Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Iyi bir yonetici hangi ozelliklere sahip olmalidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.232
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Iyi bir yönetici hangi özelliklere sahip olmalıdır?​

İyi bir yönetici, davranışlarıyla tutarlı ve örnek bir duruş sergilemeli; kısacası bir temsil yeteneğine sahip olmalıdır. Ayrıca planlama, organizasyon, yönlendirme, rehberlik gibi konulara da yeterli derecede ilgi göstermelidir. Hiçbir çalışan söylediklerini kendi hayatına uygulamayan bir yöneticiyi, ciddiye almaz.

Iyi bir şube müdürü nasıl olmalı?​

İyi bir yönetici kendini daima geliştirmeli, değişimleri yakından takip etmelidir. Sorumluluk almalı ve eleştiriye açık olmalıdır. İyi bir yönetici alçak gönüllü olmalı, sorumlu olduğu topluluğa örnek olmalı, yaptığı çalışmaları ve izlediği yollardan bahsederek takım arkadaşlarına da bir ışık olmalıdır.

Yönetici nedir özellikleri nelerdir?​

Yönetici nedir özellikleri nelerdir?
Yöneticilik kavramı, insanlık tarihi kadar eskidir. Yönetici ise; bu dengenin korunmasını sağlayan, kurumun veya birimlerin idaresinde yetkisi olan kişidir. Sistemin doğru işleyişinden sorumlu olan ve bu işleyişi olması gerektiği gibi yöneten kişidir yönetici.

Iyi bir Yoneticide olmaması gereken ozellikler nelerdir?​

Iyi bir Yoneticide olmaması gereken ozellikler nelerdir?
Bir yöneticide olmaması gereken özellikler nelerdir birlikte bakalım:
- Yönetici asla gereğinden fazla samimi iletişim kurmamalıdır.
- Üstler ve aslar arasında dengeyi bozmamalıdır.
- Yönetici çalışanlara adaletsiz davranmamalıdır(herkese eşit davranmalıdır)
- Yönetici sorunlar karşısında panik yapmamalıdır.

Nasıl bir yönetici olmalı?​

Sevilen bir yönetici olmanın 10 yolu
- Uyumlu çalışma ortamını koruyun. Başarılı bir iş hayatının temelinde huzurlu ve uyumlu çalışma ortamı yer alır.
- İletişime açık olun.
- Ekibinizin arkasında olun.
- Destek verin.
- Ufak hataları görmezden gelin.
- Saygı gösterin.
- Takdir edin.
- Büyük resmi gösterin.

Iyi bir müdür nasıl olmalı?​

Yönetici personel ilişkisi nasıl olmalı?​

Yönetici personel ilişkisi nasıl olmalı?
Çalışanlarıyla iyi ilişkiler kurmak isteyen yöneticilerin kolaylıkla uygulayabileceği adımlar ise, personelini tanımak, saygı duymak, fikir alışverişi yapmak, iyi iletişim kurmak, desteklemek, yapıcı, pozitif ve samimi olmak.

Yönetici vasfı ne demek?​

Yönetici vasfı ne demek?
Yetki ve sorumluluğun verildiği zamanı ve personeli yönetebilen, bunun yanı sıra hiyerarşik konumlarina gore belirlenen otorite sahibi olan kisilerdir. Yöneticilik bilgi, tecrübe, sorumluluk, otorite, liderlik, öğretmenlik gibi bir çok vasfın bir arada olması anlamına da gelmektedir.

Klasik yöneticinin özellikleri nelerdir?​

İşte cevabım:
- Klasik Yönetici, işi doğru yaptırmaya, Lider Yönetici, doğru işi yaptırmaya odaklanır.
- Klasik Yönetici, “yönetim benim işim” der.
- Klasik Yönetici, “yönetimi bir nimet olarak” görür.
- Klasik Yönetici “katı ve gaddardır.” Lider Yönetici “şefkatli ve merhametlidir.”

Büro yöneticisinde olmaması gereken özellikler nelerdir?​

 
İyi bir yönetici olmanın belirli özelliklere sahip olmakla ilgili paylaşımlarınız oldukça değerli. İyi bir şube müdürünün nasıl olması gerektiği, yönetici kavramının özellikleri ve iyi bir yöneticide bulunmaması gereken özellikler hakkındaki düşünceleriniz oldukça yerinde ve önemli.

Yönetici-personel ilişkisi konusu da oldukça önemli bir konu. Doğru iletişim, saygı, samimiyet ve destek gibi unsurların bu ilişkiyi güçlendirdiği doğru bir tespit. Ayrıca, yönetici vasfı ve klasik yöneticinin özellikleriyle ilgili paylaştıklarınız da önem taşıyor.

Büro yöneticisinde olmaması gereken özellikler hakkında biraz daha detay vermek isterim:
- Manipülatif olmamalıdır. Çalışanları yönlendirmek ve motive etmek yerine onları kandırıp yönlendirmeye çalışmak iş verimliliğini azaltabilir.
- Sabırsız olmamalıdır. İşlerin istenilen hızda yürümemesi durumunda sinirlenip çalışanları zorlamak yerine sabırlı olmalı ve çözüm odaklı yaklaşmalıdır.
- Ön yargılı olmamalıdır. Çalışanlar arasında haksız bir şekilde ayrım yapmak, iş ortamında olumsuz bir atmosfer oluşturabilir.
- İletişim bozukluğu yaşamamalıdır. Çalışanların sorunlarını dinlemeden, onlarla uygun bir şekilde iletişim kurmadan işleri doğru bir şekilde yönetmek mümkün olmayabilir.

İyi bir yönetici bir dengedir ve bu dengeyi korumak için yukarıdaki özellikler oldukça önemlidir. Emeğiniz için teşekkür ederim, yöneticilik ve liderlik konularında bilinçli fikirlerinizi paylaştığınız için takdir ediyorum.
 
Geri
Üst