Iyi yonetisim kavrami nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
218.841
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Iyi yönetişim kavramı nedir?​

“İyi yönetişim (good governance), açık ve öngörülebilir bir karar alma sürecinin; profesyonel bir bürokratik yönetimin; eylem ve işlemlerinden sorumlu bir hükümetin; ve kamusal sürece aktif bir şekilde katılımda bulunan sivil toplum ve hukukun üstünlüğünün geçerli olduğu bir düzeni ifade eder.

Kurumsal sosyal sorumluluk politikası nedir?​

Kurumsal sosyal sorumluluk (CSR veya KSS), bir şirketin sosyal olarak kendi kendine, paydaşlarına ve halka karşı hesap verebilir olmasına yardımcı olan, kendi kendini düzenleyen bir iş modelidir. Sosyal sorumluluk yeni bir fikir değildir fakat günümüzde çok popüler bir hale gelmiştir.
Kurumsal sosyal sorumluluk alanları nelerdir?
İşletme ve Kurumların Sosyal Sorumluluk Alanları Kurum içi sosyal sorumluluk alanları; hissedarlar, yöneticiler ve çalışanlardan oluşmaktadır. Kurum dışı sosyal sorumluluk alanlarını ise rakipler, müşteriler, tedarikçiler, çevre, toplum ve hükümet oluşturmaktadır.

Yönetişim nedir örnek?​

Yönetişim; kamuyu ilgilendiren konularda karar alınırken yetkilerin nasıl kullanılacağı ve hemşerilerin kendi görüş ve düşüncelerinin karar alma aşamasına nasıl dahil edileceği sorununu ortadan kaldırmayı amaç edinen ve bu sorulara cevap arayan bir güç mekanizması olarak tanımlanmaktadır.

Yönetişim nedir Argüden?​

“Yönetişim” kavramı, bir tarafın diğer tarafı yönettiği bir ilişkiden, karşılıklı etkileşimlerin öne çıktığı bir ilişkiler bütününe doğru dönüşümü ifade ediyor. Yönetişim, toplumların, faaliyetlerini yönetmek amacıyla kullandığı politik, ekonomik ve yönetsel iradedir.
Kurumsal yönetişim ne iş yapar?
Kurumsal yönetişim, bir şirketin yönlendirildiği ve kontrol edildiği kurallar, uygulamalar ve süreçler sistemidir. Yönetişim, özellikle kurumsal davranışı dikte etmek için uygulanan kurallar, kontroller, politikalar ve kararlar kümesini ifade eder.

Kurumsal yönetişim mekanizmaları nelerdir?​

SPK’nın Kurumsal yönetim ilkeleri, pay sahipleri, kamuyu aydınlatma ve şeffaflık, menfaat sahipleri ve yönetim kurulu olmak üzere 4 bölümden oluş- maktadır. Kurumsal yönetimin etkin olarak uygulanabilmesi için kullanılan şirket içi mekanizmalardır. Bunlar yönetim kurulu ve mülkiyet yapısıdır.

Sosyal sorumluluk projesi neden önemlidir?​

Sosyal projeler ya da daha geniş kapsamıyla sosyal sorumluluk projeleri toplum dinamiklerinin harekete geçirilmesini sağlayan, toplumsal duyarlılıkları ve dayanışmayı yansıtan etkinliklerdir. En önemli özelliği, toplumsal gereksinimlere cevap vermesi ve toplumsal yarar sağlamasıdır.
Sosyal sorumluluğun işletmeye sağlayacağı faydalar nelerdir?
Kurumsal sosyal sorumluluğun işletmelere/kurumlara sağladığı faydaların başında genel olarak; kurum itibarı oluşturma, markalaşma avantajı sağlama, işletme/şirket bağlılığı yaratma, sosyal kimlik kazandırma, rekabet üstünlüğü sağlama ve farklılaştırma vb. gelmektedir.
 
Geri
Üst