AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Isyerinde nelere dikkat edilmeli?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.581
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Işyerinde nelere dikkat edilmeli?​

Bir İş Yerinde Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar Nelerdir?
- Asla kendinizle böbürlenmeyin. Aslında bunu tek kelime ile de anlatabiliriz.
- İşleri her zaman ertelemek ve sorumsuzluktan kaçının.
- 3. Kötü sözler sarf etmeyin.
- Dedikoducu biri olarak görünmeyin.

Iş yerinde nasıl mutlu olunur?​

Arkadaşların yanında yöneticiyle kurulan pozitif iletişim de iş yerinde mutluluk için büyük önem taşıyor.
- İş yerinde mutluluğun 10 koşulu:
- İşini sevmek, gönülden isteyerek çalışmak.
- Kafa dengi, uyumlu çalışılabilen iş arkadaşları
- İnsana değer veren, adil yönetim anlayışı
- Pozitif iletişim.
- Eğlenceli çalışma ortamı

Iş hayatında görgü kuralları nedir?​

Iş hayatında görgü kuralları nedir?
İş yerinizde bulunan herkese karşı mesafeli ve saygılı olun. Çalışma arkadaşlarınıza mutlaka isimlerinin yanında “bey”, “hanım” diye hitap etmelisiniz. Herkese karşı saygılı davrandığınızda siz de saygı görürsünüz. Telefonda konuşurken, çalışma arkadaşlarınızı rahatsız edecek ses tonuyla, konuşmamaya özen gösterin.

Mutsuz olduğumuz zaman ne yapmalıyız?​

Kendinizi Kötü Hissettiğinizde Yapabileceğiniz, Basit Ama Faydalı 15 Şey
- Su için. Vücudunuz susuz kalmış olabilir.
- Yatağınızı toplayın. Yapılacak bir sürü şey varsa yatağınızı toplamakla başlayın.
- 3. Duş alın.
- Atıştırın.
- Yürüyüşe çıkın.
- 6. Üstünüzü değiştirin.
- 7. Ortamınızı değiştirin.
- 8. Biriyle konuşun, yüz yüze.

Iş hayatındaki görgü ve nezaket kuralları nelerdir?​

En Önemli Görgü Kuralları
- “Günaydın”, “teşekkür ederim”, “lütfen” gibi nezaket kelimelerini sıkça kullanın.
- Karşınızdaki insanı konuşurken dinleyin.
- Öksürürken, hapşururken, esnerken ağzınızı peçeteyle kapatın.
- Konuşurken karşınızdakine “Siz” diye hitap edin.
- İki kişi konuşurken araya girmeyin.

Genel görgü kuralları nelerdir?​

Genel görgü kuralları nelerdir?
Görgü kuralları aşağıda belirtilmiştir;
- Hoşgörülü ve iyimser olmak,
- Olgun bir kişiliğe sahip olabilmek amacıyla çaba göstermek, eleştiriyi zamanında ve yerinde yapmak,
- Giyime önem vermek, giysiyi mevki, yer ve zaman uygun olarak giyinmeye özen göstermek,
- Başka kişileri rahatsız edici davranışlardan sakınmak,
 
İş yerinde dikkat edilmesi gereken kurallar arasında öne çıkan bazı konuları ele alalım:

1. Kendinizle böbürlenmeyin: İş yerinde başkalarıyla aranızdaki ilişkilerde mütevazı olmak önemlidir. Böbürlenmek yerine işbirliği ve empati göstermek daha olumlu bir yaklaşım olacaktır. Birlikte çalıştığınız kişilere değer vermek, onların fikirlerine saygı duymak önemlidir.

2. İşleri ertelemekten kaçının: Sorumluluklarınızı zamanında yerine getirmek, işleri sürekli ertelememek iş verimliliğinizi artırır. Eğer bir şeyleri sürekli ertelemekten kaçınırsanız, daha düzenli ve etkili bir çalışma alışkanlığı edinebilirsiniz.

3. Kötü sözler kullanmayın: İş yerinde saygılı ve nazik bir dil kullanmak her zaman önemlidir. Kötü sözler sarf etmek, iletişim sorunlarına ve olumsuz bir çalışma ortamına neden olabilir. Duygusal zekanızı kullanarak iletişimde dikkatli olmak önemlidir.

4. Dedikoducu olmayın: İş yerinde dedikodu yapmak, güvensizlik yaratır ve ilişkileri zedeler. Herhangi bir konuda emin olmadan başkaları hakkında dedikodu yapmaktan kaçınmak, profesyonel bir davranış olacaktır.

Bu kurallara dikkat ederek, iş yerinde daha sağlıklı ilişkiler kurabilir ve daha mutlu olabilirsiniz. Unutmayın, iş yerinde saygılı, işbirlikçi ve pozitif bir yaklaşım sergilemek başarınızı artırabilir.
 
Geri
Üst