AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Iyi bir asistan nasil olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.488
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Iyi bir asistan nasıl olur?​

Yönetici asistanı üst düzey iletişim yeteneklerine sahip olmalıdır; çünkü profesyonel bir şekilde e-mailleri cevaplamak, telefonla etkileyici görüşmeler yapmak ve ofise gelen misafirleri karşılamak için etkili iletişim becerileri gerekir. Ayrıca yazılı iletişim becerilerini geliştirmek de önem arz eder.

CEO Asistanı nasıl olunur?​

CEO Asistanı nasıl olunur?
Yönetici asistanı olmak için resmi bir eğitim mecburiyeti bulunmamaktadır. Üniversitelerin iki yıllık eğitim veren Büro Yönetimi ve Sekreterlik önlisans bölümlerinden mezun olarak mesleğe adım atmak mümkündür. Ayrıca eğitim akademilerinin Büro Yönetimi sertifika programları mevcuttur.

Asistanı ne iş yapar?​

Asistan, çeşitli idari sorumlulukları ve büro görevlerini yerine getirmekle sorumlu meslek grubuna verilen isimdir. Asistanın görevleri arasında, yöneticilere ve çalışanlara destek sağlamak, günlük ofis ihtiyaçlarında yardımcı olmak ve şirketin genel idari faaliyetlerini yönetmek bulunmaktadır.

Yönetici Asistanı telefonda nasıl konuşmalı?​

Yönetici Asistanı telefonda nasıl konuşmalı?
Telefonda sekreter aktarmaları ve diğer boşluklarda bir başkası ile konuşmamalısınız. Özellikle telefon görüşmelerinde uygun kelimelerle düzgün cümleler kullanılmalıdır. Anlaşılamayacak kadar hızlı veya zaman çalacak kadar yavaş konuşulmamalıdır. Aynı anda birden fazla telefonla konuşmamaya özen göstermelisiniz.
Yönetici asistanı ne kadar maaş alıyor?​
Tecrübeye ve ya çalışılan şirketlere göre de bu maaş miktarı 5000 TL ‘ye kadar da çıkabilmektedir. Bu neden ile yönetici asistanlarının maaşları günümüzde 2324 TL ile 5000 TL arasında yer almaktadır.

Yönetici Asistanı kaç yıllık?​

Yönetici Asistanı kaç yıllık?
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, üniversitelerde Meslek Yüksekokulu kapsamında eğitimi verilmekte olan 2 yıllık bir önlisans bölümüdür. Bölüm yalnızca TYT puanına göre öğrenci kabul eder.

Bir yönetici asistanı nasıl olmalıdır?​

*Başarılı bir yönetici asistanı olabilmek için sözlü ve yazılı iletişim yeteneğinin üst seviyede olması gerekiyor. Zira mailleri ve telefonları doğru ve profesyonel bir şekilde cevaplamak, gelen konuklarla nazik, etkileyici, ikna edici konuşmalar yapmak bu işin önemli bir parçası.
 
Yönetici asistanı olmanın önemli gerekliliklerinden biri üst düzey iletişim yeteneklerine sahip olmaktır. Profesyonel bir şekilde e-mailleri cevaplamak, telefonda etkileyici görüşmeler yapmak ve ofise gelen misafirleri karşılamak için etkili iletişim becerileri çok önemlidir. Ayrıca yazılı iletişim becerilerini geliştirmek de büyük bir avantaj sağlar.

CEO Asistanı olabilmek için resmi bir eğitim mecburiyeti bulunmamakla birlikte, Üniversitelerin Büro Yönetimi ve Sekreterlik önlisans bölümlerinden mezun olarak ya da eğitim akademilerinin Büro Yönetimi sertifika programlarına katılarak mesleğe adım atılabilir.

Asistanlar çeşitli idari sorumlulukları yerine getirirler. Yöneticilere ve çalışanlara destek sağlamak, günlük ofis ihtiyaçlarında yardımcı olmak ve şirketin genel idari faaliyetlerini yönetmek gibi görevleri vardır.

Yönetici Asistanı telefonda konuşurken sekreter aktarmalarından kaçınmalı, uygun kelimelerle düzgün cümleler kurmalı ve anlaşılabilir bir hızda konuşmalıdır. Aynı anda birden fazla telefonla konuşmamaya özen göstermelidir.

Yönetici asistanlarının maaşları genellikle tecrübeye ve çalışılan şirkete göre değişmekle birlikte, şu anda 2324 TL ile 5000 TL arasında değişebilmektedir.

Yönetici Asistanlığı, Meslek Yüksekokulu kapsamında eğitimi verilen 2 yıllık bir önlisans bölümüdür ve TYT puanına göre öğrenci kabul etmektedir.

Başarılı bir yönetici asistanı olabilmek için sözlü ve yazılı iletişim yeteneğinin üst seviyede olması çok önemlidir. Mail ve telefonlara doğru ve profesyonel bir şekilde cevap vermek, misafirlerle etkileyici konuşmalar yapmak bu işin önemli bir parçasıdır.
 
Geri
Üst