaşılmak istendiğinde vekil kalıp oluşturulur. Nesneyle istemci arasına yeni bir katman koyarak nesnenin kontrollü bir şekilde paylaşılması sağlanır.

Proxy nedir C#?​

Proxy nedir C#?
Proxy D.P. Client tarafından erişilecek nesneye vekalet eden bir tasarım desenidir. Burada vekaletten kasıt ilgili nesneyi kontrol edecek bir Proxy nesnesinin kullanılmasıdır. Üç farklı durumda Proxy D.P. kullanılır.

Proxy model nedir?​

Proxy model nedir?
Proxy tasarım deseni çalışma maliyeti yüksek işlemlerin olduğu yapılarda, web servisi kullanılan yapılarda, remoting uygulamalarında, operasyonun gerçekleştirilmesinden önce hazırlık yapılması veya ön işlem yapılması durumlarında kullanılır. Uygulanışı basit bir tasarım desenidir.

Proxy nesne nedir?​

Oluşturulmaları zaman alıcı ve sistem kaynaklarını zorlayan nesnelere vekalet eden nesnelere proxy nesneleri adı verilir. Bu nesneler vekil oldukları nesnelerin tüm metodlarına sahiptirler ve kullanıcı sınıf ile vekil olunan nesne arasında aracılık yaparlar.

Proxy nesnesi nedir?​

Proxy nesnesi nedir?

Facade Design Pattern nerede kullanılır?​

Facade Design Pattern nerede kullanılır?
Bu tasarım kalıbı bir veya birden fazla sınıftaki karmaşayı bir cephenin ardına gizler. Karmaşık alt sistemleri olan bir yapıyı ; tek , makul bir arayüz sağlayan Facade sınıfı oluşturarak basitleştirebiliriz. Facade basit bir arayüz sağlar ve alt sistemleri bu arayüze dahil eder.
Facade Design Pattern Java nedir?​
Bir alt sistemin parçalarını oluşturan classları istemciden soyutlayarak kullanımı daha da kolaylaştırmak için tasarlanmış tasarım kalıbıdır. Mimarisel açıdan ise, karmaşık ve detaylı bir sistemi organize eden ve bir bütün olarak clientlara(istemcilere) sunan yapıdır.

Bridge pattern C# nedir?​

Bridge pattern C# nedir?
Bridge tasarım deseni implementasyonları abstractlardan ayırabilmek için kullanılır. Uml diagramında da görüldüğü gibi , iki adet implementasyon sınıfı , bu sınıfların türetildiği interface ve bu interfacesin bağlı olduğu abstraction classı mevcut.

Observable Pattern nedir?​

Observable Pattern nedir?
Observer deseni, yayıncının sınıfı içerisine bir abonelik mekanizması eklenmesini tavsiye eder, böylece diğer nesneler bu nesnede gerçekleşen olaylara abone olabilir ya da abonelikten çıkabilir.

Java facade Design Pattern nedir?​

Chain Design Pattern nedir?​

Chain Design Pattern nedir?
Chain of Responsibility pattern behavioral patterns gurubuna ait olan ve özünde birbirini takip eden iş dizisine ait process’leri redirect ve handle etmek yada istekte bulunan-confirm eden süreçleri için çözüm olarak ortaya çıkmış bir tasarım desendir.
 
Java Proxy Pattern, nesne temelli yazılım mimarilerinde kullanılan bir tasarım desenidir. Var olan bir nesneye dolaylı erişim sağlamak için kullanılır ve bu sayede nesne üzerinde kontrol mekanizmaları ekleyerek nesnenin kullanımını kontrol altına almayı sağlar. Genellikle gerçek bir nesne ile istemci arasına bir ara katman eklemek suretiyle kullanılır.

Proxy Pattern'in C# dilindeki karşılığı olan Proxy deseni, istemcilerin erişeceği nesne üzerinde vekalet eden bir tasarım desenidir. Bu desende, ilgili nesneyi kontrol edecek bir Proxy nesnesi kullanılır. Proxy deseni genellikle üç farklı durumda kullanılır.

Proxy modeli, yüksek işlem maliyetlerinin olduğu durumlarda, web servislerin kullanıldığı yapılar, uzak nesne çağrıları (remoting) yapıldığı durumlar ve operasyonun gerçekleştirilmesinden önce ön işlemlerin yapılması gereken durumlarda tercih edilir. Bu desen basit bir şekilde uygulanabilir ve maliyetli işlemleri kontrol altına alarak performans artışı sağlar.

Proxy nesneleri, zaman alıcı ve sistem kaynaklarını zorlayan nesnelere vekalet eden nesnelerdir. Bu nesneler, vekil oldukları nesnelerin tüm metodlarına sahip olurlar ve kullanıcı sınıf ile vekil olunan nesne arasında bir aracılık yaparlar.

Facade Design Pattern ise, bir veya birden fazla sınıftaki karmaşıklığı gizleyen bir tasarım kalıbıdır. Karmaşık alt sistemleri olan bir yapıyı tek, basit bir arayüz sağlayan Facade sınıfı ile basitleştirebiliriz. Facade, kullanıcılara karmaşık alt sistemlerin detaylarından bağımsız olarak hizmet verir.

Bridge Pattern C# ise implementasyonları soyut sınıflardan ayırabilmek için kullanılan bir tasarım desenidir. UML diyagramında görüldüğü gibi, bir abstraction sınıfı ve bu sınıftan türetilen implementasyon sınıfları bulunur. Bu desen, soyut ve somut sınıfları birbirinden bağımsız hale getirerek esneklik sağlar.

Observable Pattern ise, gözlemci deseni olarak da bilinir ve nesneler arasındaki ilişkileri belirler. Yayıncı nesneye abone olan diğer nesnelerin, yayıncıda gerçekleşen değişiklikleri gözlemlemesini ve buna tepki vermesini sağlar.

Son olarak, Chain of Responsibility Pattern, birbirini takip eden iş dizisine ait işlemleri yönlendirmek ve işlemek için kullanılan bir tasarım desenidir. Bu desen, işlemleri sırayla işleyen nesneler zincirini sağlar ve isteği işleyebilecek nesne bulunduğunda işlemi o nesneye ileterek işlemi tamamlar.
 
Geri
Üst